Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
als de pc opstart krijg je een venstertje waarin je een gebruikersnaam en wachtwoord mag invoeren. kies gewoon een naam, wachtwoord is niet nodig. druk altijd op ok en niet op annuleren anders werkt het niet.
suc6
En ik had em al op "client voor microsoft netwerken" gezet, want dat stond ook al in het boekje v. d. router. (Screenie)
En nog steeds geen inlogscherm...
Ik heb de client al verwijderd en overnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niet geholpen...
edit:
een tijd terug had ik em wel op "windows aanmelding" gezet zodat ik niet iedere keer dat inlog scherm kreeg... (want toen had ik nog geen netwerk, alleen een netwerkkaart voor kabel internet) Maar "ff" terugzetten naar "client voor microsoft netwerken" werkt dus niet...
Oftwel dit hele topic kan nu worden samengevat met de vraag:
hoe krijg ik m'n inlogscherm terug?
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Verwijderd
hier 'zien' de pc's elkaar ook niet. maar spelletjes (zoals Ra2) draaien wel via netwerk... IPX
wie snapt er iets van
Verwijderd
Anders eerst terug zetten op windows-aanmelding opnieuw opstarten. Daarna zetten op de goede instelling client voor microsoft netwerken.
Natuurlijk wel onder Primaire netwerk aanmelding
Heb er zelf hier ook last van dat IP en IPX gewoon perfect werkt alleen netwerkomgeving van windows werkt niet. dan maar ftp gebruiken om bestanden uit te wisselen en een simpel printer servertje om te kunnen printen via netwerk.
Heb het ook al tijdens 1 comp. nieuwe installatie en alleen in hub de rest uit hub. nog steeds geen toegang tot netwerkomgeving. tja dan niet he..
Hier stond een hele oude sig.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Ik denk dat ie dat niet gedaan heeft, want anders stond dat onderdeel (Delen van Printers en Mappen) wel in zijn lijstje van onderdelen.Op donderdag 23 augustus 2001 13:05 schreef funkflex het volgende:
heb jij je bestanden/drives gedeeld ?
(dat was 't goede nieuws, nu komt 't slechte...)
Maar nog steeds kunnen de pc's elkaar niet vinden.
"Bestands- en printerdeling voor MS netwerken" is geïnstalleerd op beide pc's.
In netwerkomgeving zie ik nu wel de pc waarop ik kijk, maar dus niet de andere. Ook "zoeken naar computer" vindt niks.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
OK, ik heb m'n netwerkkaart opnieuw geïnstalleerd, en nu krijg ik wel zo'n inlog venster.
(dat was 't goede nieuws, nu komt 't slechte...)
Maar nog steeds kunnen de pc's elkaar niet vinden.
"Bestands- en printerdeling voor MS netwerken" is geïnstalleerd op beide pc's.
In netwerkomgeving zie ik nu wel de pc waarop ik kijk, maar dus niet de andere. Ook "zoeken naar computer" vindt niks.
[quote]
Zet bij Geavanceerd van Bestands etc. eens Local Master op YES (zo'n apart tabblad voor geavanceerd is dat).
IPX/SPX
TCP/IP
geïnstalleerd voor je netwerk kaart ín het netwerk?
Toen ff NetBeuI geïnstalleerd, en raad eens... M'n netwerk werkt!
Ik heb de 10Mbit NIC van de 1e pc vervangen door een 10/100Mbit NIC, en nu doet m'n netwerk het half...
Via netwerkomgeving werd eerst niets gevonden, toen ff de andere pc gezocht (zoeken - computer - naam), en nu komt 't vreemde:
de 1e pc (met de nieuwe NIC) vindt de 2e pc wel, maar de 2e pc vind de 1e niet...
Ik kon ook bestanden downloaden van de 2e pc met 5000-6000Kb/sec.
Alle protocollen heb ik laten staan, alleen oude NIC verdwijdert en nieuwe geïnstalleerd...
Iemand een idee? Op welke pc moet ik eigenlijk het probleem zoeken?