creative dxr3 geen dolby digital?

Pagina: 1
Acties:

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 22:22
ik hep nu zon mpeg kaartje in me comp zitten
alleen de drivers geinstalled (geen software want dan kon me comp nie meer op meer dan 72 hz en geen 32 volgens hun, hij begon idd ook te flippen)

en ik hep me monitor niet doorgelinkt naar dat mpeg want me beeldkwaliteit werd daardoor 10 keer meer bagger

en bij het het afspelen gat het dolby digital lampie ook nie egt branden hep ik nu wel ac3 dan?
sblive+dtt2500 alles aangesloten volgens boekie enso
gebruik dvd afspeel proggie van ati bij me radeon

?

iRacing Profiel

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Op woensdag 22 augustus 2001 20:54 schreef ap0stah het volgende:
ik hep nu zon mpeg kaartje in me comp zitten
alleen de drivers geinstalled (geen software want dan kon me comp nie meer op meer dan 72 hz en geen 32 volgens hun, hij begon idd ook te flippen)

en ik hep me monitor niet doorgelinkt naar dat mpeg want me beeldkwaliteit werd daardoor 10 keer meer bagger

en bij het het afspelen gat het dolby digital lampie ook nie egt branden hep ik nu wel ac3 dan?
sblive+dtt2500 alles aangesloten volgens boekie enso
gebruik dvd afspeel proggie van ati bij me radeon

?
Waarom gebruik je het dvd afspeel proggie van ATI ?? hehe :+

Toch maar even de software voor de dxr3 installeren he?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb vaak mensen gehoord op topics waar de DD functie wel werkte met POWERDVD. Kleine moeitje om het ff te proberen...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:56
ik heb het hier ook niet werkende... met hollywood kaartje....
sblive 1024, digitale aansluiting gebruikt van mpeg kaart + ddt2500 boxies

https://wren.co/join/Devian

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Je moet dus wel de PC-DVD software van Creative gebruiken. Daar kun je de AC3 uitgang inschakelen. In jouw geval moet je voor passthrough kiezen indien je je DXR3 hebt doorgelinkd naar je SB-Live zodat die de digitale signalen kan uitvoeren naar je DTT2500...

De kaart werkt dus alleen met de software van Creative. Vind je het gek dat het mislukt met een ATI-progje??? :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Als jij software DVD decoding gebruikt is het nogal wiedes dat je dxr3 geen DD uitspuugt ja.

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 22:22
"geen software want dan kon me comp op niet meer dan 72 hz en geen 32bit volgens hun, hij begon idd ook te flippen"
(2 desktops in me scherm en onleesbaar)

daarom had ik geen software dacht dat die drivers voldoende waren om me ac3 te leveren vanaf me cdtje

ik zal power dvd wel ergens vandaan toveren

die passthrough naar sblive hep ik ja trouwens maar wat heeft dat met me ac3 te maken? die gaat toch rechtstreeks vanuit me drx3 naar me dtt2500...?

iRacing Profiel

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Ten eerste: PowerDVD is een software decoder dus dan wordt je DXR3 niet gebruikt. Dan heb je die dus voor niets erin zitten. De Dolby Digital die PowerDVD kan leveren wordt geleverd via je SB-Live...

Ten tweede: om maar één digitale kabel naar je DTT2500 te gebruiken kun je je DXR3 doorlinken naar je SB-Live. Die geeft het AC3-signaal vervolgens verder door aan je DTT2500.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik had dat ati progamma ook en kreeg ook geen barndend lampje op de decoder. Toen heb ik windvd geinstalleerd en toen deed ie het wel als je spdif out aanzet.

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:55
die dxr3 kaart is uitermate geschikt voor dvd output
naar je tv toestel, ook al heb ik een asus v7700 met
tv-out de dvd kwaliteit via de dxr3 kaart is beter.
wel uiteraard je creative software eerst instaleren.

control alt oeps deleted

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

als die creative software niet werkt kun je ook nog de realmagic hollywood+ drivers en afspeel programma gebruiken. Al geloof ik dat je bij sommige kaarten gehacjte drivers nodig hebt maar bij mij werken de gewone drivers gewoon prima

Verwijderd

dxr3 chip heeft volgens mij geen 5,1 ondrsteuning, Hollywood + wel. Kun je het geluid niet via geluidskaart laten lopen?? Ik heberg geen verstand van verder, want heb nog geen dvd.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Op donderdag 23 augustus 2001 22:32 schreef bouncin-j het volgende:
dxr3 chip heeft volgens mij geen 5,1 ondrsteuning, Hollywood + wel. Kun je het geluid niet via geluidskaart laten lopen?? Ik heberg geen verstand van verder, want heb nog geen dvd.
Mwoah
heb nu al bijna 2 jaar de Dxr3 kaart en ik ben vrij zeker van het feit dat ik altijd dvds met 5.1 geluid zit te bekijken.

De Dxr3 chip is trouwens gelijk aan de H+ (op een paar minor adjustments na dan)

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

ik weet wel dat de creative software geen dts 5.1 audio doorgaf en de hollywood software wel maar ja ik heb die creative software als een tijd niet gebruikt dus dat zal inmiddels wel opgelost zijn
Pagina: 1