Pioneer VSX-S500 afstandbediening werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn vraag

Mijn receiver, de Pioneer VSX-S500, heeft een afstanbediening die opeens niet meer werkt. Ik zie geen schade, ik weet niet of er iets gebeurd kan zijn (ik woon alleen, zoveel gebeurt er niet, dingen vallen bar weinig plots op de grond ofzo). En de batterijen zijn uiteraard vervangen, meerdere keren ;)

Hoe achterhaal ik waar het probleem ligt? Is de afstanbediening stuk? Hoe meet ik dat? Als de receiver stuk is (die werkt voor de rest 100% prima), hoe test ik dat?

Zijn er universal remotes aan te raden die mijn TV en receiver zouden kunnen bedienen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Receiver: Pioneer VSX-S500
Televisie: LG OLED55C9PLA

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Pioneer customer support gemaild, maar die komen ook niet veel verder helaas. Google helpt ook niet erg veel. Ik zou het lampje op sommige afstandbedieningen moeten kunnen zien knipperen, maar ik kan natuurlijk niet het gehele kleurenspectrum zien (infrarood enzo :+ )

Mijn volgende stap zou zijn om gewoon bij een online store een universal remote te kopen en te proberen, maar da's zonde als de receiver zelf gewoon stuk is gegaan natuurlijk. Dan heb ik er niets aan.

Beste antwoord (via Blue-eagle op 25-01-2022 17:00)

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 17:03

Barrycade

Through the...

Dacht zal ik eens grappig zijn en vragen of de batterijen niet vervangen moeten worden. Nu is dat gewoon dus zo. Witte oxidatie is meestal batterijen die gelekt hebben omdat ze te oud zijn.

Dus contacten schoonmaken en nieuwe batterijen zal uitsluitsel geven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:34

FeaR

In GoT we trust

Blue-eagle schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:46:
Is de afstanbediening stuk? Hoe meet ik dat?
RF remote? Mobiele telefoon, camera openen, remote op de lens richten en knoppen indrukken. Zie je licht of niet? Zo niet zendt de remote mogelijk geen signaal uit. Dat zou een eerste hint zijn dat daar het issue kan liggen.

Edit:
https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00025283
Zijn er universal remotes aan te raden die mijn TV en receiver zouden kunnen bedienen?
Wat heb je zelf al gevonden? Wat dan overigens een ander topic zou worden. Achterhalen of een remote of receiver defect is is mijns inziens wat anders dan aankoopadvies voor een universal remote.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 25-01-2022 15:59 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06 12:53
Je zou zo'n 8-1 afstandsbediening van Hama bij de action kunnen halen voor 3,99. Die heeft ook Pioneer codes voor "AMP", je zult dan niet alle functies hebben maar weet je wel of de afstandsbediening kapot is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:53:
[...]

Mobiele telefoon, camera openen, remote op de lens richten en knoppen indrukken. Zie je licht of niet? Zo niet zendt de remote mogelijk geen signaal uit. Dat zou een eerste hint zijn dat daar het issue kan liggen.
Handig :) Geen enkel signaal. Zou het aan de aansluitingen kunnen liggen bij de batterijen? Die zien er een beetje vreemd uit, 1 kant heeft een andere kleur (wit) dan de andere kant (bronzig)... Dat kan niet goed zijn denk ik zo?
[...]

Wat heb je zelf al gevonden?
Da's het probleem, er is erg veel, veel ouderen afstandbedieningen, weinig voorraad bij o.a. Coolblue, en de Logitech Harmony heeft veel opties en kan ook erg duur (400 Euro of meer) worden. Dat vind ik iets te gestoord voor een remote :+

Verder: https://www.cnet.com/tech...nt/best-universal-remote/

De Harmony lijkt een goede optie te zijn maar ziet er weer uit als een downgrade vergeleken met de remote die ik bij mijn LG TV heb.

Hoopte eigenlijk op een inzicht van iemand die mij iets kon vertellen wat ik nog niet weet :)

Maar ik heb wat beters gevonden denk ik: YouTube: How to set up the LG Magic Remote as a Universal Remote

Ik kan mijn LG TV vertellen te connecten met mijn receiver, dat lijkt te werken 🥳

Nu toch eens kijken wat er mis is met de afstandbediening zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
ik zou met een schuurpapiertje de contactjes even schoonmaken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 17:03

Barrycade

Through the...

Dacht zal ik eens grappig zijn en vragen of de batterijen niet vervangen moeten worden. Nu is dat gewoon dus zo. Witte oxidatie is meestal batterijen die gelekt hebben omdat ze te oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Barrycade schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:20:

Nooit geweten dat batterijen kunnen lekken :D My god. Zo leer je nog eens iets op een dinsdagmiddag...

#schaamtzich

Ok klaar :+
Pagina: 1