Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubeL
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:08
Net als zovelen heb ik tegenwoordig veel Teams meetings. Aangezien de Bluetooth verbinding van mijn Beoplay H9i niet altijd even stabiel is in Teams, leek het me een goed idee om een SoundBlaster X G6 te kopen. Dat zou een upgrade van mijn geluidskwaliteit zijn en dan kan ik de Beoplay makkelijk bedraad inpluggen in de koptelefoon uitgang van de SBX zonder elke keer onder het bureau te moeten kruipen.

Met een standaard Jack kabel krijg ik echter geen signaal op de geïntegreerde microfoon in de Beoplay. Ik kan anderen dus wel horen, maar zij mij niet. Plug ik de oortjes van mijn telefoon in de SBX, dan werkt dat prima. Gebruik ik een Jack kabel van iemand anders met aparte microfoon / afstandsbediening in de kabel, dan werkt het ook (al moet ik het microfoon volume dan wel maximaal zetten om iets te horen).

Daarentegen kan ik met de gewone Jack kabel gewoon bellen met verschillende telefoons en werkt het ook met Teams op mijn laptop. Ik wil graag de geïntegreerde microfoon van de Beoplay gebruiken omdat de geluidskwaliteit dan goed is en er niet teveel omgevingsgeluid meekomt. Zit er een beperking op de SBX of moet ik misschien nog ergens iets aanzetten om het werkend te krijgen?