Toon posts:

Wat doet Tweakers om nepreviews te voorkomen?

Pagina: 1
Acties:

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 15:18
Ik heb geprobeerd om met zoektermen het beleid van Tweakers te vinden rondom het plaatsen van shopreviews. En kan dat helaas niet vinden. Als het ergens staat kan iemand mij misschien ernaar verwijzen?

Waar het om gaat. Er komt wetgeving aan die het plaatsen van nepreviews strafbaar stelt en in de wetsvoorstellen was dacht ik ook sprake van maatregelen gericht tegen het plaatsen van nepreviews op platformen. Tweakers is voor mij zo'n platform.

Ik zie bij een hoop shopreviews dat die geplaatst zijn:
- door een nieuwe gebruiker
- op de dag van het registreren van het account
- zonder enige activiteit ervoor en erna
- met de vermelding Newbie bij de gebruiker

Dat laatste punt is overigens handig, maar doet niets af aan het aantal sterren dat het bedrijf krijgt in de totaaltelling. Wordt gewoon meegeteld.

edit: ik ben ervan op de hoogte dat er een topic is waar je foute shopreviews kunt melden. Maar ik zie dat verwijderde shopreviews niet zorgen voor een verwijderde aanbieder bijvoorbeeld

Tweakers zou niet moeten wachten totdat er wetgeving is. Dat zou kwalijk zijn. Wat doet Tweakers om te voorkomen dat er nepreviews op Tweakers verschijnen?

[Voor 8% gewijzigd door Hans C op 25-01-2022 17:28]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hans C schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:25:
Ik zie bij een hoop shopreviews dat die geplaatst zijn:
- door een nieuwe gebruiker
- op de dag van het registreren van het account
- zonder enige activiteit ervoor en erna
- met de vermelding Newbie bij de gebruiker
Ik doe even een duit in het zakje hieromtrent: er zijn heleboel webwinkels die opvallen door Black Friday (bijvoorbeeld) of een andere goedkope aktie. En dan staat er in de mail "maak nu kans op geld terug / tegoedbon / blaat als je een review plaatst op Tweakers".

En dat zijn zowel de grote als kleine shops die dat doen. Niks mis mee. Echter, en dat valt dus op: het zijn allemaal newbies / one-day-flies / nooit-meer-teruggezien registraties.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:02
Dat lijkt mij een onwenselijke situatie. Dat legitimeert namelijk ook fake accounts, die zijn immers niet meer te onderscheiden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee