Hallo tweakers! Sinds een paar weken zelf ook erg bezig geweest als leek om me wat in te lezen wat betreft zonnepanelen. Woon nu 1,5 jaar in deze woning (nieuwbouw) met 3 panelen vanuit de bouw geplaatst (zie foto's hieronder) en tot recent dacht ik dat het dakdeel aan de achterzijde van de woning geschikt zou zijn voor zonnepanelen, maar nu blijkt dat dakdeel op het Noord-Oosten te liggen en het dakdeel aan de voorzijde een mooie ligging op het Zuid-Westen.
Mijn idee is nu om de 3 (zwakke) panelen voor te verwijderen en daarvoor 9 panelen te plaatsen aan de voorzijde van de woning:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tD6Oj1ZmFl7byK2fc9fsNdtX.jpg?f=user_large)
Nu heb ik eigenlijk drie verschillende offertes binnen met drie verschillende set-ups. Ik kan maximaal €4.000 netto investeren (dus na teruggave BTW) en wil ook een systeem waar later (als saldering afbouw gecombineerd zou gaan worden met een subsidie) ik ook voor een thuisbatterij zou kunnen gaan.
Nu zie ik door alle bomen het bos niet zo goed, hoop dat jullie me kunnen adviseren wat in mijn situatie qua prijs/opbrengst het meest zinvolle zou zijn
:strip_exif()/f/image/Oa8D3ZN5tA6c3ZQhz1qIN873.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JFxFOG6F1OVHC1bAjsMQBsGk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gnWeVVZkT1vJpqeUt3RTxKxT.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kSFv6C5VtcRTz1vKs9VOzguK.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/S33KT1zRMIcZbAWaMbvXnSNC.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e5HAnAyc9fYSxSovQiBbk4pK.jpg?f=user_large)
Mijn idee is nu om de 3 (zwakke) panelen voor te verwijderen en daarvoor 9 panelen te plaatsen aan de voorzijde van de woning:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tD6Oj1ZmFl7byK2fc9fsNdtX.jpg?f=user_large)
Nu heb ik eigenlijk drie verschillende offertes binnen met drie verschillende set-ups. Ik kan maximaal €4.000 netto investeren (dus na teruggave BTW) en wil ook een systeem waar later (als saldering afbouw gecombineerd zou gaan worden met een subsidie) ik ook voor een thuisbatterij zou kunnen gaan.
Nu zie ik door alle bomen het bos niet zo goed, hoop dat jullie me kunnen adviseren wat in mijn situatie qua prijs/opbrengst het meest zinvolle zou zijn
Foto's
:strip_exif()/f/image/Oa8D3ZN5tA6c3ZQhz1qIN873.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JFxFOG6F1OVHC1bAjsMQBsGk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gnWeVVZkT1vJpqeUt3RTxKxT.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
5,4 meter breed en 5,5 meter langSchaduw
mijn dakkapelletje zorgt voor wat schaduwvorming, voor de rest geen obstakels denk ik?Jaarverbruik
tussen 6.000 en 7.000 kWh (ivm elektrische auto)Huidige elektriciteitsaansluiting
3-fase, 3x230VoltBudget en doel
Netto investering van maximaal €4.000 wil ik doen, energiekosten omlaag is het doelWie gaat het project uitvoeren
Volledig door professionalsBijhouden van data
Graag, ook per paneelReeds verkregen offertes
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kSFv6C5VtcRTz1vKs9VOzguK.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/S33KT1zRMIcZbAWaMbvXnSNC.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e5HAnAyc9fYSxSovQiBbk4pK.jpg?f=user_large)