Toon posts:

Abit KT7 Raid ruilen vs MSI K7T Turbo Raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand wil zijn MSI K7T Turbo Raid moederbord ruilen voor mijn Abit KT7 Raid omdat hij een ISA slot wil hebben.
Moet ik dat doen? Goede ruil, of is mijn oude abit sneller?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

K7T raid heeft een KT133a chipset, en kan dus 133MHz FSB aan.. das dus iig sneller...

Daarnaast heb je met dat mobo meer upgrade mogelijkheden, aangezien alle nieuwe AMD cpu's 133MHz gaan worden (nieuwe tbirds en de Palomino)

Verwijderd

Euh..........MSI K7T turbo heeft ook een kt133a chipset.
(8>
Dusse daar zal het allemaal niet aan liggen.
Dat Abit bord schijnt iets overclock vriendelijker te zijn dan dat MSI ding. Daarentegen schijnt het MSI bord weer stabieler te zijn. :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
Op woensdag 22 augustus 2001 22:01 schreef Sleazy-E het volgende:
Euh..........MSI K7T turbo heeft ook een kt133a chipset.
(8>
Dusse daar zal het allemaal niet aan liggen.
Dat Abit bord schijnt iets overclock vriendelijker te zijn dan dat MSI ding. Daarentegen schijnt het MSI bord weer stabieler te zijn. :)
dat zegt ie toch ook...

[edit]
als je zeker weet dat je niet een of ander buggy bord krijgt, zou ik het zeker doen :)

• Niels_0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
never mind :Z

~**~

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Op woensdag 22 augustus 2001 22:34 schreef Niels_0 het volgende:

[..]

KT7 heeft geen KT133a maar een KT133 chipset en die kan dus geen 133Mhz FSB aan.
De MSI turbo heeft wel een kt133a chipset.
Hij (Brz) heeft het ook over het MSI moederbord, die inderdaad de KT133A chipset heeft.

Het word volgens mij een beetje verkeerd gelezen. :)

Verwijderd

doen!
msi is goed en stabiel

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

edit:

Valt eigenlijk wel mee... ik heb er gewoon K7T staan... :D
had voor de duidelijkheid dus nog ff turbo ertussen moeten zetten :)

Verwijderd

Tis wel een goede ruil, je kan er dan ook 133 Mhz FSB thunderbirds in doen... (de MSI)

k heb zelf ook een MSI (de K7T Pro 2) en tis echt een prima bord.

Check wel eerst het hele bord goed, want strax krijg je er 1 met vage klachten (vind het een beetje raar dat ie een kt133a ruilt tegen een kt133 voor een ISA slot.. :?)
Als er iets vervelend is, dan zijn het wel vage klachten... :( (de ene keer wel, dan weer niet, dan weer wel, enz)

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

als je zeker weet dat jouw Abit een KT7 is zou ik het doen jah....die MSI heeft idd een KT133A(!!!) chipset, en de KT7 heeft een KT133(!!!) chipset, waardoor hij GEEN(!!!) 133MHZ FSB aankan, alleen de memory-bus kan wel op 133Mhz

of het een goede ruil is moet je zelf weten. Ik zou voor de Abit gaan(dus houden), maarja als je 133Mhz FSB-CPU's wilt gaan gebruiken moet je dat MSI-bordje hebben

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• sharky_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

Meteen doen, keb zelf een KT7-RAID (200 MHz) dus en ik zou hem meteen ruilen voor die MSI K7T Turbo RAID, vooral omdat hij 266 MHz is en omdat MSI gewoon erg stabiel werkt.

[AbC]

Verwijderd

Topicstarter
Heej bedankt voor de snelle reacties.......... ;)

Hij neemt het board een keertje mee, en ga ik hem 2 dagen testen of zo.

Zijn er programma's die je hele moederbord door en door testen, zodat hij zeker goed en stabiel draaid?

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:00
Ja paar dagen normaal werken onder windows :)

Als hij hier door 3D mark komt en hij crasht een week lang niet op vage dingen is hij voor mij stabiel.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
okej dan!
Pagina: 1