Mogelijkheden muziek streamen & draadloze speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artman12
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-02-2022
Goedemorgen,

Ik heb een vraag, en hoop dat het geen domme vraag is.
Maar kan nergens een antwoord vinden, vandaar dat ik 'm hier toch maar stel.

Momenteel gebruik ik aan de ene kant in de woonkamer een standaard receiver (Denon AVR1910) en bedrade speakerset van Bose. Deze setup gebruik ik voor de televisie, films, Netflix etc.

Nu zou ik graag aan de andere kant van de woonkamer (ca. 12 meter verder) bij de eetkamertafel (waar we veel zitten te borrelen :-)) een draadloze speaker neerzetten voor muziek.

Maar nu is mijn vraag, wat voor soort apparaat heb ik nodig om aan de receiver te koppelen om:
- enerzijds vanaf een telefoon of tablet Spotify draadloos te streamen naar de receiver;
- en anderzijds de muziek te kunnen afspelen op zowel de bedrade speakerset als ook een draadloze (wifi?) speaker

Als er mensen zijn die concrete tips hebben voor een merk / type dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
Alvast bedankt voor de hulp en advies.

[ Voor 5% gewijzigd door Artman12 op 25-01-2022 08:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:21
Ik zou eens naar een Denon Home speaker kijken. Lijkt mij goed te integreren met de receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

<KNIP>
Onaardige reactie
</KNIP>

[ Voor 117% gewijzigd door Anoniem: 37334 op 25-01-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purplevendetta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 14:02
107mb schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:49:
Ik zou eens naar een Denon Home speaker kijken. Lijkt mij goed te integreren met de receiver
De Denon AVR-1910 heeft geen HEOS, dus dat gaat niet werken.

@Artman12
Als ik het dus goed zie heeft je receiver geen HEOS, dus om te streamen naar de receiver heb je sowieso een network streamer nodig. Daarnaast wil je ook een multiroom oplossing om op meerdere apparaten tegelijkertijd dezelfde bron af te kunnen spelen. Er zijn een aantal opties:
  • Sonos staat hoog aangeschreven als multiroom oplossing en om hun streaming connectiviteit. De Sonos Port is een network streamer, die je ook kan verbinden met andere Sonos speakers.
  • Bluesound heeft de Node. Het idee is hetzelfde. De Node is de network streamer, waarmee je kan verbinden naar draadloze Bluesound speakers.
  • Denon heeft HEOS. De nieuwere receivers hebben dat vaak ook. Als je je receiver dus vervangt met de AVR-X1700H, dan kan die ook gebruikt worden als network streamer en gekoppeld worden met de Denon Home speakers.
Harman Kardon en Bose hebben ook wel multiroom systemen, maar voor zover ik kan zien geen network streamer. HK heeft wel een amp, maar die doet enkel 2.1.