Toon posts:

Windows opnieuw installeren op partitie nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:27
Mijn vraag

Ik heb een acer-laptop-laptop gekocht. Hierop staat nu windows 11 home geïnstalleerd.
Nu wil ik deze laptop helemaal schoon hebben en daarna een windows-11 professional erop gaan installeren.

Dit heb ik gedaan m.b.v. de wizard, maar na het doorlopen van de wizard gaf windows weer gewoon aan dat er een windows 11 home geïnstalleerd is. Ik heb ook helemaal geen product-key in moeten voeren. Het lijkt wel alsof de home-sleutel (digitale licentie??) ergens op de laptop staat ( in een bepaalde partitie??)

nu kun je home ook naar prof zetten door een andere product-key in te tikken, maar dan krijg ik de fout dat het geen geldige product-key is (terwijl ik de key gekocht heb bij een gerenommeerde partij)

Mijn vraag is nu: Hoe kan ik de laptop helemaal schoon maken (inclusief de voor geïnstalleerde windows home licentie) en daarna mijn windows 11 pro installeren?

ik zit er aan te denken om de huidige partities allemaal te verwijderen, dan 1 partitie te maken en dan windows 11 pro installatie te starten. Hieronder de partities die er nu op staan:

kan ik inderdaad al deze partities deleten en dan 1 nieuwe aanmaken?

Beste antwoord (via kuwerti op 24-01-2022 18:40)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48
Als je nog een USB stickje over hebt kun je de Media Creaton Tool gebruiken om een Windows 11 installatie stick te maken, deze kun je vervolgens via beschreven methode aanpassen: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

Alle reacties

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-11-2022
Dat zou inderdaad moeten werken. Ik neem aan dat de installatie van Win11 hetzelfde is al Win10.

Heb je een usb stick gemaakt waarmee je Win11 Pro kan installeren?

Misschien voor de zekerheid met Macrium Reflect een image maken van de partities en Win home installatie. Gewoon naar externe hardeschijf. Voor de zekerheid.

• Nielson
kuwerti schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:35:
Dit heb ik gedaan m.b.v. de wizard, maar na het doorlopen van de wizard gaf windows weer gewoon aan dat er een windows 11 home geïnstalleerd is. Ik heb ook helemaal geen product-key in moeten voeren. Het lijkt wel alsof de home-sleutel (digitale licentie??) ergens op de laptop staat ( in een bepaalde partitie??)
Deze staat in de bios en aan de hand hiervan wordt dan ook automatisch Home geinstalleerd. Je kunt tijdesn de installatie Pro forceren door het ei.cfg bestandje in de installatiebestanden op de usb drive aan te passen:

https://www.intowindows.c...le-installing-windows-10/

• kuwerti
Nielson schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:49:
[...]
Deze staat in de bios en aan de hand hiervan wordt dan ook automatisch Home geinstalleerd. Je kunt tijdesn de installatie Pro forceren door het ei.cfg bestandje in de installatiebestanden op de usb drive aan te passen:

https://www.intowindows.c...le-installing-windows-10/
Bedankt voor je reactie @Nielson . nu heb ik van mijn windows 11 pro een DVD dus aanpassen van bestanden gaat wat lastig. is er ook een andere manier? kan ik die key uit de bios halen bijvoorbeeld???

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Nielson
Als je nog een USB stickje over hebt kun je de Media Creaton Tool gebruiken om een Windows 11 installatie stick te maken, deze kun je vervolgens via beschreven methode aanpassen: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:29
nu kun je home ook naar prof zetten door een andere product-key in te tikken, maar dan krijg ik de fout dat het geen geldige product-key is (terwijl ik de key gekocht heb bij een gerenommeerde partij)

Welke key hen je ge kocht een Win 11 Pro of Win 11 home key?

44

• kuwerti
r44 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 17:08:

Welke key hen je ge kocht een Win 11 Pro of Win 11 home key?
Ik heb een Windows 11 Pro key gekocht

• r44
Dan moet de upgrade naar Win 11 Pro wel lukken.

Start de pc op
Klik met links op de Windows icoon op je taakbalk
klik op instellingen
klik op system en dan op activeren en dan op Product code wijzigen
Vul hier je Win 11 Pro licentie code in en klik op volgende.

Als de Win 11 key geaccepteerd t word klik dan op Windows update.

44

• r44
kan ik inderdaad al deze partities deleten en dan 1 nieuwe aanmaken?

Als je geen gegevens uit die partities nodig kan je ze deleten totdat 1 Grote partitie over blijf.

44

• kuwerti
Nielson schreef op maandag 24 januari 2022 @ 15:37:
@Nielson @r44 @Plakjekaas dank voor al jullie hulp. het is mij gelukt!!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee