Toon posts:

Cisco SG200-26 pootrten tijdgestuurd uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Zeehond77
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-01-2022
Hallo,

Ik heb in mijn huis een bekabeld netwerk. Naast de patch panels heb ik in de meterkast ook een cisco SG200-26 managed switch liggen.
Nu wil ik tussen 22.00 en 06.00 uur een aantal poorten "uit zetten"

Ik heb, denk ik, alle menu-tjes in de interface al doorlopen, maar ik kom er niet uit.
Zie ik iets verkeerd of heb ik der verkeerde switch aangeschaft?

alvast bedankt voor jullie hulp!

Rik

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het snelste wat ik vond: https://www.cisco.com/c/e...ies-managed-switches.html en dan stap 8.

Maar, geeeen idee of dat exact jouw type switch is

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
Voor zover bij mij bekend is dat een functie die voorkomt vanaf de SG300 series, niet vanaf de SG200 series.

"Time Range" behoort onder menu-item Administration>Time Settings>Time Range te staan; echter moet je hiervoor eerst de Display-Mode van de GUI op 'Advanced' Zetten (i.p.v. Basic) voordat het zichtbaar wordt in het menu.

Edit: Configuration guide gevonden; het wordt inderdaad enkel op SG300 / SG350 / SG350X / SG500 / SG550X ondersteund.

https://www.cisco.com/c/en/us/support/docs/smb/switches/cisco-small-business-300-series-managed-switches/smb5090-configure-time-range-settings-on-a-switch.html

[Voor 40% gewijzigd door Mikey! op 26-01-2022 16:49]

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:35

donny007

Try the Nether!

MAX3400 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:46:
Het snelste wat ik vond: https://www.cisco.com/c/e...ies-managed-switches.html en dan stap 8.

Maar, geeeen idee of dat exact jouw type switch is
Note: Time Range is only available for SF/SG 300 Series Managed Switches.

In de specificaties wordt geen woord gerept over time-based port scheduling, ik vrees dat die functie er inderdaad niet in zit.

/dev/null

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dan wordt het een CLI-schedule programmeren om ze daadwerkelijk te disablen ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:07
MAX3400 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:50:
Dan wordt het een CLI-schedule programmeren om ze daadwerkelijk te disablen ;)
CLI was er pas vanaf de SG500 meen ik mij te herinneren.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:09
Koop een goedkope unmanaged switch, sluit daar die kabels op aan en gebruik een tijdschakelaar om de netspanning van die switch af te schakelen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
IceTeaGX schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:33:
[...]

CLI was er pas vanaf de SG500 meen ik mij te herinneren.
Vanaf de SG250 series is dat :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee