Ik heb een klein huis met een wat onhandig dak, waar ik toch zonnepanelen op wil leggen. In de praktijk ga je niet meer dan 4 panelen kwijt raken (2 zuidoost, 2 noordwest), maar ze kunnen wel eventueel groter zijn dan "standaard" om maximale opbrengst te krijgen. En ga ik denk ik bij voorkeur liever naar micro-inverters om daar het meeste uit te halen.
Dus zelf heb ik eerst ongeveer het volgende bedacht:
In deze offerte geven ze aan de Enphase IQ7X te gebruiken.
In de datasheet staat o.a. de Peak power tracking voltage van de IQ7, IQ7A en IQ7X micro-omvormers:
En daar zegt de datasheet "Voltage at Pmax: 38.5V" (met wat kleine variatie voor het preciese model)
In mijn ogen zou "Voltage at Pmax" toch binnen de "Peak power tracking voltage" van de micro-omvormer moeten liggen?
Verder is het een 340cells paneel. Wat geen veelvoud is van 60, 72 òf 90. Kan dat uberhaupt werken?
Verder nog. Wat is jullie mening over de zelfbedachte configuratie? Haalbaar? Eventueel zelf doen? Mijn vader is electrotechnisch ingenieur (met pensioen). Maar die heeft vooral niet zo'n behoefte om op het dak te klimmen
Dus zelf heb ik eerst ongeveer het volgende bedacht:
Ik heb op dit moment een offerte gekregen, waar ik graag jullie mening over hoor of ik dingen verkeerd begrijp:
Ik ben relatief zeker van welke panelen ze bedoelen, maar let op dat ik dit datasheet er zelf bijgezocht heb. Kans dus dat ik de verkeerde heb. Dit is de naam zoals die in de offerte staat.4x Hyundai HiE 395-400Wp Full Black
4x Enphase IQ 7X Microinverter
1x Q-Relay (1 fase)
1x Enphase Envoy-S Standaard
1x Volledige montage en installatie
1x Gratis BTW teruggaven verzorgd (indien mogelijk)
Totaal excl. BTW: € 3.729,00
BTW 21%: € 783,09
Totaal incl. BTW: € 4.512,09
In deze offerte geven ze aan de Enphase IQ7X te gebruiken.
In de datasheet staat o.a. de Peak power tracking voltage van de IQ7, IQ7A en IQ7X micro-omvormers:
En verder de module compatability:IQ7: 27 V - 37 V
IQ7A: 27 V - 45 V
IQ7X: 53 V - 64 V
Nou kan ik met de naam die ze aangeven niet 100% zeker zeggen welk paneel ze leveren. Maar ik denk dat het de Hyundai HiE-S395VG (die VG noemen ze niet, maar ik kan hem nooit zonder die VG vinden)IQ7: 60-cell PV modules only
IQ7A: 60-cell & 72-cell PV modules
IQ7X: 96-cell PV modules only
En daar zegt de datasheet "Voltage at Pmax: 38.5V" (met wat kleine variatie voor het preciese model)
In mijn ogen zou "Voltage at Pmax" toch binnen de "Peak power tracking voltage" van de micro-omvormer moeten liggen?
Verder is het een 340cells paneel. Wat geen veelvoud is van 60, 72 òf 90. Kan dat uberhaupt werken?
Verder nog. Wat is jullie mening over de zelfbedachte configuratie? Haalbaar? Eventueel zelf doen? Mijn vader is electrotechnisch ingenieur (met pensioen). Maar die heeft vooral niet zo'n behoefte om op het dak te klimmen
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.