Internetmarketing ervaring opdoen in de praktijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBernard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-01-2022
Mijn vraag

Hallo mede Tweakers!

Zo’n 15 jaar geleden begon ik met het maken van simpele HTML websites. Ik beheers HTML5 een beetje en werk voornamelijk met Wordpress. Ik ben redelijk goed bekent met zoekmachine optimalisatie maar zou mij erg graag willen verdiepen in internetmarketing.

Er zijn uitstekende cursussen en opleidingen te vinden op het gebied van internetmarketing. Maar, ik loop gelijk vast. Want, om via Facebook, Instagram, Twitter, Google Adword te adverteren, heb ik een KvK inschrijving nodig. Die heb ik niet en ik ken niemand die mij kan helpen. Hoe kan ik in praktijk toepassen, wat ik in theorie leer?

Ondertussen ben ik begonnen met content en affiliate marketing omdat ik daarvoor geen KvK inschrijving nodig heb. Hoe kan ik toch middels Facebook, Instagram, Twitter en Google Adword adverteren om deze platformen te leren kennen? Ik wil middels vouchers en een budget van honderd euro per maand willen beginnen. Is niet veel, maar ik ben niet echt vermogend. Oefenen met platform per 1 a 2 maanden is genoeg.

Advies is zeer welkom!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je uiteindelijk websites voor anderen wilt ontwikkelen of internetmarketing als dienst wilt aanbieden is een KvK inschrijving toch een logische stap in het proces?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:50
MrBernard schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:58:
Want, om via Facebook, Instagram, Twitter, Google Adword te adverteren, heb ik een KvK inschrijving nodig.
Nee hoor, heb je geen KVK inschrijving voor nodig. Je kunt je advertentiekosten niet zakelijk aftrekken (want je hebt geen zaak), maar een KVK nummer is nergens verplicht en bij adresgegevens kun je je privé (of fake) adres invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBernard
Bedankt voor jullie reacties.

Voorlopig ben ik niet van plan om mij in te schrijven bij de KvK. Dat is over 1 a 2 jaar wel het plan.

Het lijkt mij verre van prettig om mij bij Facebook & Co in te schrijven als bedrijf, terwijl ik geen bedrijf heb. Ik ga geen fictief KvK nummer invoeren of op een andere manier bewust foutieve informatie indienen. Dat lijkt mij strafbaar.

Ze vragen bij mijn weten allemaal om een KvK nummer als ik wil adverteren. Is er een manier om hier op legale manier toch omheen te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10:50
Ik weet niet waar je je info vandaan haalt, maar je hoeft bij zowel Facebook/Instagram als Google niet verplicht een KVK nummer in te vullen. Er is wel een mogelijkheid die in te vullen, maar het hoeft niet.

Facebook maakt zelfs bewust onderscheid tussen een bedrijfsadvertentieaccount en een persoonlijk advertentieaccount. Die laatste wordt standaard aangemaakt als je een bericht van één van je pagina's promoot. Je hoeft dan alleen een betaalmogelijkheid te koppelen en je bent klaar om te gaan.

Je neemt dit echt véél en véél te serieus. Doorloop gewoon het advertentieproces voor verschillende platformen en kijk waar je tegenaan loopt. Zolang je geen gekke dingen met dataverzameling/verwerking doet en je de ad policies van de platformen volgt is vrijwel niets strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBernard
Enkele jaren geleden wilde ik adverteren via Google Adword en Facebook Ads. Ik liep toen vast op een vereiste KvK inschrijving. Een collega zei laatst ook dat ik voor alle platformen een KvK inschrijving nodig heb. Als jij zegt dat het echt niet nodig is, ga ik het binnenkort gewoon weer proberen. Ik zal in dit topic laten weten of het lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:37

Remy

I usually get 100% accuracy

Is correct hoor, al heel vaak campagnes laten lopen via Google Ads en Facebook Advertising, nooit een KvK hoeven invullen.

Enige wat die partijen willen is een werkende payment optie, verder kan je lekker je gang gaan :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBernard
Bedankt voor de informatie, fijn om te horen @Remy
Ik ga er binnenkort naar kijken, als ik een paar honderd euro kan missen.
Pagina: 1