Ook ik wil graag zonnepanelen gaan plaatsen. Ik heb een offerte liggen en wil even kijken of dat redelijk is.
Hierbij moet ik meteen aangeven dat dit inclusief het verplaatsen van een doorvoerpijp van de mechanische ventilatie is, dus hieraan zitten wel wat extra kosten die in de prijs zitten.
Zoals jullie zien ligt het dak behoorlijk gunstig, ZZW voorzover ik weet.
Zoals je ook kunt zien heeft mijn buurman al panelen liggen.
Ik wil echter het dak helemaal vol, daarom wordt de doorvoer van de mechanische ventilatie ook verplaatst bij het plaatsen van de panelen. (was sowieso geen handige plek).
Ik heb een hoekwoning en zeg maar een 3 persoons huishouden. rond de 3500kWh denk ik ?
Leveren en plaatsen van 12 stuks Jinko Tiger *N-type 365 WP totaal 4380 Wp.
- (productgarantie 25 jaar) en vermogens garantie 30 jaar 87,4% lineair.
- Het leveren en aansluiten van een Goodwee GW4200-NS 4.2K omvormer (garantie 10 jaar).
- Het leveren en monteren van een werkschakelaar + bekabeling
- Het leveren en monteren van ongeveer 40 meter zwarte solarkabel 6mm.
- Het leveren en monteren van een aardekabel 4mm t.b.v. aarding dakconstructie.
- Het verwijderen van de bestaande mechanische doorvoer en plaatsen onder wc beluchting.
- Het leveren van 2x 90 graden bocht 125 en 1,5 meter 125 spiropijp.
- Het plaatsen van de mechanische ventilatie aan de buitenmuur.
- Het leveren en aansluiten van de male/female connectors.
- Plaatsing op een schuin dak portrait met klickfit montage.
- Het aanleggen van de bekabeling vanaf panelen naar de omvormer.
- Het aansluiten van de elektra meter en inbedrijf stellen van de PV-panelen.
Prijs :
- De prijs hiervoor bedraagt: € 5.585,00 incl. BTW. ( *€ 4.615,00).
Hiermee kom ik op €1,05/Wp. Let wel dat hier ook het verplaatsen van de mechanische afzuigunit en pijp incl. benodigde buizen en materialen bij zit.
Hierbij moet ik meteen aangeven dat dit inclusief het verplaatsen van een doorvoerpijp van de mechanische ventilatie is, dus hieraan zitten wel wat extra kosten die in de prijs zitten.
Foto's
Zoals jullie zien ligt het dak behoorlijk gunstig, ZZW voorzover ik weet.
Zoals je ook kunt zien heeft mijn buurman al panelen liggen.
Ik wil echter het dak helemaal vol, daarom wordt de doorvoer van de mechanische ventilatie ook verplaatst bij het plaatsen van de panelen. (was sowieso geen handige plek).
Beschikbare (dak)ruimte
Heb ik al laten bepalen, er kunnen 12 panelen op wanneer het pijpje verplaatst is.Schaduw
Geen. Hooguit heel even in de late avond van wat bomen.Jaarverbruik
Lastig te schatten omdat ik een EV van de zaak heb waarvoor (voor de laadpaal) ik per maand een vergoeding krijg voor de kWh die de laadpaal geregistreerd heeft.Ik heb een hoekwoning en zeg maar een 3 persoons huishouden. rond de 3500kWh denk ik ?
Huidige elektriciteitsaansluiting
3 fasen., de geoffreerde omvormer is 1 fase.Budget en doel
Budget is rond de 5000 euro. Wil zoveel mogelijk panelen i.v.m. toekomstige toevoeging van airco's waar ik deels ook mee wil gaan verwarmen.Wie gaat het project uitvoeren
Ik zou een deel best zelf kunnen doen maar tijd ontbreekt. Wordt dus volledig gedaan door installateur, en dan heb je ook geen gezeur bij garantie.Bijhouden van data
Gewoon standaard zaken is voldoende.Reeds verkregen offertes
Heb nog maar 1 offerte:Leveren en plaatsen van 12 stuks Jinko Tiger *N-type 365 WP totaal 4380 Wp.
- (productgarantie 25 jaar) en vermogens garantie 30 jaar 87,4% lineair.
- Het leveren en aansluiten van een Goodwee GW4200-NS 4.2K omvormer (garantie 10 jaar).
- Het leveren en monteren van een werkschakelaar + bekabeling
- Het leveren en monteren van ongeveer 40 meter zwarte solarkabel 6mm.
- Het leveren en monteren van een aardekabel 4mm t.b.v. aarding dakconstructie.
- Het verwijderen van de bestaande mechanische doorvoer en plaatsen onder wc beluchting.
- Het leveren van 2x 90 graden bocht 125 en 1,5 meter 125 spiropijp.
- Het plaatsen van de mechanische ventilatie aan de buitenmuur.
- Het leveren en aansluiten van de male/female connectors.
- Plaatsing op een schuin dak portrait met klickfit montage.
- Het aanleggen van de bekabeling vanaf panelen naar de omvormer.
- Het aansluiten van de elektra meter en inbedrijf stellen van de PV-panelen.
Prijs :
- De prijs hiervoor bedraagt: € 5.585,00 incl. BTW. ( *€ 4.615,00).
Hiermee kom ik op €1,05/Wp. Let wel dat hier ook het verplaatsen van de mechanische afzuigunit en pijp incl. benodigde buizen en materialen bij zit.