Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil twee dingen met het systeem doen: gamen en programmeren.
Voor het programmeren zal ik veel PHPStorm/IntelliJ/Android studio gebruiken samen met Docker.
Wat gamen betreft: Eigenlijk speel ik vooral relatief lichte spellen zoals Rocket League en Mindustry. Ik zou het leuk vinden als ik ook weer wat recentere games als Assassins creed (single player) kan spelen. Ik heb 27 inch, 1440p, 165hz monitoren.
Echter voelt > 1000 euro voor een videokaart pijnlijk en dacht ik zelf om voor nu te zoeken naar een 3060 ti.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn streven is ergens rond de 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur al. Het gaat puur om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het liefst een zo stil mogelijk systeem (binnen mijn budget).
Voor het moederboard lijkt het mij prettig een moederboard met wifi te kiezen, als back-up.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie kijken naar mijn opzet en daar feedback op geven.
Daarnaast heb ik over het geheugen een specifieke vraag:
Ik wil graag 64GB omdat ik met mijn huidige PC merk dat ik soms tegen de 32GB in gebruik heb.
Ik zag dat dit moederboard met 4 modules maximaal 3.600MT/s aankan. Hierdoor heb ik gekozen voor 2 maal 2x16GB 3600C16 modules. De vergelijkbare set van 64GB (met 2x32GB modules) lijkt net wat duurder. Is het verstandiger om toch voor de 2x32GB optie te gaan?
Ik wil twee dingen met het systeem doen: gamen en programmeren.
Voor het programmeren zal ik veel PHPStorm/IntelliJ/Android studio gebruiken samen met Docker.
Wat gamen betreft: Eigenlijk speel ik vooral relatief lichte spellen zoals Rocket League en Mindustry. Ik zou het leuk vinden als ik ook weer wat recentere games als Assassins creed (single player) kan spelen. Ik heb 27 inch, 1440p, 165hz monitoren.
Echter voelt > 1000 euro voor een videokaart pijnlijk en dacht ik zelf om voor nu te zoeken naar een 3060 ti.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn streven is ergens rond de 2500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alle randapparatuur al. Het gaat puur om de desktop zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het liefst een zo stil mogelijk systeem (binnen mijn budget).
Voor het moederboard lijkt het mij prettig een moederboard met wifi te kiezen, als back-up.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie kijken naar mijn opzet en daar feedback op geven.
Daarnaast heb ik over het geheugen een specifieke vraag:
Ik wil graag 64GB omdat ik met mijn huidige PC merk dat ik soms tegen de 32GB in gebruik heb.
Ik zag dat dit moederboard met 4 modules maximaal 3.600MT/s aankan. Hierdoor heb ik gekozen voor 2 maal 2x16GB 3600C16 modules. De vergelijkbare set van 64GB (met 2x32GB modules) lijkt net wat duurder. Is het verstandiger om toch voor de 2x32GB optie te gaan?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700 Boxed | € 374,95 | € 374,95 |
1 | Moederborden | MSI MAG B660M Mortar WiFi DDR4 | € 210,06 | € 210,06 |
1 | Videokaarten | ASUS Dual GeForce RTX 3060 Ti V2 OC Edition met LHR | € 799,- | € 799,- |
1 | Interne harde schijven | WD Red Plus, 8TB | € 212,90 | € 212,90 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 152,36 | € 152,36 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 99,- | € 99,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NM-i17xx-MP83 chromax.black | € 7,90 | € 7,90 |
2 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 169,90 | € 339,80 |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
1 | Solid state drives | Samsung PM9A1 2TB | € 270,37 | € 270,37 |
Totaal | € 2.556,24 |