iemand ervaring met keramisch keukenblad met rvs randen. ik wil een keuze maken tussen keramiek of premium composiet. Ik denk aan het nadeel van keramiek dat dit mogelijke schade is. Is de schade aan de rand of overal op het blad. iemand slechte ervaringen met keramisch keukenblad? of goed
Nooit meer een composieten blad althans in een licht kleur. Na 12 maanden overal theevlekken die er niet meer uit te krijgen zijn. Koffie is gek genoeg veel minder een probleem.
vrienden van ons hebben een donker composieten blad, houden nogal van wokken en zijn constant aan het boenen op vetvlekken.
Succes met de keuze ;-)
vrienden van ons hebben een donker composieten blad, houden nogal van wokken en zijn constant aan het boenen op vetvlekken.
Succes met de keuze ;-)
Wij hebben keramiek. Zijn veel video's over te vinden en lijkt veelbelovend. Ook vergelijk tests zijn er genoeg te vinden.
Wel oppassen met (hele) zware pannen en de kwetsbare randjes van zo'n blad. Zeker als je een wat dunner blad hebt.
Als je een klein beetje oppast gaat er niets mee gebeuren denk ik.
Wij hebben wel de spoelkbak laten INbouwen ipv ONDERbouwen. Dan stoot je er ook niet tegen aan.
Hiervoor hadden we massief natuursteen, is nooit kapot gegaan in 30 jaar tijd.
Wel oppassen met (hele) zware pannen en de kwetsbare randjes van zo'n blad. Zeker als je een wat dunner blad hebt.
Wij hebben wel de spoelkbak laten INbouwen ipv ONDERbouwen. Dan stoot je er ook niet tegen aan.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
Bij onvoorzichtigheid krijg je alles wel kapot. Maar ik heb goede ervaringen met donker composiet (met spikkels erin). Zag na 7 jaar nog prima uit.
Goed impregneren en afkitten is belangrijk. Voor de rest je boerenverstand gebruiken.
Goed impregneren en afkitten is belangrijk. Voor de rest je boerenverstand gebruiken.
Keramiek is heerlijk. Werkelijk onverwoestbaar, het is krasvast en er trekt helemaal niets in. Geen blijvende vlekken.
Kan niet zeggen dat de randen kwetsbaar zijn. Keramiek is relatief dun en hier is de rand gewoon opgedikt tot 4 cm met dezelfde keramiek (netjes in verstek verlijmd).
Kan niet zeggen dat de randen kwetsbaar zijn. Keramiek is relatief dun en hier is de rand gewoon opgedikt tot 4 cm met dezelfde keramiek (netjes in verstek verlijmd).
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
bedankt, ik zat te denken aan 4cm denk keramisch keukenblad. is het probleem alleen in de randen? heb je randen met rvs voering in randen? .. Ik heb gehoord dat het behalve schade goed is met hete pannen en vlekkenpentaw1nz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:53:
Wij hebben keramiek. Zijn veel video's over te vinden en lijkt veelbelovend. Ook vergelijk tests zijn er genoeg te vinden.
Je kan ook nog Dekton overwegen. Dat zou, net als keramiek, gevoelig kunnen zijn aan de randen voor schokken maar we hebben nog geen enkele schade gehad. Verder zie je op ons donker blad nooit ingetrokken vlekken en poets je alles er zo weer af. Ik kan het iedereen aanraden (als het uitzicht je bevalt).
Hoe bevalt het geluid? Dat is wat mij nog wat tegenhoudt om voor keramiek te gaan: dat het wat harder klinkt allemaal dan composiet...ben benieuwd naar real world ervaringen..Joris748 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:59:
Keramiek is heerlijk. Werkelijk onverwoestbaar, het is krasvast en er trekt helemaal niets in. Geen blijvende vlekken.
Hier goede ervaringen.igix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:56:
iemand ervaring met keramisch keukenblad met rvs randen. ik wil een keuze maken tussen keramiek of premium composiet. Ik denk aan het nadeel van keramiek dat dit mogelijke schade is. Is de schade aan de rand of overal op het blad. iemand slechte ervaringen met keramisch keukenblad? of goed
Bewust gekozen voor keramiek omdat er niks in trekt. Wij gebruiken heel veel (hardnekkige) specerijen.
Bijkomend voordeel hete pannen / ovenschalen kunnen er direct op, geen onderzetter of iets nodig.
Besteld via onze keukenboer, maar de uiteindelijke leverancier was: https://www.jetstone.nl/kleuren-keramiek/
[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 25-01-2022 15:16 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik krijg regelmatig commentaar van mijn vrouw dat ik dingen te hard op het keukenblad zet. Maar ik ben onhandig van geboorteolafmol schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:09:
[...]
Hoe bevalt het geluid? Dat is wat mij nog wat tegenhoudt om voor keramiek te gaan: dat het wat harder klinkt allemaal dan composiet...ben benieuwd naar real world ervaringen..
Het maakt zeker een wat harder geluid als je er harde dingen op zet.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Bedankt, ik zal de website link checken.mag ik weten hoe dik het keramiek was? is dik keramiek minder gevoelig voor beschadiging? Ik check bij een van de winkels dat ze alleen mat keramiek hebben is polijsten ook mogelijk?Greatsword schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:14:
[...]
Hier goede ervaringen.
Bewust gekozen voor keramiek omdat er niks in trekt. Wij gebruiken heel veel (hardnekkige) specerijen.
Bijkomend voordeel hete pannen / ovenschalen kunnen er direct op, geen onderzetter of iets nodig.
Besteld via onze keukenboer, maar de uiteindelijke leverancier was: https://www.jetstone.nl/kleuren-keramiek/
6mm. Het is inderdaad wel gevoeliger voor beschadigingen wisten ze mij te vertellen maar in de praktijk heb ik daar geen last van gehad.igix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:39:
[...]
Bedankt, ik zal de website link checken.mag ik weten hoe dik het keramiek was? is dik keramiek minder gevoelig voor beschadiging? Ik check bij een van de winkels dat ze alleen mat keramiek hebben is polijsten ook mogelijk?
Uiteraard gebruiken we de keuken gewoon op een normale manier, laten we geen grote, zware of scherpe dingen op het blad vallen en gebruiken we gewoon zaken als snijplanken e.d.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
.
[ Voor 99% gewijzigd door FrankSpin op 15-07-2023 12:21 ]
RVS uitvoering in de randen zegt mij niets.igix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:00:
[...]
bedankt, ik zat te denken aan 4cm denk keramisch keukenblad. is het probleem alleen in de randen? heb je randen met rvs voering in randen? .. Ik heb gehoord dat het behalve schade goed is met hete pannen en vlekken
Idd kun je er hete pannen op zetten. Zij wel leuke filmpjes op YT dat ze er met een gasbrander op gaan. keramiek houdt zich het best.
Gewoon een beetje uitkijken dat je geen gietijzeren pan tegen de zijkant aan kletterd.
Het zal echt niet zomaar kapot gaan.
Wij hebben de Abu Dhabi van Neolith.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
compesiet heb je in gepoleist en ongepoleist, bij ongepoleist zijn de 'korrels'als ware nog open, dit zorgt ervoor dat er heel makkelijk vlekken in komen. gepoleist, zijn deze 'korrles' dicht gezet, waardoor er bijna niks meer intrekt. nog steeds is het een semi natuurproduct, (steen + kunststof) en als je bijv. rode wijn niet gelijk afhaalt trekt het er natuurlijk alsnog in.
omdat compesiet uit kunststof en steen bestaat, is er kans op vergeling indien je er hete dingen opzet, dus altijd onderzetter gebruiken.
omdat compesiet uit kunststof en steen bestaat, is er kans op vergeling indien je er hete dingen opzet, dus altijd onderzetter gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door badboyqxy op 25-01-2022 20:47 ]
Keramiek is zeker niet onverwoestbaar zoals hier wordt genoemd. Mijn vrouw liet een beker vallen vanuit een bovenkastje en het blad is gebarsten. Natuurlijk is dat geen normale activiteit en zou maar weinig type blad hier tegen bestand zijn, maar het is wel een flinke schade die ook nog eens niet gedekt wordt door de meeste (zo niet alle) verzekeraars. Nu hebben wij wel een redelijk dun keramiek blad, dus dat kan deel van het issue zijn. Zo even uit mijn hoofd iets van 1 cm. En de beker viel ook nog eens op de meest slechte plek mogelijk, namelijk die op het dunne deel tussen de rand en de spoelbak.
Qua vlekken enzo is het echt top moet ik zeggen. Nergens over te klagen.
Qua vlekken enzo is het echt top moet ik zeggen. Nergens over te klagen.
11 jaar composiet blad gehad. Zwart. Glanzend. Geen centje pijn. Spray voor natuursteen aanrecht blad van HG en alles netjes.Dizeerik schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:26:
Nooit meer een composieten blad althans in een licht kleur. Na 12 maanden overal theevlekken die er niet meer uit te krijgen zijn. Koffie is gek genoeg veel minder een probleem.
Succes met de keuze ;-)
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Ik denk ,Dekton heeft vergelijkbare eigenschappen als Ceramics.FrankSpin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:17:
Wij hebben nu 1.5 jaar een wit Dekton blad. Daar zit nog geen vlekje in.Je kan er prima lepels met saus of vlekken van thee op laten zitten. Poets je daarna echt met al het gemak weer weg met een natte doek.
https://www.dekkerzevenhuizen.nl/nieuws/randafwerking-joca/pentaw1nz schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:09:
[...]
RVS uitvoering in de randen zegt mij niets.
Idd kun je er hete pannen op zetten. Zij wel leuke filmpjes op YT dat ze er met een gasbrander op gaan. keramiek houdt zich het best.
Gewoon een beetje uitkijken dat je geen gietijzeren pan tegen de zijkant aan kletterd.
Het zal echt niet zomaar kapot gaan.
Wij hebben de Abu Dhabi van Neolith.
Ah nee dat hebben we niet. Vind ik ook niet zo mooi.
Pagina: 1