Vraag

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een behoorlijk vaag probleem. Een probleem dat ik eerder andersom zou verwachten. Ik heb een Synology NAS, daarop heb ik verschillende zaken draaien zoals File Station, maar ook verschillende docker containers. In een van die containers draait Bitwarden.

Nu heb ik op mijn telefoon het volgende probleem: op het moment dat ik verbonden ben met mijn WiFi netwerk (hetzelfde netwerk als waar mijn NAS op draait) dan werken de meeste zaken maar half. Bijvoorbeeld: ik heb de app DS File op mijn telefoon. Als ik verbonden ben met hetzelfde netwerk als mijn NAS dan is de app enorm langzaam met openen en laden. Uiteindelijk laad de lijst met bestanden wel en kan ik er doorheen browsen, maar alles is heel traag. Als ik een bestand download dan werkt het simpelweg niet. De status van de download blijft staan op "Een ogenblik geduld...". Zodra ik de verbinding met WiFi vebreek en ik ga verder op het mobiele netwerk, werkt het allemaal veel sneller en werkt downloaden ineens wel.

Hetzelfde geldt voor Bitwarden. Ik gebruik Bitwarden als password manager. Als ik verbonden ben met WiFi duurt het lang voor mijn wachtwoorden geladen zijn. Een wachtwoord opslaan in Bitwarden werkt al helemaal niet via WiFi. Zodra ik verbinding met WiFi verbreek en ik probeer het opnieuw dan werkt het wel gewoon.

Als ik op een ander WiFi netwerk zit (niet thuis) werkt alles gewoon naar behoren. Maar zodra ik thuis op WiFi zit werkt het dus niet. .Het vreemde is dat ik ook een iPad heb en die lijkt deze problemen niet te hebben. Mijn telefoon is overigens een Samsung Galaxy S21 Ultra. Dit geeft me het idee dat het wellicht aan iets op de telefoon ligt, maar ik heb geen idee wat het kan zijn.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:52
Heb je al eens geprobeerd DS-file in te stellen op het ip-adres van je Synology? En dan in te loggen? En kijken of hij dan nog steeds zo traag is.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gebruik je 1 router/wifi punt van je provider? Of heb je zelf nog extra wifi punten geplaatst?
Conclusie lijkt me simpel.
Je hebt gewoon een heel slecht wifi netwerk thuis.

Kun je vertellen hoe dat is opgebouwd en hoe het bereik is?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• miicker
  • Niet online
Ben(V) schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:18:
Conclusie lijkt me simpel.
Je hebt gewoon een heel slecht wifi netwerk thuis.

Kun je vertellen hoe dat is opgebouwd en hoe het bereik is?
Lijkt me een vreemde conclusie als het op de iPad prima werkt. Hier even een schermprint van speedtest op mijn telefoon, ik zit op dezelfde plek waar apps als DSFile en Bitwarden amper werken.

Mijn netwerk is simpel, ik gebruik het modem van Ziggo, verder geen router of wat dan ook. Ik heb een connectbox giga (omdat ik even gigabit heb gehad, heb nu het 300 mbit abonnement en op de meeste plekken in huis haal ik minimaal 250 mbit. De speedtest hierboven heb ik ook gedraaid terwijl ik boven zit).

Dan zou het aan de Samsung wifi moeten liggen en dat is weer onwaarschijnlijk omdat het elders wel goed werkt.
Connect die Samsung soms met de 2,4Ghz en heb je misschien veel last van buren wifi op die band?

Heb je al eens DS Files op de iPad geprobeerd?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• miicker
  • Niet online
Ben(V) schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:36:
Dan zou het aan de Samsung wifi moeten liggen en dat is weer onwaarschijnlijk omdat het elders wel goed werkt.
Connect die Samsung soms met de 2,4Ghz en heb je misschien veel last van buren wifi op die band?

Heb je al eens DS Files op de iPad geprobeerd?
Ja, op de iPad gebruik ik ook DSFile en de Bitwarden app en heb daar precies dezelfde gegevens ingevuld als in de apps op mijn telefoon.

Overigens heb ik nog een test gedaan:
- Download van een bestand gestart in de DSFile app (die dus blijft staan op "Een ogenblik geduld..."
- Tegelijkertijd een speedtest gedraaid

Nu haal ik op de speedtest maar 20 Mbit. Dus het zou best eens kunnen dat hij overschakelt naar 2,4Ghz. Echter lijkt het me dat zelfs al zou mijn snelheid 20 Mbit zijn hij toch iets binnen zou moeten kunnen halen.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:49
Is het niet net zoiets als dat je met een lokaal netwerk moeilijker jouw eigen server kunt bereiken. (op het publieke adres? )
Dat de app op zoek gaat naar bv https://synology.miicker.tld/ en dat die route vanuit het zelfde netwerk waar de synology staat op zijn best lastig is?

Juist omdat het met het mobiele netwerk (dus van buiten) naar binnen wel goed lijkt te werken.

[Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 25-01-2022 10:22]

Test eens de snelheid tussen je Ipad en Samsung met bijvoorbeeld wifi direct.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17:52
miicker schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:15:
[...]
Overigens heb ik nog een test gedaan:
- Download van een bestand gestart in de DSFile app (die dus blijft staan op "Een ogenblik geduld..."
- Tegelijkertijd een speedtest gedraaid
Heb je nu eens lokaal ingelogd via DSfile dus op je interne ip-adres van je Synology? En mogelijk niet via de diskstation.me-oplossing of WAN-ipadres? Wat is daar het resultaat van.

Ik krijg het gevoel dat je naar buiten gaat en weer naar binnen en niet rechtstreeks van de server oppakt maar via een omweg.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee