Goedendag, ik zit in een situatie met mijn pc-zaak en hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen.
Ik hou de info even beknopt om een lang verhaal te voorkomen, maar de situatie is als volgt.
Ik heb een pc laten samenstellen bij een prima pc zaak (waar ik al jaren kom) met als doel een dikke game pc.
Ben ook afgegaan op hun advies qua componenten en de pc is ook door hun in elkaar gezet.
Rtx 3080TI
Intel-I9 12900
G. Skill trident Z RGB f4-3600c14d (16GB)
Msi pro z690-P
7x fan met led
M.2 pci 500GB
3x losse ssd schijfjes
Cooler Master MWE Gold 750 - V2 (Full Modular), 750 Watt voeding
Noctua NH-D15 cooler
Maar, is 750w wel genoeg voor deze setup?
Op dit moment heb ik o.a.random resets van de pc namelijk.
Hij klapt tijdens het gamen in eens uit en start vervolgens weer op zonder enige foutmelding.
Dit, en om nog een aantal redenen, geeft mij het gevoel dat de voeding net te krap bemeten is.
Het lastige is dat de pc-zaak van mening is dat 750w meer dan genoeg is, echter om een aantal redenen twijfel ik hier sterk aan, maar kan dit niet goed hard maken als leek zijnde.
Ik hou de info even beknopt om een lang verhaal te voorkomen, maar de situatie is als volgt.
Ik heb een pc laten samenstellen bij een prima pc zaak (waar ik al jaren kom) met als doel een dikke game pc.
Ben ook afgegaan op hun advies qua componenten en de pc is ook door hun in elkaar gezet.
Rtx 3080TI
Intel-I9 12900
G. Skill trident Z RGB f4-3600c14d (16GB)
Msi pro z690-P
7x fan met led
M.2 pci 500GB
3x losse ssd schijfjes
Cooler Master MWE Gold 750 - V2 (Full Modular), 750 Watt voeding
Noctua NH-D15 cooler
Maar, is 750w wel genoeg voor deze setup?
Op dit moment heb ik o.a.random resets van de pc namelijk.
Hij klapt tijdens het gamen in eens uit en start vervolgens weer op zonder enige foutmelding.
Dit, en om nog een aantal redenen, geeft mij het gevoel dat de voeding net te krap bemeten is.
Het lastige is dat de pc-zaak van mening is dat 750w meer dan genoeg is, echter om een aantal redenen twijfel ik hier sterk aan, maar kan dit niet goed hard maken als leek zijnde.
[Voor 4% gewijzigd door melly op 24-01-2022 22:23]