Toon posts:

Zonnepanelen leg plan; Oost-west met SolarStell. Past het?

Pagina: 1
Acties:

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:35
Foto's
1. Portrait - 15 panelen - vrij netjes in de ruimte

2. Oost-west - Landscape - 15 panelen

Hierin probeer ik het maximale uit de strook voor de schorstenen te halen.

3. Oost-west - Portrait - 17 panelen
Beschikbare (dak)ruimte
Hoofddak is 905 bij 633. Dit is netto, er ligt een rand/goot van 30-40cm omheen die ik dus niet mee reken. Wat ook de veilige stand is tot de rand.
Het zijdak is 430 bij 265 wat iets lager ligt. Hier zit een hoek uit waar een ventilatiepijp ligt, waar ook de kabel het huis in zal gaan.
Schaduw
Weinig uit de buurt, alleen de schorstenen zorgen dus voor een interessante puzzel. De tweede schoorsteen staat 180 van de zuidelijke rand en 190 van de oostelijke.
Jaarverbruik
3500kw maar nog niet elec koken en warmtepomp (volgend jaar)
Budget en doel
Vol leggen met max opbrengst. Oost-West mag natuurlijk met het oog op minder salderen en meer spreiden.
Wie gaat het project uitvoeren
Andere partij. Ik ben nu volledig op Solar Bouwmarkt aan het richten vanwege de 480 panelen e.d. Diverse partijen om legplannen gevraagd, maar toch vaak net niet of lagere Wp panelen. Plus zelf puzzelen is ook wel leuk eigenlijk.
Bijhouden van data
Appie wel zo handig, maar micro-omvormers lijken me vanwege de schaduwen en toekomstbestendigheid het beste.
Reeds verkregen offertes
Coolblue, lokale partij en SolarConcept. Allen vrij aan de prijs.
Regio
Eindhoven

Optie 3 is dus de meeste panelen / opbrengst. Echter zie ik hier een groot risico dat het net niet zal passen. 4 setjes in SolarStell, ik ben bang dat het niet zal passen binnen de 905cm. Ik weet niet precies wat ik in SunnyDesign hiervoor moet invullen.
Iemand toevallig een idee hoe ik hier meer zekerheid over kan krijgen?

Overigens apart dat de Hyundai 480WP HiE-S480 niet in Sunny te vinden is. Ik heb een andere Hyundai, maar de maten gegeven van de 480 en kijk verder niet aan de calculaties van omvormer advies.

Dank _/-\o_

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee