Mijn vraag
Wij willen de bestaande radiators in het huis langzaamaan "Slim" maken. Ons oog is gevallen op het systeem van Tado. Echter is er 1 probleem, de bestaande radiatorknoppen zijn ouderwetse draai-open/dicht knoppen en niet geschikt voor thermostatische knoppen.
Ik heb iemand gevonden die voor mij de boel wel wil ombouwen, maar daarvoor moet ik zelf wel alles aanleveren. Omdat Tado's duur zijn willen we eerst alle knoppen in het huis vervangen voor thermostatische knoppen en deze gaandeweg te vervangen voor Tado's.
Het gaat nu specifiek om de metalen delen op de buis waar de knop op gemonteerd wordt (ventiel?). Ik wil het graag in 1 keer goed en deze vervangen voor een versie waar we eerst een normale thermostartknop op kunnen monteren en later de Tado op kunnen zetten, zonder de boel weer los te moeten trekken.
Wat moet ik kopen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Tado radiatorknoppen in de toekomst, tot die tijd "domme" thermostatische radiatorknoppen, de goedkoopste die er zijn om de tijd te overbruggen.
Vaillant ketel met twee draadjes uit de muur.
Woonkamer
:strip_exif()/f/image/XNq516NESERwko74LZ8R88Dn.jpg?f=fotoalbum_large)
Keuken (grenst aan woonkamer, in principe 1 zone)
:strip_exif()/f/image/vuxgQVAFuSNVmj4Ih9412x6L.jpg?f=fotoalbum_large)
Gang
:strip_exif()/f/image/XoeCaxG4lrk2QbOwL1QPlcnA.jpg?f=fotoalbum_large)
Kledingkamer
:strip_exif()/f/image/IUvcIxI8o76d558xiOUL5AIo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ongebruikte slaapkamer
:strip_exif()/f/image/gg7djkhF00ubhDsVdrujrler.jpg?%0D%0Af=fotoalbum_large)
"Onze" slaapkamer
:strip_exif()/f/image/EgleobGQVKJCtvSIvUssY08U.jpg?f=fotoalbum_large)
Zolder:strip_exif()/f/image/NcChqv1WoVdSFdUXl6ntXd0F.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben een IT'er... geen loodgieter... Ik heb veel gelezen maar begrijp er eigenlijk maar weinig van. Zit al een aantal weken af en aan te zoeken maar omdat ik er geen vertrouwen in heb om zelf alle werkzaamheden te verrichten heb iemand gevonden die dat wel kan. Dat zegt iets over mijn behendigheid met dit soort werkzaamheden.
Wij willen de bestaande radiators in het huis langzaamaan "Slim" maken. Ons oog is gevallen op het systeem van Tado. Echter is er 1 probleem, de bestaande radiatorknoppen zijn ouderwetse draai-open/dicht knoppen en niet geschikt voor thermostatische knoppen.
Ik heb iemand gevonden die voor mij de boel wel wil ombouwen, maar daarvoor moet ik zelf wel alles aanleveren. Omdat Tado's duur zijn willen we eerst alle knoppen in het huis vervangen voor thermostatische knoppen en deze gaandeweg te vervangen voor Tado's.
Het gaat nu specifiek om de metalen delen op de buis waar de knop op gemonteerd wordt (ventiel?). Ik wil het graag in 1 keer goed en deze vervangen voor een versie waar we eerst een normale thermostartknop op kunnen monteren en later de Tado op kunnen zetten, zonder de boel weer los te moeten trekken.
Wat moet ik kopen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Tado radiatorknoppen in de toekomst, tot die tijd "domme" thermostatische radiatorknoppen, de goedkoopste die er zijn om de tijd te overbruggen.
Vaillant ketel met twee draadjes uit de muur.
Woonkamer
:strip_exif()/f/image/XNq516NESERwko74LZ8R88Dn.jpg?f=fotoalbum_large)
Keuken (grenst aan woonkamer, in principe 1 zone)
:strip_exif()/f/image/vuxgQVAFuSNVmj4Ih9412x6L.jpg?f=fotoalbum_large)
Gang
:strip_exif()/f/image/XoeCaxG4lrk2QbOwL1QPlcnA.jpg?f=fotoalbum_large)
Kledingkamer
:strip_exif()/f/image/IUvcIxI8o76d558xiOUL5AIo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ongebruikte slaapkamer
:strip_exif()/f/image/gg7djkhF00ubhDsVdrujrler.jpg?%0D%0Af=fotoalbum_large)
"Onze" slaapkamer
:strip_exif()/f/image/EgleobGQVKJCtvSIvUssY08U.jpg?f=fotoalbum_large)
Zolder
:strip_exif()/f/image/NcChqv1WoVdSFdUXl6ntXd0F.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben een IT'er... geen loodgieter... Ik heb veel gelezen maar begrijp er eigenlijk maar weinig van. Zit al een aantal weken af en aan te zoeken maar omdat ik er geen vertrouwen in heb om zelf alle werkzaamheden te verrichten heb iemand gevonden die dat wel kan. Dat zegt iets over mijn behendigheid met dit soort werkzaamheden.
[ Voor 47% gewijzigd door Supermuskusrat op 24-01-2022 19:24 . Reden: Foto's toegevoegd ]