Advies home cinema + audio systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:33
Ik zoek een?
Voor onze woonkamer + keuken zijn we op zoek naar een home cinema, audio systeem.
Momenteel staat er in de keuken een internetradio (Sangean WFR-27 C). In de woonkamer staat een Pioneer X-HM11-K onder de TV.
Deze willen we beide vervangen.

Wat is je budget?
€2500-3000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- afspelen films, series via RPI met Kodi (NAS)
- afspelen digitale tv (digibox)
- afspelen via dvd/bluray
- gamen (Nintendo Switch)
- internetradio, spotify
- DAB+ twijfel ik over aangezien de Sangean ook DAB heeft en deze heeft een slecht signaal
- muziek streamen van NAS
voor in de toekomst:
- afspelen via platenspeler
- playstation
- draadloos muzieksysteem (HEOS)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld aan de Denon AVR-X2700H, deze zou dan onder de TV komen.
Ik heb een schets gemaakt, op de plaatsen waar een rode X staat, hangen luidsprekerkabels.
Voor aan de tv dacht ik aan een 5.0 of 5.1 opstelling.
Links en rechts van de tv een Dali Oberon 1 en als center de Dali Oberon Vokal.
Als rears had ik eventueel gedacht aan de Dali Oberon On-Wall.

In de keuken wou ik graag een vlakke speaker en dacht dan ook aan de Oberon On-Wall.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ItPWy--y2A-eAKoFqryTXgKwBQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YohY2IWNkywytTK7UfcmFdiI.png?f=fotoalbum_large

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vermoed dat bij X(6) geen speaker nodig heb als ik in de woonkamer + keuken radio wil luisteren?
Zijn de On-Wall's voldoende als rear speaker?
We zouden in de keuken en woonkamer naar bijvoorbeeld radio willen luisteren en muziek streamen.
Maar we zouden ook enkel in de keuken radio/muziek willen opzetten terwijl in de woonkamer de kinderen tv kijken of op de switch spelen, zou dit mogelijk zijn?
Zijn er ook eventuele alternatieven qua speakers, receiver?

Beste antwoord (via FuNnYf op 31-01-2022 19:27)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:28
FuNnYf schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:41:
Het is bedoeld als 'achtergrond' muziek.
Persoonlijk zou ik voor radio en achtergrond muziek niet zoveel geld uitgeven. In de woonkamer heb ik speakers staan om echt lekker muziek te luisteren of films/series te kijken en te gamen. In de keuken wil ik bij t koken, of als we met mensen aan de keukentafel zitten te borrelen, ook een muziekje/radio draaien. Dat kan allemaal met zone 2/HEOS speakers via de receiver. Ik vond dat wat omslachtig en eigenlijk ook zonde om er een paar honderd euro tegen aan te gooien. Dus heb ik een Google Nest Audio op het kookeiland neergezet. Kan ik ook mooi tegen mn lampen lullen in de keuken. In de kamer staat er ook 1. Vooral voor voicecommando's, maar als ik beneden aan het schoonmaken ben zet ik die 2 google speakers lekker in stereo. Heb ik voor dat soort activiteiten meer dan genoeg aan als achtergrondmuziek.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
FuNnYf schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:46:
Zijn er ook eventuele alternatieven qua speakers, receiver?
Er zijn legio alternatieven. Wat je uit kiest kan prima en gaat voldoen aan je eisen. De X2700H ondersteunt meerdere zones, waardoor je in de keuken wat anders kunt luisteren dan in de woonkamer. Kan ook via HEOS.

Waarom wil je de Dali Oberon? Wil je geen vloerstaande speakers naast de tv?
Een subwoofer is ook bij vloerstaande speakers een aanwinst, maar als je voor wat kleinere boekenplank speakers gaat, wordt dat wel een must.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je wilt dus een receiver met meerdere zones. Dat kan evt ook draadloos met Heos (Marantz, Denon) en MusicCast (Yamaha)

Dab/Dab+ is vooral ter vervanging van FM buitenshuis of wanneer je luisterplek geen utp, coax, en WiFi heeft. Anders kun je veel beter en stabieler binnenshuis luisteren naar de radiozenders uit je tv tuner of via TuneIn.

Welke receivers voldoen, kan je makkelijk checken met dit lijstje Jorgen in "Keuze tussen receivers"

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
Hulleman schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:46:
[...]

Er zijn legio alternatieven. Wat je uit kiest kan prima en gaat voldoen aan je eisen. De X2700H ondersteunt meerdere zones, waardoor je in de keuken wat anders kunt luisteren dan in de woonkamer. Kan ook via HEOS.

Waarom wil je de Dali Oberon? Wil je geen vloerstaande speakers naast de tv?
Een subwoofer is ook bij vloerstaande speakers een aanwinst, maar als je voor wat kleinere boekenplank speakers gaat, wordt dat wel een must.
Ik kwam bij Oberon serie uit omdat ik deze bij een kennis heb gehoord en ze qua design ook erg mooi vind.
Vloerstaanders kan ik inderdaad ook overwegen. Momenteel staat er een grote kast, maar dit meubel gaat verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FuNnYf
Jorgen schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:15:
Je wilt dus een receiver met meerdere zones. Dat kan evt ook draadloos met Heos (Marantz, Denon) en MusicCast (Yamaha)

Dab/Dab+ is vooral ter vervanging van FM buitenshuis of wanneer je luisterplek geen utp, coax, en WiFi heeft. Anders kun je veel beter en stabieler binnenshuis luisteren naar de radiozenders uit je tv tuner of via TuneIn.

Welke receivers voldoen, kan je makkelijk checken met dit lijstje Jorgen in "Keuze tussen receivers"
Bedankt, DAB ga ik dan al zeker schrappen als eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuNnYf
Als ik enkel radio of wil streamen door de woonkamer en keuken, zou ik dan nog een speaker voorzien op X(6) in het plannetje?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
FuNnYf schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:41:
Persoonlijk zou ik voor radio en achtergrond muziek niet zoveel geld uitgeven. In de woonkamer heb ik speakers staan om echt lekker muziek te luisteren of films/series te kijken en te gamen. In de keuken wil ik bij t koken, of als we met mensen aan de keukentafel zitten te borrelen, ook een muziekje/radio draaien. Dat kan allemaal met zone 2/HEOS speakers via de receiver. Ik vond dat wat omslachtig en eigenlijk ook zonde om er een paar honderd euro tegen aan te gooien. Dus heb ik een Google Nest Audio op het kookeiland neergezet. Kan ik ook mooi tegen mn lampen lullen in de keuken. In de kamer staat er ook 1. Vooral voor voicecommando's, maar als ik beneden aan het schoonmaken ben zet ik die 2 google speakers lekker in stereo. Heb ik voor dat soort activiteiten meer dan genoeg aan als achtergrondmuziek.

Pagina: 1