Toon posts:

Lite-On LTR-16102B FLASH

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een Lite-On LTR-16102B (16x10x40x) gekocht en nou zag ik die firmware update. Mijn lite-on heeft OS05, met de update zou dat OS09 worden, maar ik twijfel of ik de update zal installeren.

Heeft iemand met deze update problemen gehad of juist niet? en waarom zou ik eigenlijk updaten?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je zegt het zelf: waarom zou ik updaten? niet doen dus als je geen problemen ondervind.

Verwijderd

Topicstarter
ik wel het vage vermoeden dat ik op 16x een audio cd sneller moet kunnen kopieren dan in een minuut of 10 dus....

Verwijderd

Topicstarter
niemand problemen gehad met de update?

Verwijderd

offtopic:
Wees blij dat je een nieuwe firmware hebt! Ik heb de 12x10x40 en de laatste keer dat ik op de Lite-On site keek, was deze helemaal verdwenen en zijn er dus ook geen nieuwe firmwares voor!

Niet dat ik het heel erg vind, want hij doet het prima, dus waarom zou ik de firmware willen updaten? Een hele snelle brander lijkt leuk, maar je zit altijd met die lead-in en lead-out. Dit resulteert erin dat het verschil tussen een Lg 8x (van mijn vader) en mijn Lite-On 12x alleen met een stopwatch te meten is. Ik vind het verschil zeker niet spectaculair.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet die nieuwe firmware niet installeren, of wel?

Verwijderd

Alleen als je problemen ondervind, jij hebt het over op dit moment in 10 min een audio cd kopieeren. Dit moet sneller kunnen, maar dan moet je kijken of je BIOS update info hier iets over zegt!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 augustus 2001 12:55 schreef bokkel het volgende:
Alleen als je problemen ondervind, jij hebt het over op dit moment in 10 min een audio cd kopieeren. Dit moet sneller kunnen, maar dan moet je kijken of je BIOS update info hier iets over zegt!
BIOS update info? was da?

Verwijderd

Vaak zit er bij de bios een klein info of faq bestandje, waarin wordt uitgelegd waarom ze deze bios update hebben uitgebracht etc. Daarin staat ook welke verbeteringen erop treden wanneer je de bios gebruikt!

Verwijderd

Topicstarter
de info bij de frimwareupdate vermeld:

'Improve Read/Write Quality'

dus zal ik em dan maar installeren?

Verwijderd

Topicstarter
of toch niet?

Verwijderd

Van een afstand is het altijd lastig om te zeggen of je wel of niet een BIOS moet installeren.

Algemeen motto is:

Don't fix it, if it isn't broken (ofzoiets)

Dus mocht je het idee hebben dat je er baat bij hebt dan installeren, maar alleen als je goed hebt geinformeerd of die BIOS echt voor jouw type is, anders gaat het heel vervelend fout!
Pagina: 1