Situatie:
Jaren 30 huis
Houten balken vloer rot weg
Optrekkend vocht uit kruipruimte (schimmel)
CV installatie + radiatoren
Hoekhuis + open serre met glazen dak (dubbel glas).
Mij ouders hebben last van de bovenstaande zaken en willen alles in 1x oplossen.
Nieuwe oplossing: (zie offerte)
Compofloor
Vloerverwarming (alleen woonkamer 32m2)
Binnenmuren verglazen (verhelpt optrekkend vocht?)
Radiatoren weghalen
Spouwmuren vullen (andere offerte)
Ze zijn uitgekomen bij compofloor omdat een oplossing met beton broodjes te zwaar zou zijn voor de fundering (eigen inschatting).
Ze hebben een flinke offerte ontvangen en willen hiernaast nog de spouwmuren opvullen.
Zijn dit twee logische stappen om te nemen en de juiste investering? Kan de VV het verwarmen wel aan? Moeten ze eerst een warmteverlies berekening laten doen? Iemand die een bedrijfje kan aanraden? Wat denken jullie van de prijs?
Mijn vrees is dat de nieuwe VV het niet helemaal comfortabel kan stoken bij lagere temperaturen en dat de isolatie niet voldoende is.
Jaren 30 huis
Houten balken vloer rot weg
Optrekkend vocht uit kruipruimte (schimmel)
CV installatie + radiatoren
Hoekhuis + open serre met glazen dak (dubbel glas).
Mij ouders hebben last van de bovenstaande zaken en willen alles in 1x oplossen.
Nieuwe oplossing: (zie offerte)
Compofloor
Vloerverwarming (alleen woonkamer 32m2)
Binnenmuren verglazen (verhelpt optrekkend vocht?)
Radiatoren weghalen
Spouwmuren vullen (andere offerte)
Ze zijn uitgekomen bij compofloor omdat een oplossing met beton broodjes te zwaar zou zijn voor de fundering (eigen inschatting).
Ze hebben een flinke offerte ontvangen en willen hiernaast nog de spouwmuren opvullen.
Zijn dit twee logische stappen om te nemen en de juiste investering? Kan de VV het verwarmen wel aan? Moeten ze eerst een warmteverlies berekening laten doen? Iemand die een bedrijfje kan aanraden? Wat denken jullie van de prijs?
Mijn vrees is dat de nieuwe VV het niet helemaal comfortabel kan stoken bij lagere temperaturen en dat de isolatie niet voldoende is.
:strip_exif()/f/image/AnUB8FRlE6bE9JdOzk06WLHU.jpg?f=fotoalbum_large)