Hoe krijg ik mijn geld terug van webwinkel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-02-2022
Op december 2021, heb ik een camera en lens besteld via *knip* Webwinkel. Ik betaald meer dan 1000 euros. Ik heb de orderbevestiging ontvangen na de betaling. Tot op heden heb ik echter mijn bestelde product niet ontvangen. Ik heb geprobeerd om restitutie aan te vragen, maar mijn verzoek werd keer op keer vertraagd door het bedrijf.

Wie kan me helpen? :'( _/-\o_

Wat kan ik nu doen om mijn geld terug te krijgen?

Is er iemand anders die soortgelijke slechte ervaringen als ik heeft met het bedrijf?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 25-01-2022 12:14 . Reden: Naam webwinkel uit TS en topictitel gehaald conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38

Dr C

met C en CK

heb je ze al geprobeerd te bellen?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
Bedankt. Ik heb aangifte gedaan bij de ACM. Ik weet echter niet of het helpt. Webwinkel is een bedrijf gevestigd in Gibraltar.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 25-01-2022 12:25 . Reden: Naam winkel weggehaald volgens beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
Dr C schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:13:
heb je ze al geprobeerd te bellen?
Ik heb al vaak geprobeerd te bellen maar totaal geen gehoor. Al mijn contact met het bedrijf was via e-mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:49
Hoe heb je betaald? Misschien zit daar nog een mogelijkheid om je geld terug te halen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je hun reviews bekijkt; bijna iedereen die "klaagt" heeft het over levertijden van 3 weken of meer.

Dus, dan is de vraag: wat is jou beloofd over de levering?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
migchiell schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:19:
Hoe heb je betaald? Misschien zit daar nog een mogelijkheid om je geld terug te halen?
Ik heb betaald via IDEAL. Dat is een probleem neem ik aan. Ik kan mijn geld niet zo gemakkelijk terugkrijgen als VISA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 17:38

DataGhost

iPL dev

Op die site is bijna niks op voorraad, het zit inderdaad in Gibraltar, een vaag contactadresje in een business center in NL maar niks wat een magazijn zou kunnen zijn, zou me al een paar alarmbellen doen laten afgaan. Maar het kan ook zijn dat ze inderdaad geen eigen voorraad hebben en alles dropshippen ergens anders vandaan, dat ze nog gewoon gaan leveren. Misschien gewoon afwachten, maar ja, weinig over te zeggen op dit moment. Zolang ze nog niet over de 30 dagen voor levering heen zijn hebben ze eigenlijk nog niet enorm veel verkeerd gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dabing schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:21:
Ik heb betaald via IDEAL. Dat is een probleem neem ik aan. Ik kan mijn geld niet zo gemakkelijk terugkrijgen als VISA.
Nou ja, probleem niet zozeer. Via iDeal betaal je min of meer als geautomatiseerde overboeking, dan is storneren geen optie, helaas. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-05 21:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Volgens mij moet je gewoon blijven proberen:

*knip*

Ik zou hier persoonlijk nooit bestellen maar ze leveren volgens mij wel gewoon.

Moet wel zeggen dat ik het nogal sketchy reviews vind...

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 25-01-2022 12:33 . Reden: Link naar reviews van winkel verwijderd ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:36
- Niet te vinden bij KvK + geen KvK nummer op site
- Op de "Veilig bestellen" pagina een link naar een review site die niet werkt (webinspector)
- Gibraltar?
- Domein geregistreerd via "Domains by Proxy":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9VBOwS5WraZGBMnTANccQwzlWg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o3Q19hdSbNEV2aZ11m7naCdu.png?f=fotoalbum_large
Die vervolgens aangeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NjezgLSSNAGI_FXzGo73qkvrxC8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/atj2PeIFqnyfwxkRrGgOBS6r.png?f=user_large

Dus lijkt mij dat iemand iets wil verbergen en niet helemaal eerlijk wil "handelen"...

[ Voor 47% gewijzigd door Rensjuh op 25-01-2022 12:35 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS, titel en een reactie verwijderd. Deze mag achterwege blijven bij een (lopend) geschil.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
d22wth schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:27:
Volgens mij moet je gewoon blijven proberen:

[Mbr]*knip*[/]

Ik zou hier persoonlijk nooit bestellen maar ze leveren volgens mij wel gewoon.

Moet wel zeggen dat ik het nogal sketchy reviews vind...
Zo, over fake reviews gesproken. :')
Daar klopt echt helemaal niks van. Ik weet niet hoe Tweakers hiermee omgaat maar ik tel snel al 20 reviews en het zijn er waarschijnlijk meer van accounts met een registratiedatum en laatst online die exact hetzelfde zijn met een karmascore van 100% voor shopreviews. Er klopt echt helemaal niks van. Is dit niet al ban waardig voor de shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dehardstyler schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Ik weet niet hoe Tweakers hiermee omgaat...
Geen idee; er waren/zijn andere shops die al tijden niet zo goed liggen bij de Tweakers maar waar ook niet altijd even goed over nagedacht is/wordt.

Stiekem even @Zeehond @Glaanie @Mooijekind getagt vanuit /70

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Geen idee; er waren/zijn andere shops die al tijden niet zo goed liggen bij de Tweakers maar waar ook niet altijd even goed over nagedacht is/wordt.

Dit lijkt mij een mooi start om te beginnen met controleren. Ik heb nog even echt goed geteld en 100+ reacties zijn postief en hebben alleen 1 review geplaatst. Met 7 pagina's aan reviews hebben we het over maximaal 140 shopreviews, waarvan dus ~60 a 70% fake is. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:20:
Als je hun reviews bekijkt; bijna iedereen die "klaagt" heeft het over levertijden van 3 weken of meer.

Dus, dan is de vraag: wat is jou beloofd over de levering?
Ik heb meer dan 6 weken gewacht maar niets ontvangen. Ik vraag me af of ik bedrogen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
DataGhost schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:23:
Op die site is bijna niks op voorraad, het zit inderdaad in Gibraltar, een vaag contactadresje in een business center in NL maar niks wat een magazijn zou kunnen zijn, zou me al een paar alarmbellen doen laten afgaan. Maar het kan ook zijn dat ze inderdaad geen eigen voorraad hebben en alles dropshippen ergens anders vandaan, dat ze nog gewoon gaan leveren. Misschien gewoon afwachten, maar ja, weinig over te zeggen op dit moment. Zolang ze nog niet over de 30 dagen voor levering heen zijn hebben ze eigenlijk nog niet enorm veel verkeerd gedaan.
Bedankt voor je antwoord. Ik wacht al meer dan 6 weken en niets ontvangen. Ik voel me erg hulpeloos om zo'n groot bedrag te verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dabing
Yorinn schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:34:
[Mbr]Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS, titel en een reactie verwijderd. Deze mag achterwege blijven bij een (lopend) geschil.[/]
Ik heb hulp nodig van mensen op dit forum. Als de webshopnaam verborgen is, hoe kunnen mensen mij dan advies geven over wat ik kan proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dabing schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Ik heb hulp nodig van mensen op dit forum. Als de webshopnaam verborgen is, hoe kunnen mensen mij dan advies geven over wat ik kan proberen?
Omdat er ongeacht de naam van de webshop gewoon regels / procedures en wetten zijn. Een webshop van Microsoft of webshop van Tante Lien; beiden zijn bereikbaar voor een consument en die consument zal dan in zijn/haar/hen land de procedures moeten nalopen om recht te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Omdat er ongeacht de naam van de webshop gewoon regels / procedures en wetten zijn. Een webshop van Microsoft of webshop van Tante Lien; beiden zijn bereikbaar voor een consument en die consument zal dan in zijn/haar/hen land de procedures moeten nalopen om recht te halen.
Bedoel je dat ik naar een advocaat moet om mijn geld terug te vragen? Dit bedrijf heeft een webshop met NL domein. Ik zag dat er ook Nederlanders werden bedrogen. Wij hebben de verantwoordelijkheid om mensen te waarschuwen voor een dergelijk bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Dabing schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Bedoel je dat ik naar een advocaat moet om mijn geld terug te vragen? Dit bedrijf heeft een webshop met NL domein. Ik zag dat er ook Nederlanders werden bedrogen. Wij hebben de verantwoordelijkheid om mensen te waarschuwen voor een dergelijk bedrijf.
Wij? Als in Nederlanders? Dat klopt, en het best kun je dat via een advocaat doen. Tenzij je zelf wilt avonturieren, maar gezien je topic doe je dat niet.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
Rensjuh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:34:
- Niet te vinden bij KvK + geen KvK nummer op site
- Op de "Veilig bestellen" pagina een link naar een review site die niet werkt (webinspector)
- Gibraltar?
[Afbeelding]
Die vervolgens aangeven:
[Afbeelding]

Dus lijkt mij dat iemand iets wil verbergen en niet helemaal eerlijk wil "handelen"...

[ Voor 19% gewijzigd door Dabing op 25-01-2022 13:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dabing schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:18:
[...]

Bedoel je dat ik naar een advocaat moet om mijn geld terug te vragen?
Nee, zoals ik aangeef (en anderen): wat is er nu PRECIES gebeurd en beloofd. Daaraan verwant, onder andere https://www.consumentenbo...koop/levertijd-bestelling heeft een leidraad welke volgende stappen je daar dan moet gaan nemen.

En daar staat dus als eerste:
Als je iets hebt gekocht en je hebt een levertijd afgesproken, moet de leverancier zich aan deze afspraak houden. Weet wat zijn plichten en jouw rechten zijn als de levertijd wordt overschreden.
Zoals ik eerder vroeg: wat is er nu exact met jou afgesproken over levertijd?
Dit bedrijf heeft een webshop met NL domein. Ik zag dat er ook Nederlanders werden bedrogen. Wij hebben de verantwoordelijkheid om mensen te waarschuwen voor een dergelijk bedrijf.
Nee. Dat heet heksenjacht. Exact de reden dat hier (in dit topic) dus ook de naam weggehaald wordt. Wil je regelen dat Nederlanders niet meer opgelicht worden, dan doe je aangifte.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 25-01-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Nee, zoals ik aangeef (en anderen): wat is er nu PRECIES gebeurd en beloofd. Daaraan verwant, onder andere https://www.consumentenbo...koop/levertijd-bestelling heeft een leidraad welke volgende stappen je daar dan moet gaan nemen.

En daar staat dus als eerste:

[...]

Zoals ik eerder vroeg: wat is er nu exact met jou afgesproken over levertijd?

[...]

Nee. Dat heet heksenjacht. Exact de reden dat hier (in dit topic) dus ook de naam weggehaald wordt. Wil je regelen dat Nederlanders niet meer opgelicht worden, dan doe je aangifte.
Bedankt voor de informatie. Voor de Consumentenbond moet ik eerst lid worden voordat ik aan de volgende stap kan beginnen. Heeft u een advocaat voor te stellen?

Ik heb aangifte gedaan bij de politie en wacht nog op antwoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dabing schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:40:
[...]

Bedankt voor de informatie. Voor de Consumentenbond moet ik eerst lid worden voordat ik aan de volgende stap kan beginnen. ...
Klinkt wat bot maar je leest niet wat we vragen? En ook niet wat de Consumentenbond (en andere sites) vragen?
  1. Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen.
  2. Staat op de website bijvoorbeeld dat een bestelling binnen 4 weken geleverd wordt, dan is er sprake van een vermoedelijke levertijd.
  3. Ook als je een exacte levertijd (bijvoorbeeld levering op een bepaalde datum) hebt afgesproken moet je de verkoper extra levertijd geven. Maar weigert de verkoper alsnog te leveren
Niemand (ook een advocaat niet) gaat heel erg jou willen helpen als je bepaalde informatie niet goed formuleert / oplevert / hebt.

Maar oke, je zei eerder al dat je bij de ACM was geweest en ook bij de politie ondertussen; dat lijkt in ieder geval een stap in de goede richting want: https://www.politie.nl/in...ld-via-een-webwinkel.html geeft ongeveer hetzelfde aan als mogelijkheden.

En dan nu praktisch: wat is er nu tussen jou & bedrijf aan communicatie? Welke beloften zijn er gedaan? Welke levertijden zijn niet gehaald? Welke lever-informatie (zoals track & trace) is er verstrekt? Etc.

Want (en ook dat las ik al elders over dit bedrijf maar nog steeds niet van jou): in veel gevallen houden ze DHL verantwoordelijk. Hiermee kunnen ze (nog) een maand extra tijd winnen omdat vervoerders hun eigen onderzoek / respijt hebben.

Zegt nog steeds niets over de betrouwbaarheid van het bedrijf maar 30 dagen levertijd + 30 dagen onderzoek, is toch mooi nog ongeveer anderhalve week wachten (voor jou) voordat er een reden zou zijn dat je acuut een webwinkel achteraan moet jagen.

En ja, ik typ het allemaal wat nochalant en slordig neer. En ja, het gaat om (veel) geld waar je op zit te wachten. Maar niet elke poep & scheet omdat een leverancier niet (tijdig) levert, wordt binnen enkele dagen opgelost. Ook niet in NL met de webwinkel van Tante Lien om de hoek (ook letterlijk niet want de webshop en de fysieke winkel hoeven jou niet hetzelfde te behandelen namelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-05 21:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

dehardstyler schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Zo, over fake reviews gesproken. :')
Daar klopt echt helemaal niks van. Ik weet niet hoe Tweakers hiermee omgaat maar ik tel snel al 20 reviews en het zijn er waarschijnlijk meer van accounts met een registratiedatum en laatst online die exact hetzelfde zijn met een karmascore van 100% voor shopreviews. Er klopt echt helemaal niks van. Is dit niet al ban waardig voor de shop?
Precies mijn gedachte, ook de zinsbouw klopt niet, mogelijk gewoon door translate gehaald gok ik zo…

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Klinkt wat bot maar je leest niet wat we vragen? En ook niet wat de Consumentenbond (en andere sites) vragen?
  1. Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen.
  2. Staat op de website bijvoorbeeld dat een bestelling binnen 4 weken geleverd wordt, dan is er sprake van een vermoedelijke levertijd.
  3. Ook als je een exacte levertijd (bijvoorbeeld levering op een bepaalde datum) hebt afgesproken moet je de verkoper extra levertijd geven. Maar weigert de verkoper alsnog te leveren
Niemand (ook een advocaat niet) gaat heel erg jou willen helpen als je bepaalde informatie niet goed formuleert / oplevert / hebt.

Maar oke, je zei eerder al dat je bij de ACM was geweest en ook bij de politie ondertussen; dat lijkt in ieder geval een stap in de goede richting want: https://www.politie.nl/in...ld-via-een-webwinkel.html geeft ongeveer hetzelfde aan als mogelijkheden.

En dan nu praktisch: wat is er nu tussen jou & bedrijf aan communicatie? Welke beloften zijn er gedaan? Welke levertijden zijn niet gehaald? Welke lever-informatie (zoals track & trace) is er verstrekt? Etc.

Want (en ook dat las ik al elders over dit bedrijf maar nog steeds niet van jou): in veel gevallen houden ze DHL verantwoordelijk. Hiermee kunnen ze (nog) een maand extra tijd winnen omdat vervoerders hun eigen onderzoek / respijt hebben.

Zegt nog steeds niets over de betrouwbaarheid van het bedrijf maar 30 dagen levertijd + 30 dagen onderzoek, is toch mooi nog ongeveer anderhalve week wachten (voor jou) voordat er een reden zou zijn dat je acuut een webwinkel achteraan moet jagen.

En ja, ik typ het allemaal wat nochalant en slordig neer. En ja, het gaat om (veel) geld waar je op zit te wachten. Maar niet elke poep & scheet omdat een leverancier niet (tijdig) levert, wordt binnen enkele dagen opgelost. Ook niet in NL met de webwinkel van Tante Lien om de hoek (ook letterlijk niet want de webshop en de fysieke winkel hoeven jou niet hetzelfde te behandelen namelijk).
Hartelijk dank voor uw uitgebreide antwoord. Ik zal op dit punt contact opnemen met het bedrijf en proberen de details zo veel mogelijk te verduidelijken.

Op de website van het bedrijf stond dat de levering binnen 5 dagen zou plaatsvinden. Ik heb 20 tot 30 e-mails met het bedrijf gehad en elke keer konden ze een excuus vinden om het uit te stellen. Ze hebben me nooit een concrete datum van levering of mijn terugbetaling gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dabing schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Op de website van het bedrijf stond dat de levering binnen 5 dagen zou plaatsvinden. Ik heb 20 tot 30 e-mails met het bedrijf gehad en elke keer konden ze een excuus vinden om het uit te stellen. Ze hebben me nooit een concrete datum van levering of mijn terugbetaling gegeven.
Dan is het vrij simpel en, mijn mening, snel
Beste webwinkel,

op datum X zijn we met ordernummer Y een overeenkomst aangegaan. In de initiele overeenkomst is uitgegaan van een levertijd van 5 (zegge: vijf) dagen. Om verschillende redenen zijn we nu ongeveer 40 (zegge: veertig) dagen verder en is het voor u onmogelijk geweest om te overeenkomst na te komen en de klant hierin tijdig en duidelijk te informeren.

Ik wil u dan ook verzoeken om de overeenkomst te ontbinden en per ommegaande bedrag Z terug te storten op rekeningnummer 1234567890 t.n.v. @Dabing te woonplaats. Gezien de gespendeerde tijd en moeite, ga ik ervanuit dat deze zaak uiterlijk 31 januari 2022 afgedaan is en dat is de tussentijd de correcte communicatie hieromtrent mijn kant op komt.

Met vriendelijke groet,
@Dabing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Anders even in [ShR] Meldingen Shopreview - deel 5 melden. Daar horen dit soort meldingen (incl. link) thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:43
Rensjuh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:34:

[Afbeelding]
Die vervolgens aangeven:
[Afbeelding]

Naar aanleiding van die whois gegevens zou ik niet direct conclusies trekken. Bij (zakelijke) domeinen die ik beheer is tegenwoordig ook standaard vrijwel alles geanonimiseerd qua houder e.d.

Daar heb ik zelf niet voor hoeven doen trouwens, dat is op enig moment vanuit de registrar doorgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 17:11
*knip* Offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 25-01-2022 16:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:36

KhaZ

Alfa Romeo

Dabing schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Hartelijk dank voor uw uitgebreide antwoord. Ik zal op dit punt contact opnemen met het bedrijf en proberen de details zo veel mogelijk te verduidelijken.

Ik weet niet om welke webshop het gaat dus kan het niet nakijken, maar er zijn tegenwoordig veel van die dropship-achtige webshops met een NL domein, en die claimen binnen een paar dagen (let op) te verzenden! Ze kiezen dan de goedkoopste en traagste verzendmethode zonder tracking, en wie weet komt je bestelling pas na 3 maanden aan (of helemaal niet). Ze hebben dan gewoon aan hun claim voldaan: het pakket is binnen een paar dagen verzonden. Als je goed kijkt staat er nergens dat ze claimen dat je het binnen een paar dagen daadwerkelijk in huis hebt.

Is dat hier misschien ook aan de hand?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Algemene discussie over shopreviews en de Pricewatch mag in Pricewatch worden gevoerd. Die discussie helpt TS niet met zijn probleem en is dus offtopic hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dabing schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:16:
[...]

Bedankt. Ik heb aangifte gedaan bij de ACM. Ik weet echter niet of het helpt. [Mbr]Webwinkel[/] is een bedrijf gevestigd in Gibraltar.
Je zou het hier kunnen proberen https://europa.eu/youreur...ers/shopping/index_nl.htm
Alleen valt Gibraltar niet onder de EU, men heeft eigen regels en wetten, en gedeeltelijk valt men onder de vlag van UK.
Waarom iemand daar koopt is mij de vraag. Hier was ook al een topic over autobandenhandelaar, uit die regio

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 25-01-2022 17:05 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
MAX3400 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Dan is het vrij simpel en, mijn mening, snel

[...]
Bedankt voor het template. Ik heb het bedrijf een e-mail gestuurd en we zullen zien hoe ze reageren. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
KhaZ schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:11:
[...]

Ik weet niet om welke webshop het gaat dus kan het niet nakijken, maar er zijn tegenwoordig veel van die dropship-achtige webshops met een NL domein, en die claimen binnen een paar dagen (let op) te verzenden! Ze kiezen dan de goedkoopste en traagste verzendmethode zonder tracking, en wie weet komt je bestelling pas na 3 maanden aan (of helemaal niet). Ze hebben dan gewoon aan hun claim voldaan: het pakket is binnen een paar dagen verzonden. Als je goed kijkt staat er nergens dat ze claimen dat je het binnen een paar dagen daadwerkelijk in huis hebt.

Is dat hier misschien ook aan de hand?
Ik heb je de naam van de webshop gestuurd. Op de webpagina kun je zien dat de levertijd 5 werkdagen is. Als ze zeiden dat de levering maanden kan duren, zal ik nooit van hen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
Hackus schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Je zou het hier kunnen proberen https://europa.eu/youreur...ers/shopping/index_nl.htm
Alleen valt Gibraltar niet onder de EU, men heeft eigen regels en wetten, en gedeeltelijk valt men onder de vlag van UK.
Waarom iemand daar koopt is mij de vraag. Hier was ook al een topic over autobandenhandelaar, uit die regio
Bedankt voor de informatie. Eigenlijk is het een webshop met het domein .nl, maar die staat in Gibraltar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
Om u op de hoogte te houden, heb ik een formele brief gestuurd naar info@XXX.nl. De man antwoordt me en vraagt ​​me de brief te sturen naar legal@XXX.com. Ik weigerde en vroeg de man de brief zo ​​nodig door te sturen naar de afdeling.

Voor zover ik denk, proberen ze het verhaal moeilijk te maken en de terugbetaling uit te stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Kan dat ze dat proberen, naar dat die man het niet doorstuurt, maar hoeveel moeite is het voor jezelf om diezelfde e-mail nog eens te forwarden naar legal@? Dan heb jij in ieder geval bewijs dat je het op X datum hebt verstuurd naar zowel Y als Z, in plaats van dat het nu nog weken blijft hangen met wellicht 0 actie. Dat bedrijf lijkt nergens veel haast mee te hebben dus een snelle afwikkeling zou ik zeker niet verwachten als je niet zelf ook pro-actief bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dabing
DataGhost schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:27:
Kan dat ze dat proberen, naar dat die man het niet doorstuurt, maar hoeveel moeite is het voor jezelf om diezelfde e-mail nog eens te forwarden naar legal@? Dan heb jij in ieder geval bewijs dat je het op X datum hebt verstuurd naar zowel Y als Z, in plaats van dat het nu nog weken blijft hangen met wellicht 0 actie. Dat bedrijf lijkt nergens veel haast mee te hebben dus een snelle afwikkeling zou ik zeker niet verwachten als je niet zelf ook pro-actief bent.
Ik wil niet in de val lopen. Het bedrijf weet hoe om te gaan met juridische brieven en heeft ervaring met vertragingen en fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Welke val heb je dan precies voor ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017