Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_G
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-05-2022
Mijn vraag
Ik ben nieuw in de surround 5.1 wereld. Ik wil via een blu-ray/DVD/sacd speler muziek in 5.1. afpelen op een receiver zonder het gebruik/aanschaf van een TV. Ik weet dat ik bij bluray's en Audio-DVD's een menu in moet om audio-codec's en instellingen te kunnen selecteren. Is er een alternatief voor aansluiting op tv? Mijn voorkeur gaat uit naar laptop of ipad.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik hiervoor een Sony BDP-S480 blu-ray/DVD/sacd-speler via hdmi aangesloten op een Denon AVR-x1500H receiver met B&W speakers op front en rear en een BNS centerspeaker.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb via een hdmi op ARC een laptop geprobeerd te gebruiken als tv scherm maar krijg geen beeld. Hiervoor heb ik verschillende hdmi kabels gebruikt.

Graag advies. Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-03 19:49
Je kan meestal via de afstandsbediening (audio knop) tijdens het spelen de audio codec veranderen. En als je dan op je receiver kijkt wat er binnenkomt heb je je antwoord. En ik ga ervanuit dat de blu ray speler een display heeft wat tracknummers kan laten zien. Maar als je echt een blu ray hebt die een menu heeft word het natuurlijk moeilijk.

"Ik heb via een hdmi op ARC een laptop geprobeerd te gebruiken als tv scherm maar krijg geen beeld. Hiervoor heb ik verschillende hdmi kabels gebruikt."

Je hebt 2 HDMI Out op elkaar aangesloten?
Ik hoop dat de poorten nog werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In plaats van een TV kan je ook een externe monitor gebruiken veel exemplaren hebben een hdmi ingang.
of een HDMI naar usb video capture dongle iets van 12 euro bij aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-05 20:31

DJ Vincento

1422055

bouwfraude schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:31:
In plaats van een TV kan je ook een externe monitor gebruiken veel exemplaren hebben een hdmi ingang.
of een HDMI naar usb video capture dongle iets van 12 euro bij aliexpress.
Bij BluRay zit je vaak met HDCP. Een capturecard is niet HDCP compliant dus de kans is heel klein dat het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:59
Het is allicht mogelijk dat dit kan zonder TV maar je kan ook een kleine TV of monitor aanschaffen van 22' of kleiner.(tweedehands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_G
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-05-2022
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga er mee verder.
Pagina: 1