Ik probeer mijn ESP8266 een query te laten doen op mijn influxdb server die de P1 waardes van onze digitale meter bij houdt. Ik doe ergens iets mis want ik krijg een error boodschap op de OLED:
Ik vermoed dat ik iets mis doe bij het opzetten van de query maar weet niet meteen wat. Het zit hem volgens mij al bij [mono]select[/code]. Ik heb al [mono]SELECT[/code] geprobeerd en de backslash escaping en de quotes uit CURRENT_ELECTRICITY_USAGE gehaald, maar hetzelfde probleem.
Meer context:
Hij geraakt in ieder geval geconnecteerd op de influx database server. Ik heb eerder een andere error gekregen dat er iets niet juist stond van influx-enabled. Dat had ik veranderd en tijdens herstarten zei de oled dat hij niet op de server geconnecteerd geraakte. Toen de server herstart was plots weer wel, maar kreeg ik natuurlijk deze error te zien.
code:
1
| {"error"}:"type error 1:1-1:7: undefined identifier \"select\""} |
Ik vermoed dat ik iets mis doe bij het opzetten van de query maar weet niet meteen wat. Het zit hem volgens mij al bij [mono]select[/code]. Ik heb al [mono]SELECT[/code] geprobeerd en de backslash escaping en de quotes uit CURRENT_ELECTRICITY_USAGE gehaald, maar hetzelfde probleem.
code:
1
| String query = "select \"CURRENT_ELECTRICITY_USAGE\" from \"P1 values\" GROUP BY * ORDER BY DESC LIMIT 1"; |
Meer context:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| ... ... ... #define INFLUXDB_URL "http://10.10.10.3:8086" #define INFLUXDB_DB_NAME "elektriciteit" ... ... ... InfluxDBClient client(INFLUXDB_URL, INFLUXDB_DB_NAME); void loop() { /* * The database elektriciteit has a measurement "P1 values". That measurement has the following structure: * time,CURRENT_ELECTRICITY_DELIVERY,CURRENT_ELECTRICITY_USAGE,DEVICE_TYPE,ELECTRICITY_DELIVERED_TARIFF_1,ELECTRICITY_DELIVERED_TARIFF_2,ELECTRICITY_USED_TARIFF_1,ELECTRICITY_USED_TARIFF_2,INSTANTANEOUS_ACTIVE_POWER_L1_NEGATIVE,INSTANTANEOUS_ACTIVE_POWER_L1_POSITIVE,INSTANTANEOUS_CURRENT_L1 * * So the query last value of P1 to get electricity usage would look like this * select "CURRENT_ELECTRICITY_USAGE" from "P1 values" GROUP BY * ORDER BY DESC LIMIT 1 */ String query = "select \"CURRENT_ELECTRICITY_USAGE\" from \"P1 values\" GROUP BY * ORDER BY DESC LIMIT 1"; FluxQueryResult result = client.query(query); if(result.getError() != "") { display.clearDisplay(); display.setCursor(0,0); display.println(result.getError()); display.display(); } delay(1 * 1000); } |
Hij geraakt in ieder geval geconnecteerd op de influx database server. Ik heb eerder een andere error gekregen dat er iets niet juist stond van influx-enabled. Dat had ik veranderd en tijdens herstarten zei de oled dat hij niet op de server geconnecteerd geraakte. Toen de server herstart was plots weer wel, maar kreeg ik natuurlijk deze error te zien.
[ Voor 4% gewijzigd door bucovaina89 op 27-01-2022 07:27 ]