Mijn vraag:
De laptop van mijn dochter heeft problemen met Wifi. Er wordt wel connectie gemaakt met de router/AP thuis en op school, maar met melding geen internet,
De foutmelding verder is dan: Wi-fi doesn't have a valid IP configuration
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ze thuis is heb ik het opgelost in CMD met de volgende oplossing:
ipconfig/releaes
en dan
ipconfig/renew
Hierna was er opeens weer internet. Maar vanochtend had ze dit weer op school. en (of ze doet het verkeerd) mijn methode werkt niet.
Eerder heb ik ook al de driver van de netwerkadapter bijgewerkt.
Wat gaat er mis? Alle andere laptops/tablets/mobieltjes thuis hebben gewoon internet.
Is er iets me de wifi adapter? Aangezien ze de laptop voor school gebruikt, is het wel belangrijk dat ze dit probleem niet elke dag heeft dus hopelijk weet iemand hoe dit komt en of dit opgelost lan worden (en niet telkens terugkomt).
Alvast bedankt voor jullie hulp.
...
De laptop van mijn dochter heeft problemen met Wifi. Er wordt wel connectie gemaakt met de router/AP thuis en op school, maar met melding geen internet,
De foutmelding verder is dan: Wi-fi doesn't have a valid IP configuration
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ze thuis is heb ik het opgelost in CMD met de volgende oplossing:
ipconfig/releaes
en dan
ipconfig/renew
Hierna was er opeens weer internet. Maar vanochtend had ze dit weer op school. en (of ze doet het verkeerd) mijn methode werkt niet.
Eerder heb ik ook al de driver van de netwerkadapter bijgewerkt.
Wat gaat er mis? Alle andere laptops/tablets/mobieltjes thuis hebben gewoon internet.
Is er iets me de wifi adapter? Aangezien ze de laptop voor school gebruikt, is het wel belangrijk dat ze dit probleem niet elke dag heeft dus hopelijk weet iemand hoe dit komt en of dit opgelost lan worden (en niet telkens terugkomt).
Alvast bedankt voor jullie hulp.
...