Toon posts:

internet via het stopcontact

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
dat is volgens mij nooit mogelijk omdat er wisselspanning uit het stopcontact komt toch?

Verwijderd

tuurlijk is het mogelijk, anders waren er nooit plannen voor :+

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 20:23 schreef PC-ICE het volgende:
dat is volgens mij nooit mogelijk omdat er wisselspanning uit het stopcontact komt toch?
Het wordt al gebruikt hoor...

Verwijderd

jepz tis zeker mogelijk, in Duitsland en d8 ik ook in NL zijn er al proefprojecten

Verwijderd

Topicstarter
jamaar dan snap ik het nog niet.. want er kan geen data door wissel spanning... dat kan gewoon niet... dus dan moet er gelijk spanning uit het lichtnet komen.. en dat lijkt me niet dat dat gaat komen...

Verwijderd

oeps :+

Verwijderd

ja dat is mogelijk en er zijn al tests mee uitgevoerd

Verwijderd

ffies search gebruiken = al eerder geweest met meer info.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

Steffie

Opaque

Nuon is bezig met een proef aan het opstarten in een wijk in Arnhem.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Op woensdag 22 augustus 2001 20:29 schreef PC-ICE het volgende:
jamaar dan snap ik het nog niet.. want er kan geen data door wissel spanning... dat kan gewoon niet... dus dan moet er gelijk spanning uit het lichtnet komen.. en dat lijkt me niet dat dat gaat komen...
Gij denkt niet na :(

Gelijkspanning? Effe nieuwe tv, radio, wasmachine, pc omdat je stopcontact-internet neemt... Dacht het ook

Geloof nou maar dat het wel kan, anders zouden die bedrijven ook niet over beginnen he... Het is toch al echt wel getest hoor, kleinschalig of in een of andere setup ofzo, met wisselspanning.

Vraag me niet hoe het werkt, want ik heb daar geen verstand van, jij ook niet denk... Sommige van die mensen van die bedrijven wel.

Verwijderd

Topicstarter
jaja.. mij hoef je niet duidelijk te maken dat het kan.. dat weet ik ook wel.. maar ik vraag me af.. HOE? het kan..

• pelican
  • Niet online

pelican

Op woensdag 22 augustus 2001 20:39 schreef PC-ICE het volgende:
jaja.. mij hoef je niet duidelijk te maken dat het kan.. dat weet ik ook wel.. maar ik vraag me af.. HOE? het kan..
Oh sorry, ik had over "Hoe" heengelezen |:( Mijn fout...
Stel je vraag a.u.b. even iets anders dan...

Ik weet het ook niet, heb hier alleen n paar keer over gelezen. Kzal eens kijken op av.

• pelican
  • Niet online

pelican

Speciaal modem
Via de elektriciteitskabels haalt het dataverkeer een snelheid van maximaal 2 megabit per seconde. Dat is 36 maal sneller dan een standaard analoog modem van 56 kilobit per seconde en ook vele malen sneller dan een ISDN-verbinding. Voor de data uit het stopcontact is wel een speciaal modem nodig en een soort schakelkastje.

Stroomproducenten in Nederland lopen vooralsnog niet warm voor internet via het elektriciteitsnet. Volgens de organisatie van Nederlandse kabelbedrijven VECAI zijn er een aantal technische problemen die invoering in de weg staan. Aanpassing van het stroomkabelnetwerk zou grote investeringen vergen. Ook een woordvoerder van stroomproducent Essent zegt dat het Nederlandse elektriciteitsnetwerk niet geschikt is voor datatransport.

effe een ander linkje, met tekeningen enzo...
http://www.datasoft.at/eng/powerline.html

Ik vind je verder wel erg lame om niet effe zelf te zoeken. Dit vond ik na 1 search, er is vast nog wel meer te vinden op altavista of n ander.

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
hoezo niet :? je hebt de volledige bandbreedte over alleen de frequentie 50 hz is gebruikt. Dus in theorie hebben ze een heel schoon net dus ik zie het wel wat worden *D het enige wat ze misschien hebben is dat ze teweinig kennis hebben denk ik.

Verwijderd

Door pelican - woensdag 22 augustus 2001 20:36

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Gij denkt niet na
Gelijkspanning? Effe nieuwe tv, radio, wasmachine, pc omdat je stopcontact-internet neemt... Dacht het ook

Geloof nou maar dat het wel kan, anders zouden die bedrijven ook niet over beginnen he... Het is toch al echt wel getest hoor, kleinschalig of in een of andere setup ofzo, met wisselspanning.

Vraag me niet hoe het werkt, want ik heb daar geen verstand van, jij ook niet denk... Sommige van die mensen van die bedrijven wel.

Het is heel simpel te doen, door middel van gewoon weer het principe zoals het ook via de telefoon, kabel, ADSL etc gebeurt.
je moduleert een signaal met een frequentie, hoeft echt geen 50 Hz te zijn. Kan gewoon naar de GHz gaan, en aan de anderekant demoduleer je het weer. Bijv. je moduleert een signaal van 100 kHz op een frequentie van 10 GHz, en je hebt een bandbreedte van 200 kHz. Geloof mij daar kan je net zo snel over heen als de theoretische snelheid van ADSL. (ADSL is ook flink aan banden gelegd zoals iedereen wel weet). De opzet van ADSL was trouwens dat je gewoon Streaming video fullscreen kon gaan bekijken, 1000Mbit/sec (dus 120 MB/sec) Theoretisch kan je dan gewoon een video betstellen en die full-screen draaien zonder dat je ook maar een beetje last van lag etc hebt.

Dit was mijn bijdrage

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 10:40

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Weet jij hoe de nachstroom aangeschakeld wordt??? Ja inderdaad, d.m.v. een signaaltje dat de elek maatschappij om 11 uur 's avonds naar je toe stuurt...

In een van de schakelingsboeken van elektuur staat een zelfbouw schakeling voor een afstandsbediening binnenshuis via het stopcontact (werkt ook gewoon via de spanning!)

Je neemt bijv. gewoon een 1 op de hoogste plaats van de wisselgolf (volledig + bijv) en een 0 op volledig -, dan is het tenminste al binair... Dan nog de frequentie wat veranderen en klaar. Volgens mij kunnen ze echter ook gewoon op een andere fequentie gaan zitten... Dat werkt bij coax toch ook zo! Je kunt internetten, bellen en televisiekijken tegelijk op 1 coax lijntje dat van de kabelboer je huis in komt...

Cogito Ergo Credo

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

Nicap

Tsssk....

En wat te denken van die baby luisterdingen(kan er zo gauw niet opkomen). Je hebt ze ook die je in het stopcontact doet en een paar huizen verder ook en je kan praten en luisteren. Dat signaal gaat ook gewoon door het electriciteitsnet.
Pagina: 1