Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen en gaan streamen. Ik heb vernomen dat voor streamen een cpu met hoge cores handig is maar dit weet ik niet zeker.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst tussen de 1200-1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
16,0GB Single-Channel Unknown @ 1196MHz (15-15-15-35) deze ram is niet enorm oud en kan ik nog mee nemen.
b]Wat denk je allemaal nodig te hebben?[/b]
Ik zat te denken aan deze onderdelen:
rtx 3060
amd ryzen 7 3800x
dan een 16 gb ram stick
1 tb ssd
Moederbord en case nog niet echt naar gekeken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht zelf amd ryzen als cpu voor de hogere cores.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]Zolang de pc het goed doet ben ik tevreden.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een beetje verstand van computers en ik heb er ook al 1tje gebouwd met mijn broer. Maar ik weet niet zeker wat de beste onderdelen zijn in mijn price range en voor mijn doel. Ik wil dus hulp bij het uitzoeken van de juiste onderdelen in mijn price range om te streamen. Een prebuild pc die hierbinnen valt kan ik ook mee leven.
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen en gaan streamen. Ik heb vernomen dat voor streamen een cpu met hoge cores handig is maar dit weet ik niet zeker.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst tussen de 1200-1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
16,0GB Single-Channel Unknown @ 1196MHz (15-15-15-35) deze ram is niet enorm oud en kan ik nog mee nemen.
b]Wat denk je allemaal nodig te hebben?[/b]
Ik zat te denken aan deze onderdelen:
rtx 3060
amd ryzen 7 3800x
dan een 16 gb ram stick
1 tb ssd
Moederbord en case nog niet echt naar gekeken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik dacht zelf amd ryzen als cpu voor de hogere cores.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]Zolang de pc het goed doet ben ik tevreden.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een beetje verstand van computers en ik heb er ook al 1tje gebouwd met mijn broer. Maar ik weet niet zeker wat de beste onderdelen zijn in mijn price range en voor mijn doel. Ik wil dus hulp bij het uitzoeken van de juiste onderdelen in mijn price range om te streamen. Een prebuild pc die hierbinnen valt kan ik ook mee leven.
Alvast bedankt!