Toon posts:

Melding Wi-fi doesn't have a valid IP configuration

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-02 08:12
Mijn vraag:
De laptop van mijn dochter heeft problemen met Wifi. Er wordt wel connectie gemaakt met de router/AP thuis en op school, maar met melding geen internet,
De foutmelding verder is dan: Wi-fi doesn't have a valid IP configuration

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ze thuis is heb ik het opgelost in CMD met de volgende oplossing:
ipconfig/releaes
en dan
ipconfig/renew
Hierna was er opeens weer internet. Maar vanochtend had ze dit weer op school. en (of ze doet het verkeerd) mijn methode werkt niet.
Eerder heb ik ook al de driver van de netwerkadapter bijgewerkt.

Wat gaat er mis? Alle andere laptops/tablets/mobieltjes thuis hebben gewoon internet.
Is er iets me de wifi adapter? Aangezien ze de laptop voor school gebruikt, is het wel belangrijk dat ze dit probleem niet elke dag heeft dus hopelijk weet iemand hoe dit komt en of dit opgelost lan worden (en niet telkens terugkomt).

Alvast bedankt voor jullie hulp.
...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domste vraag van de dag: wordt de laptop thuis netjes uitgezet zonder gebruik te maken van hibernation / sleep / standby? En zo ja, wordt dan de laptop op school netjes aangezet en ingelogd?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dcc88
Ik zit er niet zo vaak op dus als ze van school komt weet ik niet niet, maar 's avonds gaat de laptop zeker uit (en aan de lader) zodat die vol is voor de schooldag aangezien de lader niet mee mag (officieel dan).

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-02 12:30
wat is de huidige IP-configuratie? en misschien wel belangrijker wordt deze ingesteld (door DHCP) of is het een static config?

• dcc88
Hoi,

alles staat op dynamic.
ik heb nu netwerk reset gedaan (1 van de tips online), kijken of dat het probleem oplost.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:43

Speedmaster

Make my day...

dcc88 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:57:

Als ze thuis is heb ik het opgelost in CMD met de volgende oplossing:
ipconfig/releaes
en dan
ipconfig/renew
Hierna was er opeens weer internet. Maar vanochtend had ze dit weer op school. en (of ze doet het verkeerd)
...
Maak even een .bat bestandje dat ze kan starten op school om zeker te weten dat het werkt….

• dcc88
Speedmaster schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:38:
[...]

Maak even een .bat bestandje dat ze kan starten op school om zeker te weten dat het werkt….
Een .bat bestand. Zover gaat mijn kennis niet (in een heel ver verleden misschien wel een geprobeerd, maar het is niet mijn vakgebied }:O .

• dcc88
Lijkt opgelost.
Netwerk settings op de laptop gewist (reset).
Sindsdien werkt de wifi weer zoals het hoort.

Dank allemaal voor het meedenken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee