Toon posts:

Hp envy desktop reageert totaal niet.

Pagina: 1
Acties:

• shortttrack
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-03 19:07
Mijn hp envy desktop pc gekocht in 2016 wilde vandaag niet opstarten. Als ik op de powerknop duwde gebeurde er totaal niets. Heb hem dan volledig stof vrij gemaakt (was ook wel eens nodig eerlijk gezegt). Ook daarna geen succes.

Heb het dan even zo gelaten. Toen plots halverwege de dag schoot de pc ineens aan zonder dat iemand eraan kwam.

Hij startte op tot het blauwe scherm (zonder tekst) en bleef daar hangen. Het blauw was precies wat aan het flikkeren. Het werd niet helemaal zwart maar het dimde wel steeds zeer onregelmatig. Alsof de stekker en niet goed in zat.

Ik heb de powerknop dan ingehouden tot de pc uit viel. Daarna startte hij weer normaal op.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Mijn vorige computer (imac late 2009) had een soortelijk probleem vooraleer hij er volledig de brui aan gaf. Die startte vaak enkel op tot het witte scherm. Achteraf bleek de videokaart kapot te zijn.

Ik gebruik de pc vooral voor videobewerking. Heb destijds gekozen voor windows zodat ik dan onderdelen kon vervangen om de levensduur te verlengen. Echter had ik na een paar maanden toch wat lichte spijt dat ik niet gewoon weer voor apple was gegaan. Ik vind dat gewoon fijner werken.

Maar nu wil ik graag weten of ik mij (ernstig) zorgen moet maken.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:08
Mogelijk een brakke SSD/HDD.

Kan ook zijn dat de bootbestanden niet meer in orde zijn. Dit kan je repareren met een Windows installatie USB.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 23:02

TheBorg

Resistance is futile.

Uszka schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:29:

Kan ook zijn dat de bootbestanden niet meer in orde zijn. Dit kan je repareren met een Windows installatie USB.
Hij gaat helemaal niet aan. Zal eerder moederbord of voeding zijn.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Helemaal niets als je de knop indrukt, dus geen fans, lampjes, niets?

Voeding, moederbord of in het allerlaatste geval de powerknop zelf. Maar goed, dat je daarna blue screens kreeg doet mij voornamelijk de voeding verdenken. Moederbord op plaats 2.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Uszka schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:29:

HDD of SSD heeft nog geen invloed als de PC helemaal niet aan gaat.

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:18

jgj82

Ja, maar = nee

shortttrack schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:23:
.....
Heb het dan even zo gelaten. Toen plots halverwege de dag schoot de pc ineens aan zonder dat iemand eraan kwam.

......

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Maar nu wil ik graag weten of ik mij (ernstig) zorgen moet maken.
Ga maar van een brakke voeding uit.

En ja, maak je zorgen. Zorg dat de stekker er volledig uit is als je niet bij de machine in de buurt bent. Probeer je data te redden als je nog geen backup hebt gemaakt.

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 21:11

Nemesizz

Untouchable

Klinkt misschien raar, maar vervang de CMOS batterij eens.

Heb al een paar HP systemen onder handen gehad die niks deden (zelfs niet aangingen) als de batterij leeg was.

Je denkt dan al snel aan defecte voeding of kapot moederbord, maar gek genoeg was het bij die dingen een simpel iets als een knoopcel batterijtje. Is altijd het proberen waard.

• shortttrack
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-03 19:07
Ok Nieuwe update

Vandaag kwam er een luide knal uit de kamer waar de pc staat. de pc stond aan maar was uitgevallen. samen met de al de stroom in heet het huis.

Ik vond vervolgens twee condensators in de pc kast. even gekeken en ze komen beiden van het moederbord.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee