Toon posts:

Advies game pc samenstelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Magnetar Prime
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-02-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal gebruikt worden om te gamen, huidige games, Ark, sea of thieves, Warframe. Niet de zwaarste games op het moment maar zou graag willen dat de pc toekomstbestendig is.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 3000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Rapoo V100 keyboard en muis, maar zit hier niet aan vast.
LG 29um58-p monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 SSD voor het OS en een of twee games. Heb meestal niet meer games tegelijk geïnstalleerd. 1 HDD voor foto's/films (niet voor bewerking).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel maar kan afwijken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem hoeft niet muisstil maar niet te veel lawaai, voldoende koeling vind ik belangrijker. Ledlampjes op kast/onderdelen hoeft niet (ook al ontkom je er niet aan?). Kies nu bewust voor een zelf samengestelde kast, mijn ervaring met kant en klare systemen is dat ze moeilijk/niet uit te breiden zijn.
Ik ga de kast niet zelf bouwen maar wil gebruik maken van een samenstel dienst. Hierdoor dus wel wat afhankelijk van wat de website aanbied waar ik afneemt.

Ga je overklokken?
Ja, maar niet zelf, wordt aangeboden door de aanbieder.

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is dus of mijn samenstelling goed op elkaar is afgestemd. Of dat er bepaalde onderdelen overkill of juist te zwak zijn. Met name het type omhuizing en de koeling twijfel ik aan. Wil liever geen waterkoeling, ben te bang voor lekkage/kortsluiting. (Onterrecht?)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i9-12900KF Boxed€ 599,-€ 599,-
1MoederbordenASUS PRIME Z690M-PLUS D4€ 218,99€ 218,99
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3070 Ti Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 4TB€ 142,76€ 142,76
1GeluidskaartenASUS Strix Soar€ 89,-€ 89,-
1BehuizingenCorsair iCUE 465X RGB Smart Case Zwart€ 124,90€ 124,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (NL)€ 107,46€ 107,46
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 129,-€ 129,-
1VoedingenCooler Master MWE 750 White - V2€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 164,-€ 164,-
Totaal€ 1.650,33

Alvast bedankt voor uw moeite!

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
Geluidskaart is naar mijn mening echt overbodig, ik zou dan eerder het geld steken in een nog beter moederbord met een betere onboard geluidskaart.

Verder is voor gamen de 12700k een betere keus, is net zo snel in games als de 12900k en is net wat makkelijker te koelen, want het zijn heethoofden deze gen cpu.

Ik zou dat geld dan eerder steken in een net wat betere voeding en ook een nog betere videokaart.

Maar op welke resolutie game je?1080p 1440p 4k?60hz, 144hz of hoger?

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:33
Resolutie is 2560x1080 op 60hz volgens de specificaties van zijn huidige monitor. En windows licentie kan je voor veel goedkoper vinden.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-01 20:50
Een i5 12400f voldoet vast ook, geluidskaart is overbodig en een Windows key koop je voor 10eur

• Magnetar Prime
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-02-2022
Bedankt voor de antwoorden!

Resolutie is inderdaad ultrawide 1080p op 60hz.

Geluidskaart heb ik weg gelaten, dan heb ik een on board geluidskaart realtec ALC4080. Ik lees daar niet veel goede reviews over maar ik luister geen muziek op de pc, voor gamen is het denk ik genoeg.

Ik lees inderdaad dat de 12900kf erg veel stroom vraagt en heet wordt. Ik zou terug kunnen naar de 12700kf. Mijn vraag is alleen hoe toekomst bestendig blijft de pc?

De prijzen via pricewatch zijn niet wat ik ervoor betaal. Alleen om de producten aan te geven.

Ziet er nu als volgt uit.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-12700KF Boxed€ 419,-€ 419,-
1MoederbordenASUS ROG Strix Z690-A GAMING WIFI D4€ 349,-€ 349,-
1VideokaartenNvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 4TB€ 142,76€ 142,76
1BehuizingenCorsair iCUE 465X RGB Smart Case Zwart€ 134,90€ 134,90
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 11 Home (NL)€ 107,46€ 107,46
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 75,22€ 75,22
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18€ 129,-€ 129,-
1VoedingenCooler Master MWE 750 White - V2€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 164,-€ 164,-
Totaal€ 1.521,34

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee