Toon posts:

Op zoek naar een degelijke mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Paull
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 26-01-2022
Hoi,

Ik wil een mediaplayer kopen. Ben er al een tijdje zo nu en dan mee bezig. Maar ik weet gewoon niet goed wat goed is. Laats had ik blijkbaar een relatief dure in mijn handen en de kwaliteit was echt slecht van het apparaatje (weet het merk niet meer).
  • media uploaden via wifi
  • externe schijf aansluiten / of grote interne capaciteit
  • geen zin in gedoe met lange bestandsnamen als dat nog een ding is tegenwoordig
  • compatibiliteit met de gangbare / nieuwste video codecs (h264, h265)
  • goede kwaliteit
  • compatibiliteit met apple (content uploaden via apple bak over wifi naar medieplayer)
  • €500 - €1000 budget...
  • compatibiliteit met apple
  • srt subs ondersteuning
Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken... ik heb nul ervaring met mediaspelers.

Relevante software en hardware die ik gebruik
VLC, Handbrake, Quicktime, OSx

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb.
Nog weinig, naast wat internetten besloten hier de weg te vragen.

[Voor 9% gewijzigd door Paull op 26-01-2022 10:06]

Beste antwoord (via Paull op 26-01-2022 13:43)

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Als het je alleen gaat om het afspelen van media/content zou ik zelf opteren voor dedicated mediaspeler. Bijvoorbeeld de HDI-Dunes. Die vreten echt alles en je krijgt er een mooie ingebouwde videowall bij. Andere optie lijkt de Zidoo te zijn. Ben ik niet zo mee bekend maar heeft een goed naam.

En natuurlijk is een NAS in combinatie met een Nvidia Shield Pro met Kodi ook een prima optie. Zelf zou ik dat overbodig vinden als het alleen maar gaat om het streamen van media/content

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

compatibiliteit met apple
Apple is een merk. Ik heb geen idee of dus je smartwatch, Time Machine of je iCloud wil koppelen.

Ik mis overigens wel even een budget en, helaas, wat je al hebt gevonden (maar niet hebt aangeschaft en waarom niet); want dan kan ik je natuurlijk terugverwijzen naar Mediaspelers en HTPC's en succes ermee ;)

En allicht ter overweging: waar wil je dat ding aan hangen? En wat wil je afspelen? Welke codecs heb/verwacht je nu die je wil / moet / gaat gebruiken?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Paull
MAX3400 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Apple is een merk. Ik heb geen idee of dus je smartwatch, Time Machine of je iCloud wil koppelen.
Ik heb een Mac Pro video bak, vanaf hier zal ik via wifi content op de mediaspeler willen zetten.
Ik mis overigens wel even een budget en, helaas, wat je al hebt gevonden (maar niet hebt aangeschaft en waarom niet); want dan kan ik je natuurlijk terugverwijzen naar Mediaspelers en HTPC's en succes ermee ;)
€500 - €1000
En allicht ter overweging: waar wil je dat ding aan hangen? En wat wil je afspelen?
• Philips 4K LCD
• mkv, mov, mp4
Welke codecs heb/verwacht je nu die je wil / moet / gaat gebruiken?
• h264 / avc > mov
• h265 / hevc > mp4 / mkv
• av1 (optioneel)
• vp9 (optioneel)

[Voor 5% gewijzigd door Paull op 26-01-2022 10:03]

• MAX3400

MAX3400

Paull schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:01:
[...]

Ik heb een Mac Pro video bak, vanaf hier zal ik via wifi content op de mediaspeler willen zetten.
Maar dan denk ik hardop; heb je dan niet (beter) een NAS of iets nodig? Dan kan je daar op "elk netwerkprotocol" data heen/van krijgen naar 1 of meerdere devices tegelijk.

En als je het niet al te gek maakt (qua bitrate), zou je bij een wireless netwerk van "ongeveer" 75Mbps sustained en/of een wired 100Mbit netwerk, ook dan "elke mediaplayer" aan de TV kunnen hangen. Een goedkope optie is dan een Firestick of een Chromecast Ultra; daarna ga je richting de Android-boxjes zoals een Xiaomi / Nvidia / etc.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 20:43

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik denk dat je moet gaan kijken naar een Synology NAS oplossing.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Als het je alleen gaat om het afspelen van media/content zou ik zelf opteren voor dedicated mediaspeler. Bijvoorbeeld de HDI-Dunes. Die vreten echt alles en je krijgt er een mooie ingebouwde videowall bij. Andere optie lijkt de Zidoo te zijn. Ben ik niet zo mee bekend maar heeft een goed naam.

En natuurlijk is een NAS in combinatie met een Nvidia Shield Pro met Kodi ook een prima optie. Zelf zou ik dat overbodig vinden als het alleen maar gaat om het streamen van media/content

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@Paull Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Gezien het beschikbare budget zou ik het ook over een andere boeg gooien.

Je data centraal op een Synology NAS. En dan bij de tv een Nvidia Shield (Pro) of wellicht een AppleTV aangezien je in hun ecosysteem zit.

• MAX3400

MAX3400

NoahAmber schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:38:
...Die vreten echt alles en je krijgt er een mooie ingebouwde videowall bij.
Kan ook met anderhalve Kodi-plugin en wat interesse ;)
Voor zover ik het lees maakt / levert de Mac ook data op. Ik weet dus niet of die machine gewoon een veredelde download-bak is of dat er daadwerkelijk zelf videos bewerkt worden die onder andere op de TV afgespeeld moeten worden.

• Paull
Bedankt allemaal, genoeg linkjes en insights om me er verder in te verdiepen! Ik weet niet of topics gesloten worden maar als ik meer weet of een keuze gemaakt heb dan zal ik het laten weten!

Thanks!

• Paull
NoahAmber schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:38:

Het gaat inderdaad puur alleen om mijn eigen database beschikbaar te maken via de tv ipv steeds mn laptop aan de tv te hangen of te streamen via laptop of telefoon. Dit ziet er veelbelovend uit.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:12

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb nu een NAS(Server) met Plex en een Apple TV (met oa. plex app) ben daar erg tevreden over, juist omdat het zo ontzettend goed met 't apple eco-systeem integreert. En je kan altijd je film verder kijken op je ipad of macbook ook je airpods verhuizen mee etc. Dus als 'apple integratie' belangrijk is zou ik zo'n combi is overwegen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee