Toon posts:

composiet of keramisch keukenblad is schadevast ?

Pagina: 1
Acties:

• igix
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-02 13:01
iemand ervaring met keramisch keukenblad met rvs randen. ik wil een keuze maken tussen keramiek of premium composiet. Ik denk aan het nadeel van keramiek dat dit mogelijke schade is. Is de schade aan de rand of overal op het blad. iemand slechte ervaringen met keramisch keukenblad? of goed ;)

• Dizeerik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:09
Nooit meer een composieten blad althans in een licht kleur. Na 12 maanden overal theevlekken die er niet meer uit te krijgen zijn. Koffie is gek genoeg veel minder een probleem.
vrienden van ons hebben een donker composieten blad, houden nogal van wokken en zijn constant aan het boenen op vetvlekken.

Succes met de keuze ;-)

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:26
Wij hebben keramiek. Zijn veel video's over te vinden en lijkt veelbelovend. Ook vergelijk tests zijn er genoeg te vinden.
Wel oppassen met (hele) zware pannen en de kwetsbare randjes van zo'n blad. Zeker als je een wat dunner blad hebt.
Als je een klein beetje oppast gaat er niets mee gebeuren denk ik.

Wij hebben wel de spoelkbak laten INbouwen ipv ONDERbouwen. Dan stoot je er ook niet tegen aan.

Hiervoor hadden we massief natuursteen, is nooit kapot gegaan in 30 jaar tijd.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:34
Bij onvoorzichtigheid krijg je alles wel kapot. Maar ik heb goede ervaringen met donker composiet (met spikkels erin). Zag na 7 jaar nog prima uit.

Goed impregneren en afkitten is belangrijk. Voor de rest je boerenverstand gebruiken.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:06
Keramiek is heerlijk. Werkelijk onverwoestbaar, het is krasvast en er trekt helemaal niets in. Geen blijvende vlekken.

Kan niet zeggen dat de randen kwetsbaar zijn. Keramiek is relatief dun en hier is de rand gewoon opgedikt tot 4 cm met dezelfde keramiek (netjes in verstek verlijmd).

• igix
pentaw1nz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:53:
Wij hebben keramiek. Zijn veel video's over te vinden en lijkt veelbelovend. Ook vergelijk tests zijn er genoeg te vinden.
Wel oppassen met (hele) zware pannen en de kwetsbare randjes van zo'n blad. Zeker als je een wat dunner blad hebt.
Als je een klein beetje oppast gaat er niets mee gebeuren denk ik.

Wij hebben wel de spoelkbak laten INbouwen ipv ONDERbouwen. Dan stoot je er ook niet tegen aan.

Hiervoor hadden we massief natuursteen, is nooit kapot gegaan in 30 jaar tijd.
bedankt, ik zat te denken aan 4cm denk keramisch keukenblad. is het probleem alleen in de randen? heb je randen met rvs voering in randen? .. Ik heb gehoord dat het behalve schade goed is met hete pannen en vlekken

• igix
als composiet misschien een donkere kleur heeft om de vlekken te verbergen

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan ook nog Dekton overwegen. Dat zou, net als keramiek, gevoelig kunnen zijn aan de randen voor schokken maar we hebben nog geen enkele schade gehad. Verder zie je op ons donker blad nooit ingetrokken vlekken en poets je alles er zo weer af. Ik kan het iedereen aanraden (als het uitzicht je bevalt).

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:23
Joris748 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:59:
Keramiek is heerlijk. Werkelijk onverwoestbaar, het is krasvast en er trekt helemaal niets in. Geen blijvende vlekken.

Kan niet zeggen dat de randen kwetsbaar zijn. Keramiek is relatief dun en hier is de rand gewoon opgedikt tot 4 cm met dezelfde keramiek (netjes in verstek verlijmd).
Hoe bevalt het geluid? Dat is wat mij nog wat tegenhoudt om voor keramiek te gaan: dat het wat harder klinkt allemaal dan composiet...ben benieuwd naar real world ervaringen..

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

igix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:56:
iemand ervaring met keramisch keukenblad met rvs randen. ik wil een keuze maken tussen keramiek of premium composiet. Ik denk aan het nadeel van keramiek dat dit mogelijke schade is. Is de schade aan de rand of overal op het blad. iemand slechte ervaringen met keramisch keukenblad? of goed ;)
Hier goede ervaringen.

Bewust gekozen voor keramiek omdat er niks in trekt. Wij gebruiken heel veel (hardnekkige) specerijen.
Bijkomend voordeel hete pannen / ovenschalen kunnen er direct op, geen onderzetter of iets nodig.

Besteld via onze keukenboer, maar de uiteindelijke leverancier was: https://www.jetstone.nl/kleuren-keramiek/

[Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 25-01-2022 15:16]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:06
olafmol schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Hoe bevalt het geluid? Dat is wat mij nog wat tegenhoudt om voor keramiek te gaan: dat het wat harder klinkt allemaal dan composiet...ben benieuwd naar real world ervaringen..
Ik krijg regelmatig commentaar van mijn vrouw dat ik dingen te hard op het keukenblad zet. Maar ik ben onhandig van geboorte :+

Het maakt zeker een wat harder geluid als je er harde dingen op zet.

• igix
Greatsword schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:14:
[...]

Hier goede ervaringen.

Bewust gekozen voor keramiek omdat er niks in trekt. Wij gebruiken heel veel (hardnekkige) specerijen.
Bijkomend voordeel hete pannen / ovenschalen kunnen er direct op, geen onderzetter of iets nodig.

Besteld via onze keukenboer, maar de uiteindelijke leverancier was: https://www.jetstone.nl/kleuren-keramiek/
Bedankt, ik zal de website link checken.mag ik weten hoe dik het keramiek was? is dik keramiek minder gevoelig voor beschadiging? Ik check bij een van de winkels dat ze alleen mat keramiek hebben is polijsten ook mogelijk?

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

igix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:39:
[...]

Bedankt, ik zal de website link checken.mag ik weten hoe dik het keramiek was? is dik keramiek minder gevoelig voor beschadiging? Ik check bij een van de winkels dat ze alleen mat keramiek hebben is polijsten ook mogelijk?
6mm. Het is inderdaad wel gevoeliger voor beschadigingen wisten ze mij te vertellen maar in de praktijk heb ik daar geen last van gehad.

Uiteraard gebruiken we de keuken gewoon op een normale manier, laten we geen grote, zware of scherpe dingen op het blad vallen en gebruiken we gewoon zaken als snijplanken e.d.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:24
Wij hebben nu 1.5 jaar een wit Dekton blad. Daar zit nog geen vlekje in.Je kan er prima lepels met saus of vlekken van thee op laten zitten. Poets je daarna echt met al het gemak weer weg met een natte doek.

• pentaw1nz
igix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:00:
[...]

bedankt, ik zat te denken aan 4cm denk keramisch keukenblad. is het probleem alleen in de randen? heb je randen met rvs voering in randen? .. Ik heb gehoord dat het behalve schade goed is met hete pannen en vlekken
RVS uitvoering in de randen zegt mij niets.

Idd kun je er hete pannen op zetten. Zij wel leuke filmpjes op YT dat ze er met een gasbrander op gaan. keramiek houdt zich het best.

Gewoon een beetje uitkijken dat je geen gietijzeren pan tegen de zijkant aan kletterd.
Het zal echt niet zomaar kapot gaan.

Wij hebben de Abu Dhabi van Neolith.

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:30
compesiet heb je in gepoleist en ongepoleist, bij ongepoleist zijn de 'korrels'als ware nog open, dit zorgt ervoor dat er heel makkelijk vlekken in komen. gepoleist, zijn deze 'korrles' dicht gezet, waardoor er bijna niks meer intrekt. nog steeds is het een semi natuurproduct, (steen + kunststof) en als je bijv. rode wijn niet gelijk afhaalt trekt het er natuurlijk alsnog in.

omdat compesiet uit kunststof en steen bestaat, is er kans op vergeling indien je er hete dingen opzet, dus altijd onderzetter gebruiken.

[Voor 15% gewijzigd door badboyqxy op 25-01-2022 20:47]

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-01 10:27
Keramiek is zeker niet onverwoestbaar zoals hier wordt genoemd. Mijn vrouw liet een beker vallen vanuit een bovenkastje en het blad is gebarsten. Natuurlijk is dat geen normale activiteit en zou maar weinig type blad hier tegen bestand zijn, maar het is wel een flinke schade die ook nog eens niet gedekt wordt door de meeste (zo niet alle) verzekeraars. Nu hebben wij wel een redelijk dun keramiek blad, dus dat kan deel van het issue zijn. Zo even uit mijn hoofd iets van 1 cm. En de beker viel ook nog eens op de meest slechte plek mogelijk, namelijk die op het dunne deel tussen de rand en de spoelbak.

Qua vlekken enzo is het echt top moet ik zeggen. Nergens over te klagen.

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-01 00:42
Dizeerik schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:26:
Nooit meer een composieten blad althans in een licht kleur. Na 12 maanden overal theevlekken die er niet meer uit te krijgen zijn. Koffie is gek genoeg veel minder een probleem.
vrienden van ons hebben een donker composieten blad, houden nogal van wokken en zijn constant aan het boenen op vetvlekken.

Succes met de keuze ;-)
11 jaar composiet blad gehad. Zwart. Glanzend. Geen centje pijn. Spray voor natuursteen aanrecht blad van HG en alles netjes.

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

• igix
FrankSpin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:17:
Wij hebben nu 1.5 jaar een wit Dekton blad. Daar zit nog geen vlekje in.Je kan er prima lepels met saus of vlekken van thee op laten zitten. Poets je daarna echt met al het gemak weer weg met een natte doek.
Ik denk ,Dekton heeft vergelijkbare eigenschappen als Ceramics.

• igix
pentaw1nz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:09:
[...]

RVS uitvoering in de randen zegt mij niets.

Idd kun je er hete pannen op zetten. Zij wel leuke filmpjes op YT dat ze er met een gasbrander op gaan. keramiek houdt zich het best.

Gewoon een beetje uitkijken dat je geen gietijzeren pan tegen de zijkant aan kletterd.
Het zal echt niet zomaar kapot gaan.

Wij hebben de Abu Dhabi van Neolith.
https://www.dekkerzevenhuizen.nl/nieuws/randafwerking-joca/

• pentaw1nz
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee