Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 20:19
Sinds bijna een jaar geleden zijn we met onze betaal- en spaarrekeningen overgestapt naar de Regiobank. Dit omdat onze hypotheek hier ook loopt en dit een aanzienlijk rentevoordeel oplevert.

Nu vallen ons 2 dingen op waarvan we ons afvragen of dit normaal is bij de Regiobank:

- Bij overboekingen vanaf de (plusbetalen) betaalrekening in het weekend wordt het geld pas bij de ontvanger bijgeschreven in de (werk)week erna.

- Bij (contant) pinnen in het buitenland in vreemde valuta (Kroatië) krijg je wel direct geld maar wordt het bedrag pas ruim 4 dagen later van de rekening afgeschreven.

Beiden geen handige situaties en bij onze vorige (Abn amro) bank nooit last van gehad.

Regiobank gaf afgelopen zomer aan dat het misschien wel een storing zou kunnen zijn. In dat geval duurt deze storing wel erg lang. :)

Is dit gebruikelijk bij de Regiobank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

https://www.regiobank.nl/...ijdens%20de%20feestdagen.

Heb je dit al gelezen? Staat het antwoord erbij? Zo niet zou ik ze even bellen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Tsja dat is het nadeel van dit soort budget banken die hebben niet de snelle systeme wat de grote banken wel hebben.

Je moet nu dus gewoon wachten tot na het weekend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:32

Barrycade

Through the...

Anoniem: 217290 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:29:
Tsja dat is het nadeel van dit soort budget banken die hebben niet de snelle systeme wat de grote banken wel hebben.

Je moet nu dus gewoon wachten tot na het weekend
RegioBank is gewoon een dochter van de Volksbank en doet mee aan instantpayments. Zie de link hierboven.

Dus TS, zit de ontvanger wel bij 1 van de aangesloten banken als er vertraging is? En betaal je wel via de app of hun website?

Qua opname in Kroatië, tja dat zou kunnen. Geen idee, was het wel bij een officieel ATM of ergens in een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:09

Qwerty-273

Meukposter

petertje30 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:44:
Bij (contant) pinnen in het buitenland in vreemde valuta (Kroatië) krijg je wel direct geld maar wordt het bedrag pas ruim 4 dagen later van de rekening afgeschreven.
Dit is eigenlijk heel normaal. Je hebt op dat moment wel een reservering op jouw rekening (je kan het dus niet dubbel uitgeven) maar de daadwerkelijke verwerking/afschrijving vind vaak enkele dagen later plaats. En de snelheid hangt ook af van welke banken en (geldautomaat) netwerken er in het spel zijn.

Wat wel een merkbaar verschil kan zijn is dat bijvoorbeeld de ABN reserveringen laat zien (waarbij deze na enkele dagen te zien zijn als verwerkt), terwijl de Regiobank de reserveringen niet laat zien.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
Met de Regiobank heb ik al een paar keer hierover contact gehad. Maar ze weten zelf niet waardoor dit komt.

- Overboekingen doen we zowel via de app als door in te loggen op internetbankieren.

- Bij het pinnen in Kroatië maakt het niet uit bij welke pin automaat je contant geld opneemt. Of we pinnen in een winkel of restaurant.

Wellicht iemand die dit topic leest, ook bankiert bij de Regiobank, en dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

petertje30 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:11:
Met de Regiobank heb ik al een paar keer hierover contact gehad. Maar ze weten zelf niet waardoor dit komt.

- Overboekingen doen we zowel via de app als door in te loggen op internetbankieren.
In de app is het normaal gesproken instant binnen Nederland.
Je kan dan ook de tijd zien wanneer dit bijgeschreven is aan de andere kant.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertje30
Het is opgehelderd na wederom contact met de Regiobank.

Wat de overboekingen betreft bleek dit inderdaad een storing, wat nu zou moeten zijn opgelost.

Bij het pinnen of betalen bij een geld automaat in vreemde valuta blijkt het bij de Regiobank inderdaad zo te zijn dat ze er enkele dagen over doen om de koers te berekenen en dit vervolgens dan pas afschrijven van de rekening.
In dat geval ben ik blij dat we onze betaalrekening bij de Abn Amro hebben aangehouden. En deze weer zullen gebruiken voor het dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19:18
Ik zit er over te denken om ook bij de RegioBank te gaan bankieren. Het voordeel lijkt mij dat je fysiek contact kan hebben in je regio waar je woont (en zelfs moet hebben bij opening).

Wat zijn de ervaringen van RB Tweakers hier? Gaat alles soepel met het betalingsverkeer?
Is van/naar Revolut, N26, Openbank versus RegioBank Instant Payment, met overboekingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 05-06-2022 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02

FreakNL

Well do ya punk?

Wat maakt het nou uit dat buitenlandse geldopnames pas een paar dagen later daadwerkelijk van de rekening geschreven worden? Ik zou daar geen 2e bank voor aanhouden (voor andere dingen wel overigens).

Ik betaal in het buitenland sowieso alles met CC btw.

[ Voor 12% gewijzigd door FreakNL op 05-06-2022 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
FreakNL schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:39:
Wat maakt het nou uit dat buitenlandse geldopnames pas een paar dagen later daadwerkelijk van de rekening geschreven worden? Ik zou daar geen 2e bank voor aanhouden (voor andere dingen wel overigens).

Ik betaal in het buitenland sowieso alles met CC btw.
Heb jij een bankrekening bij Regiobank overigens? Wat is jouw ervaring met deze bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02

FreakNL

Well do ya punk?

Nee ik zit primair bij Knab en secundair bij Rabo vanwege de regels van het depositogarantiestelsel.

Ik heb toevallig vorige week een geldopname bij een geldautomaat gedaan in Curaçao met Knab, dat was instant. Knab was ook altijd het goedkoopst met geld opnemen in het buitenland maar inmiddels is het daar ook prijzig. Vandaar dat ik eigenlijk nauwelijks nog geld opneem maar gewoon pin bij een betaalautomaat, liefst met CC. Dat kan eigenlijk overal, zelfs in Kazachstan waar ik recentelijk was. Buitenlandse valuta in contanten is nauwelijks meer nodig, alhoewel ik op exotische bestemmingen altijd wel zorg voor een euro of 200 in lokale valuta en ook altijd nog een reserve 100 USD heb. (Met dollars kan je bijna overal betalen, zeker buiten Europa).

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 05-06-2022 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Iemand hier ervaring met het gebruik van een rekening bij de RegioBank? Tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:02
Datisraar schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:56:
Iemand hier ervaring met het gebruik van een rekening bij de RegioBank? Tevreden?
Ja prima tevreden. :) Ze hebben een wat verouderde app en hebben niet meteen de mooiste innovaties, maar als je persoonlijk contact zoekt is er eigenlijk geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Emgeebee schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:16:
[...]

Ja prima tevreden. :) Ze hebben een wat verouderde app en hebben niet meteen de mooiste innovaties, maar als je persoonlijk contact zoekt is er eigenlijk geen alternatief.
Dank voor je reactie. Bij mij werkt de rekening inmiddels. Het openen van een rekening kan nog persoonlijk in een Regiobank kantoor. Als je belt naar je regiokantoor wordt direct opgenomen door een medewerker (wauw, geen chatbot 😉). Bank app ziet er inderdaad wat ouderwets uit, maar functioneert prima met Apple Pay merkte ik gisteren. Alleen bij en afschrijvingen krijg je niet gemeld per sms en kost 0,20 cent per sms, als je dat wil hebben. Overboekingen naar buitenlandse EU IBAN nummers is nog niet Instant, en duurt 1 werkdag. Van N26 of Revolut naar Regiobank is wél instant.
Betaalverzoek is mogelijk maar je krijgt geen bericht als iemand je betaald hebt zoals wel bij de grootbanken het geval is. Zo voor het begin geef ik het een dikke 8!

Update: april 2023: inmiddels bijna 1 jaar Regiobank. De app ziet er nog steeds vrij simplistisch uit, maar doet wat het moet doen. Helaas nog steeds geen Instant Payment naar buitenlandse banken mogelijk. En nu ook weer een verhoging naar 3,05€ maakt het toch een wat mindere prettige bankrekening. Ik heb ook geen telefonisch contact meer gehad na afgelopen zomer met de Regiobank, was ook niet nodig. De grootste meerwaarde tov de grootbanken lijkt mij dat je onbeperkt cash aan een balie kan storten. Maar hoe vaak doe ik dat ik een jaar?

De 8 is dus na een jaar, een 6 geworden voor mij.

[ Voor 31% gewijzigd door Datisraar op 02-04-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Wat zijn de ervaringen anno april 2023 van anderen hier, die Regiobank alleen, of naast een andere bank gebruiken?
Pagina: 1