Ik zit met een uitdaging nadat ons plafond is verlaagd in de keuken en hoop dat iemand mij op een goed idee kan helpen of misschien zelf dit heeft opgelost.
Tijdens de verbouwing is een verlaagd plafond van 60mm geplaatst. In de keuken zit een afvoerbuis in de muur, aangesloten op de WTW. Waar geen rekening mee gehouden is, is dat het ventiel veelal een stuk breder is dan de afvoerbuis.
Momenteel zit er 10mm aan ruimte tussen de rand van de afvoerbuis en het plafond. Een reguliere afvoerventiel voor een 125mm afvoerbuis zit al gauw op 150 of 160mm frontdiameter. Nu kan ik wel een stuk er gaan af slijpen, maar dit ziet er niet geweldig uit en vraag me af of ik dan geen rare kieren ga krijgen in de afzuiging.
Wat ik al heb bekeken:
Situatie schets voor beeldvorming:
Tijdens de verbouwing is een verlaagd plafond van 60mm geplaatst. In de keuken zit een afvoerbuis in de muur, aangesloten op de WTW. Waar geen rekening mee gehouden is, is dat het ventiel veelal een stuk breder is dan de afvoerbuis.
Momenteel zit er 10mm aan ruimte tussen de rand van de afvoerbuis en het plafond. Een reguliere afvoerventiel voor een 125mm afvoerbuis zit al gauw op 150 of 160mm frontdiameter. Nu kan ik wel een stuk er gaan af slijpen, maar dit ziet er niet geweldig uit en vraag me af of ik dan geen rare kieren ga krijgen in de afzuiging.
Wat ik al heb bekeken:
- Gezocht naar afvoer ventielen voor 125mm buis met een maximale front diameter van 145. Niks kunnen vinden
- De afvoerbuis van 125mm naar 100mm vernauwen door een verloopstuk, zodat er een 100mm afvoerventiel op kan met een frontdiameter van 135mm - 145mm. Echter lijkt het er op dat alle koppelstukken op de afvoerbuis worden gezet en niet er in. En om de buis binnen de muur te gaan slopen lijkt me geen goed plan, de buis maakt al snel een bocht naar boven.
- Afvoerbuis naar beneden brengen, echter brengt dit veel hak en breek werk met zich mee, terwijl net alles is gestukt.
- Een rooster op maat laten 3D printen, echter moet de afvoer ook afgesteld kunnen worden voor de WTW.
Situatie schets voor beeldvorming: