Allen,
Sinds kort onze nieuwe woning betrokken. We hebben nog geen zonnepanelen, maar dat is wel onze wens. Al een tijdje bezig met het uitzoeken van het e.e.a. en tussen de bedrijven door meerdere offertes ontvangen. Nu wordt het tijd om de knoop door te hakken, maar ik wil de offertes eerst nog langs jullie laten passeren
Alvast bedankt en brand er op los zou ik zeggen

Luchtfoto incl. voorgesteld legplan.

Helling: 50 graden
Lengte: 8,3m
Breedte: 6m.
Obstakels zijn er zeker:
1. Dakkapel;
2. Dakraam rechts;
3. Dakraam links;
4. Afvoer pijpje.
5. Nokforst zit in de flexim (recent gedaan). Weet even niet of dit flexibel genoeg is om de een-na-bovenste pan onder de bovenste pan te schuiven. Indien dat niet kan, kan de bovenste lat niet gebruikt worden voor het clicksysteem en scheelt dit sowieso 2 panelen. Dakdekker geeft geen thuis en de zonnepanelen installateur wist het niet. Als iemand hier het antwoord weet, heel graag

Ik gun het graag aan de lokale installateur, maar het moet wel redelijk zijn.
Sinds kort onze nieuwe woning betrokken. We hebben nog geen zonnepanelen, maar dat is wel onze wens. Al een tijdje bezig met het uitzoeken van het e.e.a. en tussen de bedrijven door meerdere offertes ontvangen. Nu wordt het tijd om de knoop door te hakken, maar ik wil de offertes eerst nog langs jullie laten passeren
Alvast bedankt en brand er op los zou ik zeggen
Foto's

Luchtfoto incl. voorgesteld legplan.

Beschikbare (dak)ruimte
Dakrichting: Zuid oostHelling: 50 graden
Lengte: 8,3m
Breedte: 6m.
Obstakels zijn er zeker:
1. Dakkapel;
2. Dakraam rechts;
3. Dakraam links;
4. Afvoer pijpje.
5. Nokforst zit in de flexim (recent gedaan). Weet even niet of dit flexibel genoeg is om de een-na-bovenste pan onder de bovenste pan te schuiven. Indien dat niet kan, kan de bovenste lat niet gebruikt worden voor het clicksysteem en scheelt dit sowieso 2 panelen. Dakdekker geeft geen thuis en de zonnepanelen installateur wist het niet. Als iemand hier het antwoord weet, heel graag
Schaduw
Enkele bomen. Zie ook de foto's.Jaarverbruik
Het idee is om de achterkant van het dak vol te leggen. Voor de volledigheid is het op dit moment 3600kWh, maar komt t.z.t. nog een airco en een elektrische auto bij.Huidige elektriciteitsaansluiting
Op dit moment is er een één fase aansluiting. I.v.m. elektrische auto, airco, nieuwe keuken is het idee is om naar 3 fasen te gaan. De wens is dat dit door de zonnepaneleninstallateur wordt gerealiseerd, want dan is de BTW ook aftrekbaarBudget en doel
N.v.t. Het doel is om de achterkant van het dak vol te leggen. Echter, ik hou er niet van om te veel te betalen.Wie gaat het project uitvoeren
De zonnepanelenboer. Lijkt mij het beste voor ons allemaal.Bijhouden van data
Nice to have, geen must have.Reeds verkregen offertes