Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naomi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-01-2022
Goedemiddag iedereen! ;)

Ik heb een vraagje. Ik heb een nieuwe laptop nodig omdat mijn oude laptop helaas is gevallen en het scherm het niet heeft overleefd.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik doe een 'design' opleiding waarvoor is heel veel Adobe programma's moet gebruiken (zoals photoshop, Premiere Pro, Illustrator, Indesign, Adobe XD en noem maar op). Het is dus belangrijk dat hij al deze programma goed runt en het liefst ook meerdere tegelijk. Gamen doe ik niet vaak, maar wel fijn als het kan.

Wat is je budget?
Budget is zo rond de 1400/1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja zeker, hij moet mee naar school, dus hij wordt wel bijna iedere dag verplaatst..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben zelf dus al een beetje op onderzoek uitgegaan en de Lenovo Legion 5 Pro of de Gigabyte AERO 15 OLED vind ik zelf heel interessant. Ik kom er alleen echt niet uit en weet niet welke van de twee beter is om mijn (school)werk goed op te kunnen doen, zonder problemen, Ik zag zelf dat de klokfrequentie van de Gigabyte 2.2 ghz is en van de Legion 3.2 ghz. Ga je dit merken en waarom?

Alvast heel erg bedankt iedereen!! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:26

nFo

Welke games speel je ?
De videochip(GPU), in dit geval de; RTX 3060 zijn wel een van duurdere onderdelen in een laptop.
Als je niet veel gamed, ben je veel goedkoper uit zonder aparte GPU.
Mac book Pro 13inch is misschien ook een optie.

Klokfrequentie zegt niet zoveel, , AMD vs Intel, zijn beide goede cpu's .
Al heeft de Gigabyte een wat oudere CPU; 10870H
Grootste verschil zit in het gebruikte scherm; 165HZ IPS 2560x1600 (WQXGA)/ 60HZ OLED 3840x2160 (4K)

Tweakers hebben beide laptops getest; reviews: Laptop Best Buy Guide - De beste schoollaptops van augustus 2021

https://tweakers.net/laptops/reviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 20:55

Madrox

Oh, Pharaoh!

Ken de GigaBYTE niet, maar ik kan je zeggen dat het toetsenbord van de legion 5 heerlijk typt en het trackpad ook goed reageert. 165hz scherm, degelijk gebouwd. Een acer die ernaast stond zag er lomp uit en toetste ook niet zo lekker, net als een MSI die daar ook stond. Nee, qua klavier heeft Lenovo een streepje voor. oled, lastig verhaal. Juist op een pc scherm zit je vaak met dingen op bepaalde plekken, wat het inbranden kan versnellen tov gewone tv.

[ Voor 17% gewijzigd door Madrox op 29-01-2022 00:50 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:51
Oled is vervelend in een te licht lokaal, lekker voor ips gaan, mocht je toch de Gb willen, deze komt af en toe op iBOOD voorbij.