Toon posts:

Wat zal ik doen? Audio-hardware of PC-hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje te denken over wat ik nou zal kopen... of een dubbeldecks cdspeler à la denon mk2 (oid, merk hoeft niet denon te zijn) of een nieuwe PC.
Het budget is ongeveer 2500,-.
Nou vraag ik me af: wat zal ik eerst kopen? Een DJ-cdspeler of een nieuwe PC?

/me heeft ff raad nodig...
Want aan de ene kant wil ik nu een stukkie hardware zodat ik niet hoef te 'mp3jayen', maar een nieuwe PC is, zakelijk gezien (:r) ook wel handig :)

Verwijderd

ik stem voor CD!

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Koop een goede geluidskaart, dj'n met een sblive lijkt me ook niet echt lekker }:O

Verwijderd

als je die pc 'zakelijk' goed kunt gebruiken, kun je die cdspeler ermee 'verdienen'

Dat zal andersom lastiger zijn ;)
hoewel, d'r gaat nog ergens een draadje met 'how to become a dj'

ik zou toch voor de pc gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Uhh... een goede geluidskaart heb ik al wel. Ik bedoel dus:
òf een DJ-CDspeler (en dan merk uit te zoeken), òf een nieuwe PC (waarvan ik al een aantal onderdelen in de pc van m'n pa heb zitten), zodat ik een eigen pc heb. Nu 'leen' ik namelijk de PC van m'n pa (lees: ik zit er 80% v.d. tijd achter) maar waarschijnlijk wordt deze volgend jaar steeds drukker bezet i.v.m. een broertje dat ook de 2e fase krijgt :r

Verwijderd

Voor 1500 piek oid een proc, mobo met ram en een HD kopen. Dan hoef je nog maar 750 piek oid te sparen voor je DJ-decks.

Bedenk wel dat je ook een mengpaneel wilt (of heb je die al??)

Verwijderd

Topicstarter
Mengpaneel heb ik al... koptelefoon ook. Eigelijk dus alleen nog een CDspeler :D
/me DJ't nu nog via de computer namelijk, 2 computers eigelijk (P1-120 en een P3-450).
Maar soms heb ik dus echt iets van... nah gvd nu zou ik wel een stukkie hardware willen zodat ik de pitch wat kan bijstellen... of een relaxte loop bouwen (en dat lukt niet echt lekker met een pc, want daar zitten teveel toetsen op *D)
Pagina: 1