Toon posts:

Glasvezelmediaconvector zonder modem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JoJo
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb sinds kort een glasvezel kabel laten leggen die binnenshuis omgezet word naar een ethernetkabel met een glasvezelmediaconvector.

Kan ik deze meteen op een router aansluiten of moet daar nog steeds een modem tussen?

Het is deze denk ik
https://www.patchkast.be/...rfaces&utm_medium=organic

JoJo

Beste antwoord (via rens-br op 26-01-2022 10:22)

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:54

Baggeraar

Wat een gebagger..

https://www.edpnet.be/nl/...fiber-verbinding-heb.html

je fritzbox eraanhangen dus, maar dat moet EDPnet je toch ook verteld hebben allemaal?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je er toch minstens een router en een firewall tussen wil hebben?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:24

lier

MikroTik nerd

In glasvezelland bestaat geen modem (ook al wordt vaak gesproken over een glasmodem). Je hebt dus geen modem nodig.
MAX3400 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:02:
JoJo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:59:
Kan ik deze meteen op een router aansluiten of moet daar nog steeds een modem tussen?
:P

[Voor 63% gewijzigd door lier op 26-01-2022 08:03]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• JoJo
Ja, een router heeft toch vaak een firewall ook?

Het is deze die ik nu heb.

https://fritzshop.nl/fritzbox/1223-fritzbox-4060.html

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

JoJo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:59:
Ik heb sinds kort een glasvezel kabel laten leggen die binnenshuis omgezet word naar een ethernetkabel met een glasvezelmediaconvector.

Het is deze denk ik
https://www.patchkast.be/...rfaces&utm_medium=organic

JoJo
Om deze vraag te beantwoorden is het relevant om te weten wat aan andere kant van die glasvezel hangt.

Soittakaa Paranoid!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ligt aan de situatie die nou net niet duidelijk is, dus hopelijk kan TS duidelijkheid scheppen, nu is het een beetje gissen. Hij heeft een glasvezel kabel laten leggen die binnenshuis is.

De situatie die nu kan spelen
Provider (ziggo/glas maakt niet uit) > Router > Switch > glasvezelmediaconvector > ---glasvezel die die heeft laten leggen--- > glasvezelmediaconvector > Switch of direct in pc

Provider (ziggo/glas maakt niet uit) > Router > Switch glas gestackt op de switch > ---glasvezel die die heeft laten leggen--- > glasvezelmediaconvector > Switch of direct in pc

Dan is een modem / router / fw niet nodig sterker nog dat moet je niet willen.

[Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 26-01-2022 09:57]

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

• JoJo
Men provider is EDPNET, wat er aan de ander kant hangt geen idee?

Glasvezel komt binnen bij mij en gaat dan in een glasvezelmediaconvector, en van daar naar een ethernetkabel

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Provider ken ik ook niet. Maar dan word het idd wat @MAX3400 zegt. Dan dien je dus je fritz eraan te hangen.

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
JoJo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:07:
Men provider is EDPNET, wat er aan de ander kant hangt geen idee?

Glasvezel komt binnen bij mij en gaat dan in een glasvezelmediaconvector, en van daar naar een ethernetkabel
En daar kan je prima je FritzBox op aansluiten en dan werkt het prima.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:54

Baggeraar

Wat een gebagger..

https://www.edpnet.be/nl/...fiber-verbinding-heb.html

je fritzbox eraanhangen dus, maar dat moet EDPnet je toch ook verteld hebben allemaal?

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:34
Een modem is een apparaat dat converteert van een medium naar een ander.
Een modem converteert bijvoorbeeld:
  • Ethernet naar (Euro)DOCSYS (=coax kabel)
  • Ethernet naar ADSL (= telefoonlijn)
  • Ethernet naar VDSL (= telefoonlijn)
  • Ethernet naar analoge telefoonlijn
Aan een glasvezelmediaconvector sluit je gewoon ethernet aan, dus een router met de juiste instellingen zou daar prima mee moeten communiceren.

[Voor 6% gewijzigd door Groentjuh op 26-01-2022 10:16]

• JoJo
Top! Bedankt voor de info!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee