Airconditioning achteraf inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey kleeven
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02 11:30
Hi,

Ik heb een vraag, de titel verklapt het al. Ik wil graag weten of het mogelijk is om een airco achteraf in te bouwen in een bus.

Ik heb hier een hele nette Mercedes Vito staan, ding heeft pas een ton op de klok, dus het is niet zo dat de bus niks waard is.
We willen hem graag verkopen, en een goede kennis heeft interesse in de bus, alleen wil hij wel graag een airco er in hebben.

Het gaat om een Mercedes Vito 111CDI uit 2005.
Een no-nonsense bus zonder airco.
Nu zijn deze bussen wel geleverd geweest met airco.
Ik had in gedachte, als we nou naar de sloop gaan, en we halen een compleet airco systeem + dashboard schakelaar (AC knop) uit zo'n zelfde bus, dan zou het toch moeten kunnen? Misschien een nieuwe multiriem erbij etc.
Of is dit nu veel te makkelijk gedacht en moet er ook van alles ingeleerd worden en zou er van alles aangepast moeten worden voor de onderdelen om het te laten passen?

Iemand ervaring, ideeen? Etc.? Wellicht een monteur/kenner die bekend is met deze bussen?

Ik hoor het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
In de basis klopt dat redelijk.
Dat misschien een nieuwe multiriem, aanpassen naar een nieuwe multiriem. De huidige is te kort omdat daar de polie van de compressor niet bij zit.

Je zou alleen moeten weten of je de ECU ook moet hebben.

Bij mijn airco's ombouw voor VW was het niet nodig. En dat waren 2004 auto's. Maar voor Mercedes zou ik het je niet kunnen zetten.

Je hebt nodig

Kachel behuizing.
Leidingen.
Compressor
Klep (tussen leidingen en kachel behuizing
Multiriem
Airco rad.
Droger. ( Deze zou als 1 pakket kunnen zijn. Bij mij waren ze los van elkaar.

Verder de vulling hoeveelheid
En neem overal nieuwe ringetjes voor.

The problem with communication is the illusion it has taken place.