Toon posts:

Beveiligingscamera's beelden naar de cloud

Pagina: 1
Acties:

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-01 20:33
Tweakers,

Ik ben bezig om de camerabeveiliging rondom m'n huis in orde te maken. Echter heb ik nu een opstelling die alleen beelden kan opslaan op een harde schijf en niet in de cloud kan opslaan.
Voor de echte veiligheid heb ik dat liever wel, is er iets te verzinnen waardoor ik de beelden alsnog digitaal kan laten opslaan, door ze van de schijf automatisch over te latten zetten naar de cloud? En wat voor combi raden jullie aan?

Gaat om een installatie van HIKVision trouwens, waarbij de leverancier geen oplossing levert om dit te regelen.

[Voor 9% gewijzigd door Novadecasa op 24-01-2022 16:21]

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:58
Ik heb hier de beelden op een Nas, verder geen ervaring met cloud service.

Wel krijg ik per mail een screenshot bij een trigger van de bewegings detectie en die gaan wel de cloud in. Mocht er wat met de Nas gebeuren dan is er in ieder geval nog iets uit de mailbox te halen.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik zou eerder werken aan een NAS die "veilig" staat (denk aan een unraid server op de zolder) voor je opslag dan de cloud. cameraopslag vreet bandbreedte en opslag en is volledig afhankelijk van het werken van je internet en aanverwante zaken. dit soort dingen moet je eigenlijk gewoon binnenhuis houden.

ik heb zelf ook een hikvision installatie en ik doe alles op mijn unraid server. werkt pijnloos en de data is "veilig". al kan je natuurlijk wel vrij simpel een externe server huren die een kopietje trekt van je nas via een vpn verbinding als je echt iets offsite wilt hebben.

o ja: cloud is een woord wat betekent "andermans computer". ;)

[Voor 20% gewijzigd door flippy op 24-01-2022 18:03]

Never attribute to malice what you can attribute to ignorance.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee