We willen in ons nieuwe huis de huidige kantelpoort vervangen voor een sectionaaldeur. We zijn in principe niet van plan de auto erin te zetten en vanuit die gedachte vindt mijn vriendin het handig een loopdeur te hebben voor het uitrijden met de fiets en dergelijke. Ik ben daar niet zo fan van. Onnodig duur en het geeft extra inbraakrisico.
We hebben trouwens ruimte om een reguliere sectionaaldeur te plaatsen (Naar boven openend, zie zwarte stippellijntjes) en we kunnen een eventueel een zijdelings openende deur plaatsen die dan langs de rode lijn opent. Een zijdelingsdeur heeft dan de optie om hem zo ver te openen dat er een loopdeurfunctie is. Zijdelings heeft wel als nadeel dat je langs de muur waar deze opent ruimte vrij moet houden / niets kan plaatsen.
Nu vroeg ik me af:
- missen jullie wel / geen loopdeur?
- heb je een loopdeur en is het toch erg handig?
- heb je toevallig ervaring met een zijdelingse deur?
- hebben jullie nog andere redenen motivaties voor het een of ander?
Situatieschets:
:fill(white):strip_exif()/f/image/9lXTslFHMC6kf72MyQ6gosbx.png?f=user_large)
Dank voor de input.
We hebben trouwens ruimte om een reguliere sectionaaldeur te plaatsen (Naar boven openend, zie zwarte stippellijntjes) en we kunnen een eventueel een zijdelings openende deur plaatsen die dan langs de rode lijn opent. Een zijdelingsdeur heeft dan de optie om hem zo ver te openen dat er een loopdeurfunctie is. Zijdelings heeft wel als nadeel dat je langs de muur waar deze opent ruimte vrij moet houden / niets kan plaatsen.
Nu vroeg ik me af:
- missen jullie wel / geen loopdeur?
- heb je een loopdeur en is het toch erg handig?
- heb je toevallig ervaring met een zijdelingse deur?
- hebben jullie nog andere redenen motivaties voor het een of ander?
Situatieschets:
:fill(white):strip_exif()/f/image/9lXTslFHMC6kf72MyQ6gosbx.png?f=user_large)
Dank voor de input.