Welke sleutel trance?

Pagina: 1
Acties:

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Is dit in G geschreven? En 140bpm toch?
Ik moet ff mijn nummers mixbaar maken want meestal zitten ze een paar tonen verkeerd in vergelijking met cd-nummers.

Verwijderd

:?

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

waar heb jij het in hemels naam over hey?

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ik snap er ook geen bal van

maar iedereen die een nummer maakt, kan toch zelf de BPM bepalen? echt niet dat elke plaat dezelfde BPM heeft hoor

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Link? Helderziendheid is niet mijn sterkste punt. :)

Systeem

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
De "Standaard Trance" op Trance Energy CD's zijn perfect gemixed, ze hebben allemaal dezelfde snelheid. Welke is dit? 140bpm toch?

En de hoofd-bass lijn is de noot "G", lijkt het maar bij afwijkingen klinkt het niet mooi als het gemixed wordt lijkt me.

Naja, ik kijk wel ff.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Trance varieert van 135 tot 150. Barthezz is bijvoorbeeld 142 maar tiesto's flight 642 is 138.
De meeste trance is overigens 138 BPM.
De sleutel maakt niet zoveel uit, maar voornamelijk zijn de bassen een duidelijke C en variaties daar op.

Verwijderd

zoow wazig hey..er is geen standaard snelheid ofzo hoor :?

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
Het mixen gaat op het gevoel en gehoor en als hulp middel gebruiken ze vaak 1/4 of 1/8 maat

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Of pitch als het niet helemaal goed samenloopt...

Bij bijvoorbeeld de :r TMF jaarmix :r gaat dat dus verkeerd...veschillende BPM's door mekaar :r

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 20:54 schreef Sick_Nick het volgende:
Trance varieert van 135 tot 150. Barthezz is bijvoorbeeld 142 maar tiesto's flight 642 is 138.
De sleutel maakt niet zoveel uit, maar voornamelijk zijn de bassen een duidelijke C en variaties daar op.
't is flight 643 :P

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
annaloge pitch van een platespeler klinkt wel goed,maar ik vind een digitale pitch bagger klinken

Soms weet ik het ook niet meer.........

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ey maar mastermind heb je nog nieuwe liedjes af? heb er 2 van jouw. errug cool moet ik zeggen :)

Verwijderd

De bassdrums en hihats zijn veelal gelijk aan 'gewone' houseplaten, maar er wordt veel meer gevarieerd met de handclaps.

Barthezz's On the Move noem ik niet echt trance. De typische trancemuziek heeft volgens mij toch iets meer van klassiek. Zoals b.v. Tiesto - Theme from Kornfjell, Cygnus X - Superstring, Rank 1 - Free, Airwave, enz enz. Van die nummers die lekker doorlopen en waar alles zo'n beetje draait om die strings... On the Move(wat me sterk aan het nummer 'Big in Japan' deed denken) moet het toch meer hebben van dat melodietje en is toch wat meer pop-trance of gewoon techno met melodie en had een paar jaar geleden ook nog wel gekunt zonder dat het vernieuwend was.

Maar goed, probeer eens zo'n nummer te maken als Free van Rank 1.. ben benieuwd naar het resultaat ;)

Verwijderd

Welke noot/BPM je neemt maakt echt geen fuck uit hoor. :D

Dat is niet standaard ofzo :?

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
Goa zit op 160+ bpm. Maar een mix-cd hoeft helemaal niet compleet op dezelfde snelheid te zitten. Je kunt een nummer namelijk ook versnellen/afremmen om het volgende nummer beter over te laten komen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1