A/B Stroom switch voor UPS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:54
Beste Tweakers,

Geen idee waar ik dit moet vragen, maar ik heb een machine die ik graag met zo minimaal weinig downtime wil draaien. Hier heb ik een UPS voor, maar om de paar jaar moet ik hier ook de batterij van vervangen en dit zou dan toch weer voor downtime zorgen.

Nu vind ik dit niet heel erg, maar ik zou het helemaal lekker vinden als ik er iets van een A/B switch voor kan zetten om te schakelen tussen stroom van de UPS en stroom van het stroomnet. Op die manier kan ik dan onderhoud plegen aan de UPS terwijl de machine aan het netstroom zit.

Heb alleen niet helemaal een idee waar ik op moet zoeken, op termen zoals "transfer switch" of "A/B Switch" vind op hele grote (dure) installaties, of niet wat ik zoek. Ik denk dat ik gewoon de term hier niet voor weet, kan iemand me hier mee helpen?

Als het gewoon niet betaalbaar bestaat vind ik het ook wel prima, dan leef ik wel zonder. :P

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een Automatic Transfer Switch is inderdaad wat je zoekt, maar die zijn niet goedkoop omdat je ze normaal buiten datacenter omgevingen niet tegen komt. Als het om slechts een machine gaat is een redundante voeding met twee netspannings ingangen misschien haalbaarder.

Een gereviseerde voor €499 is het beste aanbod dat ik kan vinden: https://it-planet.com/nl/p/apc-ap7723-77.html

[ Voor 8% gewijzigd door Bigs op 25-01-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-07 15:11
"bypass mode" heet dat in de industrie. Maar de meeste huis-tuin-en-keuken UPS'en zijn sowieso niet in-line dus zou je zoiets niet eens nodig hebben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 22:18
In servers heb je de optie om redundante voedingen te plaatsen met hun eigen kabel. In jouw geval zou het je probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:54
Bigs schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:59:
Als het om slechts een machine gaat is een redundante voeding met twee netspannings ingangen misschien haalbaarder.
Dit is misschien nog wel een idee, het gaat echt om een hele kleine machine die bepaalde datacollectie doet. De machine is een pricewatch: Shuttle XPC slim DL20N6

Deze heeft gewoon een DC ingang, mogelijk kan ik beter zoeken naar een DC supply die 2 ingangen heeft zoals die power supply? Of tenminste het DC signaal schakelen, spelen we al met een veel lager voltage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07 08:28
Ik gebruik daar meestal dit voor:
https://www.eaton.com/fr/en-gb/skuPage.MBP3KI.html

Automatic transfer switches gebruiken we ook, maar daar is natuurlijk niet altijd budget voor.
Dit zorgt in ieder geval dat als de UPS niet meer werkt je makkelijk kan omschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 12:31
Het probleem met zo'n ding is dat je zeker moet zijn dat je op dezelfde aansluiting met dezelfde fase zit, dan pas kan je gemakkelijk en veilig overschakelen (standaard ga je bij schakelen eerst loskoppelen op oude verbinding, dan pas aankoppelen op nieuwe; hier wil je het net omgekeerd). Zelf knutselen zou ik afraden.

Met de anderen: als je met 2 redundante voedingen kan werken, ben je heel gemakkelijk. Anders een specifiek schakeltoestel met de nodige beveiligingen gebruiken (als de zekeringen er uit knallen, ben je verder van huis).

[ Voor 13% gewijzigd door naftebakje op 28-01-2022 10:09 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1