Vraag

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06-2022
Hallo, ik heb een vraag. Momenteel heb ik de meest linker telefoon uit de lijst (Motorola, vergelijklijst: https://tweakers.net/pric...;1589324;1712844;1628590/) die na ruim een jaar gebruik al eigenlijk waardeloos is qua snelheid. Dusss, nooit meer een Motorola voor mij!
Nu gebruikt mijn vriendin een Iphone (wil ik niet) en mijn broertje een Samsung S20FE. Beiden zijn tevreden. Dus ik ben ze in de vergelijker gaan stoppen, samen met wat mobiels van vergelijkbare prijs.
Nu valt het mij op dat OnePlus voor hetzelfde geld, veel meer specs lijkt te leveren (meer RAM, meer megapixels, meer opslag)
Echter, toen ik mijn Motorola uitzocht, had hij op het eerste gezicht ook gelijkwaardige of betere specs tov de iphone van mijn vriendin, maar mijn telefoon is nu trash, en die van haar doet het nog prima.
Ergens zit dus een verschil in kwaliteit. Maar hoe kom je hierachter?
En heeft OnePlus ook een slechte trackrecord, of kan het makkelijk opboksen tegen de Samsung?
Koop liever ook geen Samsung vanwege hun cringy reclames, maar als de tel echt beter is, zal ik wel moeten...

Hoor graag wat jullie erover te zeggen hebben <3
Eventuele goede alternatieven zijn ook welkom (tot 600 eu ongeveer)

Ik zoek een?
Telefoon

Wat is je budget?
400 - 600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Foto's op reis en spelletjes

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie vergelijkingslijst boven

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:28
Er zit zeker verschil in kwaliteit.
Een makkelijke is de software kwaliteit, hoe goed er getest is en bugs.
Het tweede punt zijn hoe lang je software updates en versie upgrades krijgt.

Dan gaan we naar de hardware. Opslag en geheugen kunnen andere kwaliteit zijn.
Er kunnen meer of minder antennes in zitten wat dekking beïnvloedt.

Alleen, vind je de laatste versie belangrijk, en doe je 4 jaar met een toestel, of wil je de snelste hardware voor het minste geld en is software minder belangrijk?

Optie kan een Google Pixel 6 zijn, kun je het goedkoopste uit Duitsland halen.

• Wereldkaart
Een snelle telefoon die het liefst 3 jaar meekan ongeveer. Is dat mogelijk in deze prijscategorie?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bot antwoord? OnePlus mijden tenzij je graag naar ColorOs binnenkort wil (in plaats van OxygenOS).

Ik zit op dit moment zelf in een vergelijkbare zoektocht echter heb een iets hoger budget; mijn lijstje is geminimaliseerd nu naar Google of Samsung.

Als ik jouw budget zie, en dan echt de bovengrens: waarom geen Galaxy S21 / S21FE?

/edit: heb je https://www.dxomark.com/ bekeken voor de telefoons uit jouw lijstje? Het is een "theoretisch" verhaal maar dan weet je in ieder geval hoe de camera's zijn. Natuurlijk moet je er reviews bij lezen en foto's bekijken in reviews maar als je "foto's" als eis hebt staan, is dat wel iets om te overwegen.

[Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 26-01-2022 10:20]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:28
Wereldkaart schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:12:
Een snelle telefoon die het liefst 3 jaar meekan ongeveer. Is dat mogelijk in deze prijscategorie?
Zeker is dat mogelijk. Bij Samsung krijg je 4 jaar minimaal gegarandeerd updates (vanaf release), en als het verleden een graadmeter is kan dit meer dan 5 jaar worden.
Dus een S20 FE kan nog 3 jaar mee, een S21 al een half jaar langer, de S21 FE 2 jaar langer, etc. Dus als de telefoon van je broertje goed is, pak die of zijn opvolger, dan weet je wat je krijgt.

Ikzelf heb 2 keer een Oneplus gehad, de OP3 en de OPNord, simpelweg omdat de alert slider, het merk en de boodschap mij trokken. Beide heb ik na 6-9 maanden ingeruild voor een Samsung, eerst de Note 8, later S21 Ultra. Reden was eenvoudig dat ik een telefoon wilde die up-to-date was en die het gewoon deed. Met name in de bluethooth koppeling had ik vaak problemen, telefoon die dan spontaan ging herstarten of de koppeling met de auto kwijt was, heel lastig als je handsfree wil bellen in de auto.
En ik ken geen merk wat het beter doet qua stabiliteit. Google komt in de buurt met de Pixel, maar daar ben je in de praktijk af en toe het proefkonijn met nieuwe zaken waardoor apps spontaan omvallen.
Sony is ook goed, maar wel kortere ondersteuning, max 3 jaar, dus een Sony 1 iii kan maar ook boven je budget.
Xiaomi is heel wisselend in de support en hebben 10.000 verschillende modellen met vergelijkbare namen, maar de 11T zit wel snor qua garantie van 3 jaar updates dacht ik.
Oppo doet ook 3 jaar support op hun top modellen dacht ik, 2 jaar bij goedkopere modellen van submerk Realme.

• Wereldkaart
Kleine bump, door de keuzestress niks gekocht, maar ga nu de knoop toch hopelijk doorhakken haha

Ik zag dat die OnePlus geen audio ingang meer heeft van 3.5mm waar mijn oortjes op kunnen
Is dat nieuw bij elke telefoon? Want ik zie het nu bij een aantal terugkomen (al moet je wel goed zoeken alvorens je het vind)
Baal daar wel een beetje van. Zijn er ook nog telefoons met die ingang? Vind die wireless dingen best kut (ook met opladen e.d.)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:08
Wereldkaart schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:22:
Kleine bump, door de keuzestress niks gekocht, maar ga nu de knoop toch hopelijk doorhakken haha

Ik zag dat die OnePlus geen audio ingang meer heeft van 3.5mm waar mijn oortjes op kunnen
Is dat nieuw bij elke telefoon? Want ik zie het nu bij een aantal terugkomen (al moet je wel goed zoeken alvorens je het vind)
Baal daar wel een beetje van. Zijn er ook nog telefoons met die ingang? Vind die wireless dingen best kut (ook met opladen e.d.)
Je ziet het steeds minder ja...Je kan het terugvinden onder "aansluitingen" of het toestel er nog over beschikt...

Overigens erg bijzonder dat die Motorola al zo traag is, heb je hem al is een harde reset gegeven of getracht te achterhalen wat hem zo traag maakt?

• Captain_Code
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22-01 16:35
Wereldkaart schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:22:

Als ik het zo lees denk ik dat de Galaxy A52s misschien wel wat voor je is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wereldkaart
nooberke schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:28:
[...]

Je ziet het steeds minder ja...Je kan het terugvinden onder "aansluitingen" of het toestel er nog over beschikt...

Overigens erg bijzonder dat die Motorola al zo traag is, heb je hem al is een harde reset gegeven of getracht te achterhalen wat hem zo traag maakt?
Wel geprobeerd inderdaad. Ik heb nog 64GB vrij (50%), heb er geen spelletjes op staan, dus dat kan het niet zijn denk ik.
Betekent een hard reset dat ook alle foto's, apps en bestanden weg zijn? Moet ik alles eerst back-uppen maar dat zou dan misschien een mogelijkheid zijn. Heb wel al geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten maar dat had geen resultaat helaas
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee