Hallo,
Ook wij zijn bezig met zonnepanelen, ik heb echter al 6 panelen op het platte stuk van mijn dak liggen.
Ben even benieuwd naar jullie input.
Foto's
Beschikbare dakruimte
Zuid +/- 30m2
Oost +/- m2
Schaduw
Op het zuiden geen schaduw, oosten niet, tot dat de zon weg draait
Jaarverbruik
rond de 3600 kWh, maar zal meer worden door een EV op termijn.
Huidige elektriciteitsaansluiting
Op dit moment 1 fase, maar mag naar 3 ivm EV op termijn ~5 jaar.
Budget en doel
€5000 a 5500, doel is nu wat over te hebben qua opbrengst. En ik lees hier altijd hoe meer hoe beter, leg je dak vol
Wie gaat het project uitvoeren
Bedrijf
Bijhouden van data
via app
Reeds verkregen offertes
heb bij 4 bedrijven offertes uitstaan, 2 terug die elkaar niet ver ontlopen.
Offertes die ik nu gekregen heb bieden 12 x Hyundai 395 Wp full black aan met witte backsheet.
Growatt min 4600 Tl-XE omvormer
Alles serieel geschakeld.
Solar construct onderconstructie.
dit wordt aangeboden voor 4412 euro. Dus komt neer op 0.93 per kwh, volgens mij is de prijs best netjes.
Toch?
Waar ik wel mee zit, op dit moment heb ik al 6 zonnepanelen op het platte dak liggen. Merk weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar zijn 270 Wp panelen.
Die 6 op het platte dak wil ik dan laten vervangen door de Hyundai samen met de nieuwe op het schuine dak op het zuiden.
De panelen die van mijn platte dak afkomen, die 6 270 Wp, die kan ik evt aan de oostkant kwijt. Tussn de dakramen in in portrait mode. Zouden jullie dit doen?
Rendement is rond de 60% op het oosten. En de kosten voor het verplaatsen van die 6 panelen is 502 ex btw.
Ook wij zijn bezig met zonnepanelen, ik heb echter al 6 panelen op het platte stuk van mijn dak liggen.
Ben even benieuwd naar jullie input.
Foto's
Beschikbare dakruimte
Zuid +/- 30m2
Oost +/- m2
Schaduw
Op het zuiden geen schaduw, oosten niet, tot dat de zon weg draait

Jaarverbruik
rond de 3600 kWh, maar zal meer worden door een EV op termijn.
Huidige elektriciteitsaansluiting
Op dit moment 1 fase, maar mag naar 3 ivm EV op termijn ~5 jaar.
Budget en doel
€5000 a 5500, doel is nu wat over te hebben qua opbrengst. En ik lees hier altijd hoe meer hoe beter, leg je dak vol

Wie gaat het project uitvoeren
Bedrijf
Bijhouden van data
via app
Reeds verkregen offertes
heb bij 4 bedrijven offertes uitstaan, 2 terug die elkaar niet ver ontlopen.
Offertes die ik nu gekregen heb bieden 12 x Hyundai 395 Wp full black aan met witte backsheet.
Growatt min 4600 Tl-XE omvormer
Alles serieel geschakeld.
Solar construct onderconstructie.
dit wordt aangeboden voor 4412 euro. Dus komt neer op 0.93 per kwh, volgens mij is de prijs best netjes.
Toch?
Waar ik wel mee zit, op dit moment heb ik al 6 zonnepanelen op het platte dak liggen. Merk weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar zijn 270 Wp panelen.
Die 6 op het platte dak wil ik dan laten vervangen door de Hyundai samen met de nieuwe op het schuine dak op het zuiden.
De panelen die van mijn platte dak afkomen, die 6 270 Wp, die kan ik evt aan de oostkant kwijt. Tussn de dakramen in in portrait mode. Zouden jullie dit doen?
Rendement is rond de 60% op het oosten. En de kosten voor het verplaatsen van die 6 panelen is 502 ex btw.
[Voor 15% gewijzigd door Qosmic op 24-01-2022 17:45]
Stop chasing the dream, you're already living it