Firewall of netwerkissues bij internet via mobiele hotspot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asyzo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-01-2022
Hallo, ik hoop dit de goede plek is hiervoor.

Achtergrond: Dit betreft mijn PC. Ik woon op een plek met op dit moment geen goede toegang tot bekabeld internet of standaard wifi (lang verhaal, niet heel relevant). Om deze redenen gebruik ik al meerdere maanden een onbeperkt mobiele data abonnement van KPN op mijn mobiel (Android/Huawei) voor een hotspot. Hiervoor gebruik ik op mijn PC de TP-Link Archer T3U wifi-adapter. Tot recent ging dit vrijwel perfect.

Probleem: Sinds zeker een week of twee krijg ik bij het opstarten of updaten van veel programma's de melding dat er onverwachts iets misging of dat een firewall iets blokkeerde. Ook ervaar ik problemen met het installeren of starten van sommige programma's die bij nader onderzoek vaak blijken voor te komen wanneer een firewall of antivirus iets blokkeert. Het gekke is dan ook (naast dat dit nu opeens gebeurt) dat het nog steeds voorkomt wanneer mijn firewall en antivirus volledig uitstaan. Ik krijg deze meldingen onder andere bij het updaten of starten van Spotify ("Error code: accesspoint:34"), Steam ("Steam needs to be online") en meerdere online spellen en programma's. Hij blijft dan meestal een tijdje laden en geeft uiteindelijk een connectie-error. Internet zelf lijkt prima in orde te zijn. Kan dit door de hotspot komen of zou het iets anders zijn? Zo ja, dan vraag ik me af waarom het nu opeens gebeurt.

Systeem: Ik werk op Windows 10 x64. Hardware lijkt me niet per se relevant hierbij behalve dan dat de computer verbinding maakt met mijn mobiele hotspot via die TP-Link Archer T3U wifi-adapter. De PC zelf is zo'n 4-5 jaar oud en werkt prima. Volledig up to date qua windows updates en (voor zover ik weet) relevante drivers.

Al geprobeerd: Natuurlijk was een van de eerste dingen die ik probeerde de firewall volledig uit te zetten. Dit had geen effect. Ik heb allerlei online guides gebruikt die de individuele issues moesten oplossen, elk zonder succes. Ik heb mijn hotspot opnieuw geconfigureerd, het netwerk op mijn PC verbroken en vergeten en vervolgens opnieuw verbonden, ik heb de USB naar andere ports geswitcht etc.. Ik heb uiteindelijk als slotpoging mijn PC gereset (met de keuze aan om persoonlijke bestanden te houden) en heb op dit moment dus ook geen antivirus die voor problemen zou kunnen zorgen. Dit werkte ook niet. Telkens dezelfde meldingen.

Hulp of tips zou erg gewaardeerd worden _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Asyzo op 24-01-2022 15:14 . Reden: Nodige toevoeging ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asyzo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-01-2022
Dit heb je toch altijd weer he.. Ben ik er drie dagen mee bezig, maak ik een thread aan en lukt het binnen 2 uur wel opeens. Goed getest en het lijkt compleet te zijn verholpen.

Voor anderen zeg ik het hier even. Na de volgende drie stappen was mijn probleem eindelijk opgelost:Of het nu de update of het herstarten van mijn mobiel is weet ik niet. In ieder geval kan ik dit issue sluiten.