Regelsysteem/domotica tbv klimaatbeheersing woning

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02-2024
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel bezig met de voorbereidingen voor de bouw van mijn huis. Hier ga ik gebruik maken van een WTW unit met zone regeling, een lucht/waterwarmtepomp en zonnepanelen.

Hierbij wil ik gebruik maken van de mogelijkheden van deze systemen om deze slim in te zetten. Dit om een optimaal binnenklimaat te creëren zonder onnodig veel energie te verstoken. Hierbij had ik het volgende in gedachten:
- Zone regeling per ruimte voor de vloerverwarming.
- Ventilatie regeling op CO2 in de keuken (mogelijk meerdere ruimtes)
- Ventilatie regeling op vochtigheid in de badkamer
- Inbouwsensoren of andere nette afwerking.
- Regeling bij voorkeur centraal te bedienen met mogelijkheid tot klokprogramma per ruimte.
- Bedraad heeft grote voorkeur boven draadloos.

Nu ben ik al enige tijd aan het googlen, maar ik kom hele uitgebreide dominica systemen zoals KNX met vaak als tegenhanger incomplete systemen die enkel een deel van de installatie kunnen sturen.

Iemand een suggestie welk aansturingsysteem hier passend is?

[ Voor 6% gewijzigd door tomboo91 op 24-01-2022 23:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:35

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nog een belangrijke vraag, hoe groot mag het DIY aspect zijn? Wil je zelf nog wat maken? Moet het off the shelf zijn? Of wil je het zelfs compleet laten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomboo91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-02-2024
Septillion schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 08:34:
Nog een belangrijke vraag, hoe groot mag het DIY aspect zijn? Wil je zelf nog wat maken? Moet het off the shelf zijn? Of wil je het zelfs compleet laten installeren?
Ik ga het zelf installeren en wat mix en match evt met licht modificeren is geen probleem maar ik ben niet opzoek naar een muur vol losse experimenteer printjes. Belangrijk is, dat het betrouwbaar moet zijn.

Ook is het belangrijk dat het niet enkel voor mij, maar ook door de wederhelft en evt. kids te gebruiken is. Dus een fatsoenlijke interface is wel een vereiste.