loopdeur mogelijk in automatische poort?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:55

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Hier op inhakend (of moet ik een nieuw topic openen?)

Wij willen zo'n soort poort, automatisch openend.

Bestaat er ook een mogelijkheid om in zo'n constructie een loopdeur aan te brengen?
Heb me suf gepiekerd en gegoogled.

Afbeeldingslocatie: https://willemsenhout.nl/sites/default/files/styles/page_headers/public/header-houten-poort.jpg?itok=-48HSVNM

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/27/4c/d9/274cd979e4e650f5ecf93b7f89dccd5f.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Rzaan op 27-01-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jazeker wel. Bijvoorbeeld hormann heeft ook deuropeners in het assortiment.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ik bedoel dus dat de poort uit 2 grote deuren bestaat.
Maar dat er in 1 deur alsnog een smallere loopdeur zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:31

BCC

Sommige van die poorten hebben een stand waarbij hij een klein stukje opengaat voor lopen of fiets

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik denk niet dat dit kant en klaar bestaat.
Wel is het zo dat er eigenlijk altijd 2 of meerdere sturingen mogelijk zijn. Dus dat er 1 helft maar een meter open gaat bijvoorbeeld (allemaal af te stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
De loopdeur hoeft niet per se automatisch te zijn.
Maar dat je zelf en bezoek gewoon in en uit kunnen lopen.

(De titel in het topic is niet van mij, maar van een mod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Dan zou je kunnen overwegen om 1 groot deel te maken (elektrisch) en het loopdeurtje apart aan 1 van de 2 kanten. Of natuurlijk wél 2 elektrische poorten, met daar naast een loopdeurtje.

Over welke breedte praten we eigenlijk?

Edit: zoiets dus, even voor het idee

Afbeeldingslocatie: https://www.consepto.nl/cms/wp-content/plugins/photoblocks-grid-gallery-premium/public/pbm.php?zc=4&max=1600&src=https://www.consepto.nl/cms/wp-content/uploads/2020/12/Model-Alice.Springs_poortautomatisering.Consepto.Hekwerk.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Koekstra op 27-01-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je geen ruimte om gewoon een loopdeurtje naast de poort te maken? Met andere woorden, waarom wil je deze oplossing?

[ Voor 26% gewijzigd door Cheesy op 27-01-2022 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wat je ook nog wel eens ziet als je de ruimte in de breedte niet hebt, om het loopdeurtje haaks op de poort te plaatsen, zoals onderstaand voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://www.tenhavemetaalwerken.nl/image/page/fotoboek/large/Ten-Have-Metaalwerken-poort-strak-houtlook.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:53

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wat is hier precies automatisch? Ik weet niet precies van welk topic dit is afgesplitst, maar is het volautomatisch (dus opent uit zichzelf als je in de buurt komt) of automatisch in de zin van knopje drukken om te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Rzaan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:22:
(De titel in het topic is niet van mij, maar van een mod)
Ik heb 'm wat aangepast, hoop dat het zo beter de lading dekt? :)

Moet vast kunnen, al zit het mechanisme wellicht wel in de weg om die loopdeur dan aan de buitenkant te plaatsen. Die zou dan misschien meer richting het midden moeten.

Misschien eens kijken of je ergens een timmerman kan vinden die hierover mee kan denken? Kan me zo voorstellen dat hier geen kant en klare oplossingen voor zijn.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dit soort dingen is altijd maatwerk, en dan is een loopdeur geen probleem om toe te voegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:21
Hoe zie je dat voor je? Dat de loopdeur onder en boven nog een balk heeft en je daar overheen/onderdoor moet? Een loopdeur kan bijvoorbeeld bij een roldeur wel omdat deze constructie verticaal is. Bij een horizontale constructie (zoals zo'n poort) kan je onmogelijk een vrije deur creeëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:04
Krijg je geen problemen met de stevigheid van de constructie van 1 van de 2 hekken? Je wil neem ik aan geen drempel, dus de deur moet dan tot beneden doorlopen. Daar mis je dan een groot deel van de constructie, ik geloof nooit dat dat stevig genoeg kan worden.

Kan mij ook niet herinneren dat ik iets dergelijks ooit gezien heb. Altijd zat er een losse deur naast (of haaks erop zoals eerder aangegeven) of gaat 1 hek een klein stukje open.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
@Orion84 Top aangepast!

De huidige situatie is een beetje als hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://metaalconstructieclement.com/wp-content/uploads/2021/08/draaipoort-met-padouk-latjes.jpg

Dit is niet onze poort.
Maar de poort die wij hebben is wel volgens hetzelfde principe: 2 grotere deuren en een smal deurtje ernaast. Is gemaakt in de tijd dat mensen nog in smalle Golfjes en Kadetts reden.
Dus wij zouden graag een poort hebben die met een knopje/zender/telefoon opengaat over de volle breedte tussen het huis en de muur van de buren.
Maar dan wel met een smaller deurtje voor de fietsers en voetgangers.

[ Voor 11% gewijzigd door Rzaan op 27-01-2022 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik denk dat het wel mogelijk is, maar dan moet je net iemand vinden die het wil maken. Er zal wat meer aandacht aan materialen / stijfheid etc. besteed moeten worden. Ik zou dan de loopdeur aan het einde van 1 poortdeel maken, dus tegen het midden. Geen standaardwerk, maar misschien daarom wel een leuke uitdaging voor een poorten-bouwer.

Als alternatief kun je de poort ook opdelen in ongelijke delen, zoals onderstaand oerlelijk voorbeeld. Via google kon ik geen betere vinden ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.safety-fence.be/img/gblink/4/206/full_40n9_foto1946.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dit soort poorten bestaan ook, in de besturing is het wellicht mogelijk om 1 deel te openen;
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/94/03/d0/9403d04fece8ab07979581e45a1927e6.jpg

zoekterm google: bi fold gates

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/600x315/74/a7/45/74a745294f372ab2f7d42715091b4d29.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Cheesy op 27-01-2022 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:07
Rzaan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:39:
@Orion84 Top aangepast!

De huidige situatie is een beetje als hieronder.

[Afbeelding]

Dit is niet onze poort.
Maar de poort die wij hebben is wel volgens hetzelfde principe: 2 grotere deuren en een smal deurtje ernaast. Is gemaakt in de tijd dat mensen nog in smalle Golfjes en Kadetts reden.
Dus wij zouden graag een poort hebben die met een knopje/zender/telefoon opengaat over de volle breedte tussen het huis en de muur van de buren.
Maar dan wel met een smaller deurtje voor de fietsers en voetgangers.
Dan zou ik de oplossing zoeken in een asymmetrische poort. Met 1 meter voor het eerste deel en 2 meter voor het tweede deel zit je al op 3 meter

Hoeveel ruimte heb je beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timw02
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-06 13:02
Je wilt dus eigenlijk dit, maar dan in een poort.
Heb het ook nog niet gevonden op google.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtFpsJ4KRJStx5eAwlrALB_CMEQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/qe1snMW6GvrMIgynwyU8Aa9g.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Joris748 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:31:
Hoeveel ruimte heb je beschikbaar?
Ik zal het een dezer dagen eens precies meten
(huis ligt aan de andere kant van het land)

Maar ik dacht dat je poort met gemotoriseerde opening niet handmatig kunt openen?
Dus dan moeten we steeds als we effe de voortuin inlopen, of als er bezoek komt de deur met een zender openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
timw02 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:32:
Je wilt dus eigenlijk dit, maar dan in een poort.
Heb het ook nog niet gevonden op google.
Inderdaad zoiets soortgelijks.

Als ik naar jou foto kijk, lijkt het of de scharnieren van zowel de smalle deur, als van de deur zijn geheel, stevig genoeg zijn om de constructie te dragen.
En ik kan het niet zien, maar misschien zit er ook geen drempel aan de onderzijde die voor het verband zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Rzaan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Ik zal het een dezer dagen eens precies meten
(huis ligt aan de andere kant van het land)

Maar ik dacht dat je poort met gemotoriseerde opening niet handmatig kunt openen?
Dus dan moeten we steeds als we effe de voortuin inlopen, of als er bezoek komt de deur met een zender openen.
Even een domme vraag: zijn twee poorten een optie? Een dubbele poort op de plek van de huidige poort en een tweede looppoort op een andere plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Rzaan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Inderdaad zoiets soortgelijks.

Als ik naar jou foto kijk, lijkt het of de scharnieren van zowel de smalle deur, als van de deur zijn geheel, stevig genoeg zijn om de constructie te dragen.
En ik kan het niet zien, maar misschien zit er ook geen drempel aan de onderzijde die voor het verband zorgt.
In jouw geval wordt de poort alleen natuurlijk een stuk breder en heeft aan de bovenkant geen houvast. En hoe hoog wordt je poort? Als in: moet de deur over de volle hoogte zijn, of heb je inderdaad een dusdanig hoge poort in gedachten dat er nog flink wat materiaal boven de deur zit om stevigheid te geven?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Joris748 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Even een domme vraag: zijn twee poorten een optie? Een dubbele poort op de plek van de huidige poort en een tweede looppoort op een andere plek?
Dat is de enige plek dat je langs het huis kan, helaas.
Orion84 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:29:
[...]

In jouw geval wordt de poort alleen natuurlijk een stuk breder en heeft aan de bovenkant geen houvast. En hoe hoog wordt je poort? Als in: moet de deur over de volle hoogte zijn, of heb je inderdaad een dusdanig hoge poort in gedachten dat er nog flink wat materiaal boven de deur zit om stevigheid te geven?
De hoogte van de poort heb ik nog niet precies voor ogen. Maar een meter of 2 zeker. Zodat er niet te makkelijk overheen te klimmen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Rzaan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:53:
[...]

Dat is de enige plek dat je langs het huis kan, helaas.
[...]

De hoogte van de poort heb ik nog niet precies voor ogen. Maar een meter of 2 zeker. Zodat er niet te makkelijk overheen te klimmen is.
Er zit ook een maximum hoogte aan een poort, daar kun je (indien NL) in het bestemmingsplan vanalles over lezen. Wil je een loopdeur in een poort, dan moet je rekenen met minimaal 210 cm en zit je met je poort zomaar op 250 cm. En dat is dan een loei van een poort.

Kijk ook wat het doel is van die poort. Iemand die geen kwaad in de zin heeft klimt al niet over een poort van 160 cm. En iemand die wel kwaad in de zin heeft, klimt net zo gemakkelijk over een poort van 180 cm, als over een poort van 200 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:31
Heb je hier eigenlijk nog een oplossing voor gevonden?
Ik ben ook op zoek naar iets soortgelijks, maar dan eigenlijk vooral een automatische grote dubbele poort van 3,2 meter breed, waarvan dan één gedeelte handmatig te openen is als looppoort.

Zat zelf te denken aan een soort constructie waarbij de dubbele poort doormiddel van motoren open geduwd worden, maar met een aparte veer dicht getrokken. Dus als de looppoort geopend wordt blijft de motor als het ware op zijn plek. Deze duwt enkel tegen de poort als deze draait en zit dus niet vast verbonden met de poort.

Kan hier online echter niets van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aD21BA7_700bwp.webp

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
emot schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:51:
Heb je hier eigenlijk nog een oplossing voor gevonden?
Ik ben ook op zoek naar iets soortgelijks, maar dan eigenlijk vooral een automatische grote dubbele poort van 3,2 meter breed, waarvan dan één gedeelte handmatig te openen is als looppoort.
Ben nog steeds zoekende.
De oude poorten zitten er nog in.
Ben er nog helemaal niet uit wat we gaan doen. Weet niets eens meer of ik wel voor een poort ga die ik met een motor kan openen.
Pagina: 1