Upgrade B&W V202 speakers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_e
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-04-2022
Sinds afgelopen maand heb ik een Denon AVC-X4700H in huis staan. Hier heb mijn huidige frontspeakers van B&W aan gekoppeld.

Het fijne van deze speakers vind ik de hoogte van ca 50cm, althans kan nog net door de waf.

Probleem waar ik tegen aan loop is dat tegenwoordig bijna alle bookshelf speakers erg klein zijn en ik deze eigenlijk niet op de grond kan plaatsen waar ik nu de V202 heb staan. Stands kan als de totale hoogte niet heel veel hoger wordt dan die 50cm ivm de waf.

Ook heb ik begrepen dat de sound van B&W toen en nu mijlen ver uit elkaar liggen.

Mijn vraag dan uiteindelijk, wat zijn speakers waar ik naar kan kijken, nieuw of 2de hands maakt niet heel veel uit, wat een mooie upgrade zal zijn van de V202 en rond de zelfde hoogte zijn ?

Groetjes Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat bedoel je met sound van B&W tussen toen en nu? Hoe oud mogen de tweede hands speakers zijn?

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_e
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-04-2022
Wat ik lees is dat B&W tegenwoordig meer gefocust is op hoog en een beetje mist in het midden gebied. De leeftijd maakt niet heel veel uit, huidige speakers komen volgens mij rond 1990 vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:20
Gewoon gaan luisteren in de winkel (bijv hifiklubben), klank is erg persoonlijk en er is flinke vooruitgang gekomen in speakers afgelopen 30 jaar (ook in het midden). Ik zou sowieso niet dat formaat speakers op de grond zetten, of zuilen of stands, of in de boekenkast.

Mooie speakers in de buurt (ruim genomen) van het formaat: b&w 706 / b&w 606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Er is veel te koop, nieuw en tweedehands, wat is het budget ?

Het zal niet moeilijk zijn een upgrade te vinden voor je huidige luidsprekers, het zijn leuk klinkende luidsprekers maar absoluut niet het beste wat B&W gemaakt heeft.

Het is wel aan te raden om de tweeters op oor hoogte te hebben, dus of stands of vloerstaanders.

[ Voor 17% gewijzigd door Roderiktweaker op 26-01-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Eric_e schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:32:
Wat ik lees is dat B&W tegenwoordig meer gefocust is op hoog en een beetje mist in het midden gebied. De leeftijd maakt niet heel veel uit, huidige speakers komen volgens mij rond 1990 vandaan.
Klopt, de oudere B&W luidsprekers waren over het algemeen een stuk beter ontworpen. Hoe goed jouw V202's zijn weet ik niet. De afgelopen 15 jaar is B&W een compleet andere richting ingeslagen. Ze maken nu luidsprekers die er vooral in de showroom tussenuit springen door een klassieke V-shape (boost in het laag, boost in het hoog), natuurgetrouwe geluidsreproductie is niet iets waar ze zich nog op richten. Als je dat wel zoekt zou ik aanraden om naar bijvoorbeeld KEF te kijken, die hebben nog steeds de geluidskwaliteit op nummer 1 staan. Alleen die hebben niet een luidspreker in de vorm die jij zoekt, die vorm is namelijk niet zo populair meer (en wat er beschikbaar is, is meestal ook niet al te geweldig).
Pagina: 1