hallo tweakers,
Ik wou even een vraagje stellen hier op het forum.
ik heb hier thuis een huawei B535-232 4g router cat6+ met een simkaartje.
toestel zet 4g om in internet via wifi (2,4ghz & 5 ghz) en 4 lan poorten.
ik heb de twee wifi chips op het bordje fysiek verwijderd met een heatstation . deze zaten het dichts bij de antennes . dit omdat ik wifi signaal liever niet in huis heb door ongewone omstandigheden .
ik las wat op het forum en op google dat 4g dezelfde bandbreedte gebruikt als wifi? 5ghz ? alleen word deze gebruikt om 4g data dan om te zetten . klopt dit?
wilt dit zeggen dat mijn 4g router zonder de wifichips mogelijk toch een wifi signaal of netwerk kan detecteren van vb. buren hun modem of toestellen? ook wanneer de chips verwijderd zijn. via de 4g antenna's
ik heb de router even open gehaald en op het kleinere aparte bordje dicht bij de 4g antenna's zitten wel heel wat chips waarvan ik niet kan raden wat ze doen.
zou iemand wat kunnen opklaren wat de 4g en wifi nu net doet en wat niet?
alvast vriendelijk bedankt voor enige gedeelde kennis hieromtrent.
groeten,
inspectorGadget
Ik wou even een vraagje stellen hier op het forum.
ik heb hier thuis een huawei B535-232 4g router cat6+ met een simkaartje.
toestel zet 4g om in internet via wifi (2,4ghz & 5 ghz) en 4 lan poorten.
ik heb de twee wifi chips op het bordje fysiek verwijderd met een heatstation . deze zaten het dichts bij de antennes . dit omdat ik wifi signaal liever niet in huis heb door ongewone omstandigheden .
ik las wat op het forum en op google dat 4g dezelfde bandbreedte gebruikt als wifi? 5ghz ? alleen word deze gebruikt om 4g data dan om te zetten . klopt dit?
wilt dit zeggen dat mijn 4g router zonder de wifichips mogelijk toch een wifi signaal of netwerk kan detecteren van vb. buren hun modem of toestellen? ook wanneer de chips verwijderd zijn. via de 4g antenna's
ik heb de router even open gehaald en op het kleinere aparte bordje dicht bij de 4g antenna's zitten wel heel wat chips waarvan ik niet kan raden wat ze doen.
zou iemand wat kunnen opklaren wat de 4g en wifi nu net doet en wat niet?
alvast vriendelijk bedankt voor enige gedeelde kennis hieromtrent.
groeten,
inspectorGadget