Toon posts:

Welk projector scherm te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views

Vraag

• Clifhearth
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-02-2022
Weet iemand waar ik een goed geschikt projector scherm kan kopen?
Van wat ik zelf opgezocht heb zou greyscreen goed zijn met een positieve gain(boven de 1). Verder gaat voorkeur uit naar ophangen. Elektrisch zou eventueel kunnen indien betaalbaar. Of misschien zo'n rising vloer scherm zou ook uitkomst bieden..

Budget liever onder de 500 euro misschien tot max 750 euro.

Ik zoek in de grootte 150 inch. 4k. (tenminste al het geen echte 4k native projector is, weet ik niet hoe belangrijk deze info is.

Ik heb verder gezocht maar kan vrij weinig vinden in deze klasse of uberhaupt. De enige winkels die ik direct zo vind zijn bol.com en coolblue. en projectorwinkel en beamer expert.

Hij zal in gebruik genomen worden met : https://www.kickstarter.c...laser-theater/description
En mijn PC in 4k. RTX 3080, met dolby atmos 5.1.4 audio Marantz SR 6011

Ik denk dat ik vast zit aan een 16:9 scherm door deze projector als ik t goed begrijp?

[Voor 5% gewijzigd door Clifhearth op 01-02-2022 01:32]

Alle reacties

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Als een spanscherm een optie is Amazon.nl in de gaten houden daar heb ik voor 150€ een 100" spanscherm op de kop getikt tijdens een aanbieding. (Volledig alu frame)

Daarvoor jaren met een 1080p op een uittrekscherm (wat nooit opgerold werd overigens) en dat werkt ook wel goed, maar een spanscherm is toch een stuk strakker en ik had het idee dat naarmate je beeld scherper wordt de golven in een uittrekscherm ook meer opvallen, al kan ik de logica daar achter niet ontdekken. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Clifhearth
Iemand verder tips?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-01 19:30

Major_ton

Shoot!

De tip van @Flagg was niet goed genoeg om op z'n minst bedankt te zeggen of een thumps-up te geven? Klop eens bij ITC Home Theater in Emmeloord. Daar kunnen ze je een passend advies geven.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• Clifhearth
Major_ton schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:07:
[...]

De tip van @Flagg was niet goed genoeg om op z'n minst bedankt te zeggen of een thumps-up te geven? Klop eens bij ITC Home Theater in Emmeloord. Daar kunnen ze je een passend advies geven.
Nee, ik zoek een scherm in maat 150 inch geen 100 en 4k. Voor kleinere maten kan ik ook makkelijker van alles vinden. Juist met deze maat wat lastiger. Daarom zou het helpen als het advies met duidelijke type model nummers komt van welke schermen mogelijk binnen geschikte criteria zouden vallen.
Daarbij helpt jouw comment ook niet echt direct, we zitten immers op tweakers toch? Ipv vertellen ergens anders advies in te winnen...

[Voor 7% gewijzigd door Clifhearth op 01-02-2022 01:32]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-01 19:30

Major_ton

Shoot!

Clifhearth schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 01:31:
[...]

Nee, ik zoek een scherm in maat 150 inch geen 100 en 4k. Voor kleinere maten kan ik ook makkelijker van alles vinden. Juist met deze maat wat lastiger. Daarom zou het helpen als het advies met duidelijke type model nummers komt van welke schermen mogelijk binnen geschikte criteria zouden vallen.
Daarbij helpt jouw comment ook niet echt direct, we zitten immers op tweakers toch? Ipv vertellen ergens anders advies in te winnen...
In welke wereld is iemand richting goed advies wijzen niet helpen? Ongelooflijk dit... Met zulke manieren hoop ik dat je het antwoord nooit vindt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Major_ton schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:34:
In welke wereld is iemand richting goed advies wijzen niet helpen? Ongelooflijk dit... Met zulke manieren hoop ik dat je het antwoord nooit vindt.
Vermoedelijk is zijn karmascore een aardige reflectie van mentaliteit en niveau :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[...]

Oh je wil voorgekauwd hebben welke scherm je moet kopen?

Nou houdt vooral Amazon niet in de gaten, waar ik die 100" had gekocht hebben namelijk ook een 150" zag ik, en zeker met 150" zou ik de oprol schermen links laten liggen. En ik draai overigens ook al een jaartje op 4k inmiddels.

Maar voor ik zou gaan investeren zou ik eerst maar eens gaan kijken of dat kickstartprojectje uberhaupt met een projector op de proppen komen die het waard is.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-12-2022
[...]

Top man, om hulp vragen, geen enkele eigen inbreng hebben. Mensen die je willen helpen niet bedanken.

Wellicht een idee je antwoorden ergens anders te zoeken...

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Het is de toon die de muziek maakt. En die gaat in topic niet meer goed komen. Bij deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee